se skládá ze dvou vozů. Nízkopodlažního vozu 914 se širokými dveřmi a místem pro kola, kočárky a vozičkáře. Plus bezbariérové WC. A vozu 814 s úzkými dveřmi a schody.
Tady je popis a hodnocení neoddělitelné soupravy 814-914 z léta 2019.
Souprava s označením RegioNova se skládají z nízkopodlažního vozu 914 a motorového vozu 814.
jedná se o nerozlučnou dvojku, proto jejich popis bude společný.
Tyto vlaky se v hojném počtu používají na vedlejší tratě.
Dvou-vozová jednotka RegioNova 814 – 914.
Přední vůz je 814 a zadní, nízkopodlažní, je 914.
Regionova 814 – 914 v modro-bílém provedení. Dobře vidět nízkopodlažní část s dvoukřídlovými předsuvnými dveřmi. A zadní, vysokopodlažní, vůz s úzkými dveřmi.
Ve voze 814 je 48 míst k sednutí. Sedačky po dvou s uličkou uprostřed.
Sedí se vždy po dvojici, s malým pevným stolkem u okna.
Sedadla mají na vnější straně opěrátko na ruce. Sedadla jsou tvrdší, na delší cestu to moc pohodlné není.
Okna se dají otevírat. Proti slunci závěsy.
Ve voze 814 není záchod, musíte do sousedního, nízkopodlažního vozu.
Společný stolek, pod ním kastlík na netříděný drobný odpad.
U nízkopodlažního vozu 914 jsou dvoukřídlé dveře šířky 128 cm. Ty se pohodlně otevírají stiskem tlačítka. Dveře se odsouvají do strany.
Pro nástup vozičkářů z nízkého nástupiště je hned za dveřmi vozu 914 i zvedací plošina. Tu smí ale obsluhovat jen průvodčí.
V nízkopodlažní části vozu 914 je WC. To je velikánské, vhodné i pro vozičkáře. Dveře od zíchodu jsou půlkulaté a po stisku tlačítka pro otevření se zasouvají do boku.
Pohled dovnitř do nízkopodlažní části vozu 914 (014) při otevřených dvoukřídlých dveřích.
V nízkopodlažní části vozu 914 je WC. To je velikánské, vhodné i pro vozičkáře. Dveře od zíchodu jsou půlkulaté a po stisku tlačítka pro otevření se zasouvají do boku.
Pro otevírání dveří. jejich zavírání a zajištění slouží tlačítka. Nad tlačítkem popis a vedle pikrogram. A aby to bylo ještě jednodušší, tak tlačítka blikají. Když vejdete dovnitř, bliká tlačítko pro zavření dveří. Stisknete a dveře se zavřou. Pak začne blikat tlačítko pro uzamčení dveří. Stisknete.
Na záchodě ve vlaku RegioNova: velká místnost i pro vozičkáře, přebalovák. Záchod má uzavřený systém s nádrži – můžete tedy používat i ve stanicí.
Po umytí sušák horkým vzduchem co je nad umyvadlem.
A velké zrcadlo.
WC: bezbariérové, vakuové, uzavřený systém, nevidíte tedy na kolej a můžete jej používat i ve stanici.
Osm sedaček v nízkopodlažní části je sklopných, aby na jejich místo bylo možné postavit / zavěsit kola.
Ve voze RegioNova 914 jsou v nízkopodlažní části jen sklopné sedačky. Plnohodnotná sedadla jsou ve dvou bočních oddílech. Přístup nahoru po třech schodech nahoru. Dveře se otevírají dovnitř
Oba boční oddíly mají 14 sedadel. ty nejsou polohovatelná, jsou tvrdší a vhodná na krátké sezení.
Ten oddíl, který sousedí s dalším vozem, má průchozí dveře.
Okna se dají otevřít, proti slunci záclony. Nad sedadly žebrované police.
V oddíle, který sousedí s druhým vozem jsou sedadla vždy po dvou.
V oddíle, který sousedí s kabinou strojvedoucího jsou sedadla po jednom, přes uličku pak po čtyřech.
V oddíle vozu 914, který je na konci vlaku je sezení vhodné spíše pro skupiny. Sedadla jsou po čtyřech vedle sebe. Přes uličku po jednom.
Široké dveře v nízkopodlažní části. Pohodlný nástupní prostor a dost místa na kola a kočárky. Oceňuji velký záchod s přebalovacím pultem. WC má uzavřený systém, tudíž nevidím na kolej pod sebou. Děti se nebojí jít na záchod. Vše na tlačítka.
Zápory
Doporučuji cestovat v nízkopodlažním prostředním vozu, protože oba krajní vozy mají hodně hlučné motory a špatné odpružení. Také sezení na delší cestu není nic moc.
Ahaaaa, okna se nedají otevřít a na fotkách jsou lidi jak mají otevřené okna a koukají ven…
Děkuji za upozornění, opraveno
Většina těchto strojů byla osazena modernějšími motory a odhlučněna. O proti prvním strojům ohromný rozdíl.