O voze

  • Vůz: 2.třídy
  • Sířka dveří do oddílu pro sezení: cm
  • Uspořádání vozu: Velkoprostorový
  • Šířka uličky mezi sedadly: cm
  • Počet míst k sezení: 80
  • Zástrčky na 230 V: Ano
  • Nízkopodlažní: Ne
  • USB napájecí zástrčky: Ne
  • Je vhodný pro vozičkáře: Ne
  • WiFi Internet: Ano
  • Místo pro kočárek: Ne
  • Obrazový informační systém: Ano
  • Místo pro kolo: Ne
  • Hlasový informační systém: Ano
  • Počet míst pro kola: 0
  • Klimatizace: Ano
  • Vstupní dveře: Jednokřídlé předsuvní
  • Dají se otevřít okna: Ne
  • Šířka vnějších dveří: 80cm
  • WC vhodné pro vozičkáře: Ne
  • Šířka dveří do uličky: cm
  • Přebalovák na WC: Ne

V soupravě RailJet na lince z Prahy přes Břeclav do Vídně je řazen „tichý“ vůz. V rezervačním systému jako vůz číslo 23. Ve voze je zakázáno mluvit a telefonovat. Cestující chtějí podřimovat nebo v tichosti pravovat.
Vůz 2. třídy Bmpz 891 má klimatizaci, wifi, celkem pohodlná sedadla, která však nejde polohovat. Že se jedná o „tichý“ vůz označují piktogramy na dveřích.

Seznam dalších vozů jednotky RailJet.

Pokud hledáte jiný vůz, pokračujte na abecední seznam hodnocených železničních vozů.

Pro znalce, na odkazu Česká nádraží.cz je filtrovací tabulka s možností vícenásobného třídění osobních vozů.

Infografika

Místa k sezení

Místa pro kola a kočárky

  • Ve „tichém“ voze Bmpz 891 není místo pro kola, ani pro kočárek.

Chodba a ulička

Dveře a nástupní prostor

  •  

     

Záchod

Klady

Mám ráda ucelené soupravy jako je RailJet, kde průchody mezi vozy jsou tiché. V "tichém" voze 891 jsou pohodlná sedadla i na delší vzdálenost. Část sedadel je v uspořádání po čtyřech kolem rozkládacího stolu. Je tu klimatizace, wifi, zástrčky na elektřinu a hlášení stanic.

Zápory

Mám zkušenost, že na konci letního dne je vzduch v soupravě již značně vydýchaný. Chtělo by to účinnější klimatizaci. Problémem je rovněž opravdu malý záchod. Horkovzdušný sušák dokáže v létě nepříjemně zvýšit teplotu v malé kabince záchodu.