O voze
- Vůz: 1.třídy
- Sířka dveří do oddílu pro sezení: 72cm
- Uspořádání vozu: kupéčka
- Šířka uličky mezi sedadly: cm
- Počet míst k sezení: 54
- Zástrčky na 230 V: Ano
- Nízkopodlažní: Ne
- USB napájecí zástrčky: Ne
- Je vhodný pro vozičkáře: Ne
- WiFi Internet: Ano
- Místo pro kočárek: Ne
- Obrazový informační systém: Ne
- Místo pro kolo: Ne
- Hlasový informační systém: Ano
- Počet míst pro kola: 0
- Klimatizace: Ano
- Vstupní dveře: Jednokřídlé zalamovací
- Dají se otevřít okna: Ne
- Šířka vnějších dveří: 66cm
- WC vhodné pro vozičkáře: Ne
- Šířka dveří do uličky: 62cm
- Přebalovák na WC: Ne
Vůz 1. třídy Avmz 19-91 513 je další variantou řady Avmz 19-91 dopravce RegioJet. Je to starší vůz, který prošel částečnou modernizací, zejména přečalouněním sedadel a další úpravou interiéru. Jednotlivé varianty se od sebe liší v „drobnostech“, které jsou ale mnohdy pro cestujícího a spokojenou jízdu podstatné. My jsme s tímto vozem jeli v létě 2023 na lince R23 z Lysé nad Labem do Kolína.
Pokud hledáte jiný vůz jak RegioJet Abmz 19-91 513 , pokračujte na abecední seznam hodnocených železničních vozů.
Pro znalce, na odkazu Česká nádraží.cz je filtrovací tabulka s možností vícenásobného třídění osobních vozů.
Infografika
Místa k sezení
-
-
- Sedadla jsou sice polohovatelná, ale pokud je sklopíte, zavazí vám stůl. Ten byl v této variantě vozu očividně doděláván dodatečně a opravdu výrazně ubírá místa.
-
- Sedadla mají mezi sebou opěrky na ruce. Ty jsou však řešeny velmi neprakticky. Nesklopí se celé, ale kovový kloub doslova trčí do profilu sedadla. Nad hlavou máte průhlednou polici na věci. Ze spodu jsou čtenářská světýlka.
-
- Opěrky na hlavu jsou na suchý zip. Pokud si ji potřebujete posunout, „jednoduše“ ji sundáte a znovu přilepíte na zeď. Moje opěrka na hlavu mi ale ne a ne se přichytit. Dvojice šňůrek slouží k tomu, abyste si ji omylem neodnesli domů.
-
Místa pro kola a kočárky
V tomto voze není místo pro kola, ani pro kočárek.
Klady
Velký rozkládací stůl.
Zápory
Za nás zklamání. Na lince R23 z Kolína do Ústí nad Labem, je tento vagón řazen jako vůz 1. třídy. I kdy jak svým vybavením, tak i značením na skříni vozu odpovídá vozu druhé třídy. Mimochodem, na jiné lince je jeho varianta řazena jako vůz 2. třídy. Možná ale šlo jen o náhradu, protože na této lince R23 jsme viděli i mnohem pohodlnější vozy 1. třídy. Ke špatnému výsledku přispěl i slabý výkon posádky. Ta obsadila první kupéčko vozu i se zásobami a o cestující se nestarala. Z technických parametrů nefungovaly zástrčky na 230 V.
Bohužel, druhá třída nasazená jako první je celkem častý, dá se říct i pravidelný jev