O voze
- Vůz: 2.třídy
- Sířka dveří do oddílu pro sezení: cm
- Uspořádání vozu: Velkoprostorový
- Šířka uličky mezi sedadly: cm
- Počet míst k sezení: 80
- Zástrčky na 230 V: Ano
- Nízkopodlažní: Ne
- USB napájecí zástrčky: Ne
- Je vhodný pro vozičkáře: Ne
- WiFi Internet: Ano
- Místo pro kočárek: Ne
- Obrazový informační systém: Ano
- Místo pro kolo: Ne
- Hlasový informační systém: Ano
- Počet míst pro kola: 0
- Klimatizace: Ano
- Vstupní dveře: Jednokřídlé předsuvní
- Dají se otevřít okna: Ne
- Šířka vnějších dveří: 80cm
- WC vhodné pro vozičkáře: Ne
- Šířka dveří do uličky: cm
- Přebalovák na WC: Ne
V soupravě RailJet na lince z Prahy přes Břeclav do Vídně je řazen „tichý“ vůz. V rezervačním systému jako vůz číslo 23. Ve voze je zakázáno mluvit a telefonovat. Cestující chtějí podřimovat nebo v tichosti pravovat.
Vůz 2. třídy Bmpz 891 má klimatizaci, wifi, celkem pohodlná sedadla, která však nejde polohovat. Že se jedná o „tichý“ vůz označují piktogramy na dveřích.
Seznam dalších vozů jednotky RailJet.
Pokud hledáte jiný vůz, pokračujte na abecední seznam hodnocených železničních vozů.
Pro znalce, na odkazu Česká nádraží.cz je filtrovací tabulka s možností vícenásobného třídění osobních vozů.
Infografika
Místa k sezení
-
-
- V „tichém“ voze 2. třídy je 80 sedadel. Většina sedadel je po dvou, v uspořádání jako v letadle za sebou.
-
- Jen malá část sedadel je po čtyřech kolem stolu. Sedadla nejsou polohovatelná. Opěrky na ruce mezi sedadly a do uličky lze sklopit.
-
- Stůl lze rozšířit výsuvnými částmi, které jsou schované pod pevnou části stolu. Vznikne tak místo vhodné pak na práci. U větších rozměrů notebooku však už mají naproti sobě pracující lidé problém.
-
- Pro odložení menších zavazadel slouží průhledné police podél oken. Pro větší zavazadla jsou na obou koncích a uprostřed vozu regály.
-
Místa pro kola a kočárky
Ve „tichém“ voze Bmpz 891 není místo pro kola, ani pro kočárek.
Chodba a ulička
-
-
- Na chodbě je obrazovka informující o směru jízdy vlaku. Pod ní velký odpadkový kastlík. Do tichého oddílu se sedadly vedou zasouvací dveře. Dvojce záchodů je na opačném konci vozu.
-
- Tichý oddíl. Za dveřmi se nesmí hlasitě hovořit, telefonovat ani chrápat. Dveře se otevírají pohybové na čidlo, které je nad dveřmi.
-
- Ulička vozu RailJet 891 v „tichém“ provedení. Na povinnost mlčení upozorňují piktogramy a také hlášení na začátku jízdy vlaku.
-
- Přechod je dobře hlukově izolován. Takže žádný hluk. Klidně si tu můžete vyřizovat své telefonáty, ať nerušíte okolí.
-
Záchod
-
-
- Záchody jsou ve voze RailJet Bmpz 891 vždy po dvojici na jednom konci vozu. Obsazenost záchodu zobrazuje červený nápis na dveřích a také červený text WC viditelný vedle dveří v oddíle pro sezení.
-
- Spouštění vody je modrým tlačítkem vpravo. Pro sušák horkého vzduchu stiskněte oranžové tlačítko vlevo. Nádoba s tekutým mýdlem je schovaná ze spodu pod zrcadlem, pod modrým tlačítkem. Prsty nahmatejte a přitáhněte k sobě. Nad umyvadlem je velké zrcadlo a na dveřích věšák.
-
- Splachování je na tlačítka. Záchod je vakuový, odpad je tedy odsáván podtlakem do nádrže. Před spláchnutím nezapomeňte přiklopit víko. Sací zvuk záchodu může některé děti vyděsit.
-
- V některých vozech je záchod polepen motivem Alpské krajiny. V jiných vozech Bmpz 891 je kabinka záchodu bez motivu.
-
Klady
Mám ráda ucelené soupravy jako je RailJet, kde průchody mezi vozy jsou tiché. V "tichém" voze 891 jsou pohodlná sedadla i na delší vzdálenost. Část sedadel je v uspořádání po čtyřech kolem rozkládacího stolu. Je tu klimatizace, wifi, zástrčky na elektřinu a hlášení stanic.
Zápory
Mám zkušenost, že na konci letního dne je vzduch v soupravě již značně vydýchaný. Chtělo by to účinnější klimatizaci. Problémem je rovněž opravdu malý záchod. Horkovzdušný sušák dokáže v létě nepříjemně zvýšit teplotu v malé kabince záchodu.