Hrušovany n.J. – Šanov

Je malé nádraží na trati z Břeclavi do Znojma. Na sever odbočuje pomalá trať do Moravského Krumlova (-Brna). A ještě před lety tu jezdily vlaky i na jih do Hevlína. Dnes toto nádraží, na pomezí dvou obcí, využívají od jara do podzimu zejména cyklisté a in-line jezdci. V okolí jsou totiž krásné rovné, vyasfaltované tratě.

Hrušovany nad Jevišovkou – Šanov

Hodnocení

Hodnocení nádraží na 30 %

Pro pohodlné a bezpečné cestování vlakem s dětmi, s kočárkem, u starších lidi či na vozíku jsou důležité jak samotné vagóny, tak i stav a vybavení nádraží. Má nádraží pohodlné a bezpečné nástupiště a jak se na nástupiště vůbec dostanu? Tady je popis a hodnocení nádraží v Hrušovanech n.J. – Šanov v dubnu 2019 z pohledu cestujících.

Hrušovanské nádraží (neplést s nádražím Hrušovany u Brna) bývalo v minulém a předminulém století významným uzlem na cestě mezi velkými městy našeho císařství. Znojmo – MikulovBřeclav v jednom směru a Brno – Hrušovany – Wien ve směru druhém. Dnes má nádraží jen lokální význam, využívané vinařskými turisty a cykloturisty.

Před nádražím autobusové nádraží, parkoviště pro kola a auta.

Podrobně
  • Nástupiště – nízká, úzká, bez zastřešení.
  • Příchod na nástupiště až po zastavení vlaku
  • Přístup na nástupiště přecházením kolejí
  • Přístup na nádraží – dva, tři schody
  • Bezbarierovost – NE
  • Orientace na nádraží – cedule na nástupišti, vlaky zastavují vpravo, vlevo od nádražní budovy
  • Pokladny – ano
  • Záchod – ano, ale musíte jít kolem nádražní budovy a vpravo od vstupu. Klíče na pokladně.
  • Čekárna – sedíte a stojíte přímo na chodbě
  • Čistota – dá se
  • Občerstvenní – automat na nápoje – bagety.
  • Veřejná doprava – přimo před nádražím zastávka autobusů
  • Parkování kol – žádné stojany, kde se dá
  • Parkování aut – před nádražím je plac

Přístup na nádraží

Nádraží Hrušovany nad Jevišovkou - Šanov

Nádraží Hrušovany nad Jevišovkou – Šanov, před nádražím zastávka autobusů, místa na parkování aut. Pokud máte jízdenku, můžete jít rovnou na nástupiště a to průchodem vpravo vedle budovy. Tady jsou i záchody na klíč.

Nádraží Hrušovany nad Jevišovkou – Šanov při pohledu z nástupiště. Uprostřed vchod do čekárny, k pokladnám a jako průchod přes nádraží. Před deštěm přístřešek, zašlé lavičky na sednutí.

Nádraží Hrušovany nad Jevišovkou - Šanov, parkování

přímo před nádražím v Hrušovanech nad Jevišovkou – Šanov je takové místo pro otáčení autobusů a na parkování kol a aut.

Nádražní hala

Nádraží Hrušovany nad Jevišovkou - Šanov čekárna

Přístup na vlak, čekárna a vpravo pokladny na nádraží Hrušovany nad Jevišovkou – Šanov. Celkem čisto. Lavičky uvnitř budovy v pohodě.

Nádraží Hrušovany nad Jevišovkou - Šanov

U vchodu k pokladnám nás vítají automaty na drobné občerstvenní. Nádraží Hrušovany nad Jevišovkou – Šanov.

Přístup na nástupiště v Hrušovanech n. J. Šanově

Vlaky zastavují vpravo a vlevo od nádražní budovy. Odkud kam který vlak jede se dozvíte z takových cedulí. Přístup k vlaku pak přes tyto panely.

Přístup na nástupiště v Hrušovanech nad Jevišivkou - Šanově

Přístup na nástupiště v Hrušovanech nad Jevišivkou – Šanově je překračováním kolejí přes takové panely

Nástupiště v Hrušovanech nad Jevišovkou – Šanově

Plně obsazené nádraží v Hrušovanech nad Jevišovkou - Šanově

Plně obsazené nádraží v Hrušovanech nad Jevišovkou – Šanově: na 1.koleji od nádražní budovy odstavené červené vozy, na 2.koleji žlutý vlak směr Moravské Bránice (-Brno), na 3.koleji vlevo modrý vlak od Břeclavi do Znojma a na 4.koleji vlak ze Znojma do Mikulova (-Břeclavi)

Nádraží v Hrušovanech nad Jevišovkou - Šanově

Cyklo vlak Pálava z Brna (Břeclavi) do Znojma na nádraží v Hrušovanech nad Jevišovkou – Šanově

Cyklo vlak Pálava na odjezdu do Znojma. Nástupiště jsou nízké, převýšení do vozu velké. Při nastupování či vystupování s koljm nejlépe ve dvou. Snad se i nádraží v Hrušovanech nad Jevišovkou – Šanově brzo dočká modernizace.

Nádraží v Hrušovanech nad Jevišovkou - Šanově - pohled směrem na Znojmo

Nízká, úzká panelová nástupiště. V místě přechodu přes koleje snížená. To je nádraží v Hrušovanech nad Jevišovkou – Šanově. Zde pohled směrem na Zmojmo

Zajimavosti v okolí

In-line stezka z nádraží v Hrušovanech nad Jevišovkou - Šanova do Mikulova

Nádraží v Hrušovanech nad Jevišovkou – Šanov je dobrým výchozím budem pro cyklovýlety do okolí. Nejlepší nájezd na cyklotrasu je pokračovat podél kolejí a pak přes přejezd do malého kopce do obce Šanov. Tady se již napojíte.

Jízdu na kole po ulici Nádražní a pak po silnici Hrušovanská (trasa 5008) moc nedoporučuji – velká hustota aut a nutnost odbočení přes silnici na cyklotrasu.
Pokud in-line brusle, výchozí bod jsem vyznačil do mapky. Pak podél trati, kdy se po pár-stech metrech napojíte na cyklotrasu „5.Ahoj sousede“ a po krásné asfaltce podél trati na odpočivadlo u nádraží Jeviškovka a dál na Nový Přerov. Zde dvě hospody ke kterým vede asfaltka bez provozu. Takže na bruslích až do hospody.
Z Nového Přerova lze pokračovat do mírného kopce a zkopce na nádraží Březí. Popřípadě dál až na odpočivadlo u Mikulova.
Pokud by vám to nestačilo, lze pokračoat podél trati po nové cyklostezce až do Sedlece u Mikulova. Opět na nádraží a vlak. Cestu do Valtic nemám projetou. Tak nevím.

Klady a Zápory

„Rovná nástupiště. Přehledné nádraží. Díky velmi malému provozu a delším časům na přestup se dá lehce zorientovat odkud kam co jede.“

„Nízká a úzká nástupiště. Sama s kolem bych to nedala. O cestě s kočárkem nemluvě. Před přechodem přes koleje se pořádně rozhlédněte zda něco nejede.“

Další hodnocená nádraží

Vaše email adresa je určena jen a pouze pro případnou odpověd na Vás dotaz / komentář. Vaše email adresa nebude nikde zveřejněna ani poskytnuta třetí straně, nebude na ní zasíláno žádné obchodní sdělení a ni nebude ani jinak zpracovávána. Pokud bude Váš dotaz / komentář zajímavý, budu jej, po úpravě, publikovat, ale bez uvedení Vašeho jména a email adresy.