ARbmpz 892 je kombinovaný vůz s části restaurační, služební a s oddílem 1. třídy. Vůz je rovněž vhodný pro vozíčkáře.
Vůz 892 jezdí jako součást soupravy RailJet a to buď v modrém provedení vlaku (České dráhy) nebo v červeném nátěru vlaku. Ty provozují rakouské dráhy. V uspořádání mezi červeným a modrým provedením vozu není většího rozdílu. Podstatnější je, že v červených soupravách obsluhuje v restauračním vozu a na pojízdném mini-baru rakouská posádka a ceny jsou proto vyšší, než když pojedete v modré soupravě. Na pojízdném mini-baru většinou nefunguje platební terminál, použijte EURa nebo Kč.
- Kombinovaný vůz 892 ARbmpz. Restaurační část, sedadla 1. třídy a místa pro vozíčkáře.
Pokud hledáte jiný vůz jak ARbmpz 892 , pokračujte na abecední seznam hodnocených železničních vozů.
Pro znalce, na odkazu Česká nádraží.cz je filtrovací tabulka s možností vícenásobného třídění osobních vozů.
Restaurační vůz Railjet ARbmpz 892
- Ve voze ARbmpz 892 je polovina restaurace a polovina jsou sedadla 1. třídy. Restaurační část je otočena na stranu, kde jsou vozy 2. třídy. Při putování na kafe nebo oběd tak nerušíte cestující 1. třídy.
- Pokud se posadíte, obsluha za Vámi přijde. Výběr z nabídky je na tabuli. Kompletní menu je na stolech. U pultu si objednáváte jídlo a pití sebou.
- V restauračním voze ARbmpz 892 není moc míst k sezení. Lavice jsou v uspořádání po dvou a dvou u stolu, přes uličku pak v uspořádání po jednom a jednom u stolu.
- Stoly nejsou rozkládací a nejsou tu ani zástrčky na 230 V. Na oknech nejsou žaluzie. O průběhu jízdy informuje obrazovka na černé stěně.
- Dveře do oddílu 1. třídy se otevírají na zeleném tlačítko.
- Placení v restauračním voze, podobně jako na pojízdném bufetu, je sice možné i platební kartou, ale v některých úsecích tratí (přes Vysočinu) může být problém se signálem. Mějte proto sebou raději i hotovost.
- Nabídka jídel se v průběhu roku mění a v soupravách RailJet závisí i na tom, zdali jedete v červené nebo modré soupravě. V té červené, rakouské, jednoznačně doporučuji kafe a sladké …
Jídlo a pití
Podzim 2023 a nová nabídka jídel a nápojů v červeném Railjetu. Vlak jezdí na lince z Prahy přes Brno do Břeclavi (-Vídeň a Grazu) pod hlavičkou České dráhy, ale servis v jídelním voze zajišťuje rakouská posádka, včetně menu.
- Na zapití nealkoholické pivo Gösser Naturgold 0,5 l
- Podzimní houbový guláš s bramborovým knedlíkem
Je večer, za okny podzim. Z nabídky v jídelním voze vybírám Podzimní houbový guláš s bramborovými knedlíky a na zapití nealkoholické pivo Gösser Naturgold. Menu je napsáno v několika jazycích, včetně češtiny. Pod názvem jídla je uveden jeho stručný popis, většinou je tu i fotka. Rovněž ceny jsou uvedeny jak v EUR, tak v Kč.
Pivo v láhvi a se skleničkou mi posádka přinesla ihned. Na hlavní chod čekám asi pět minut. Na vyšší kvalitu jídel jsem v rakouském provedení zvyklý. Jako příbor dostávám lžíci a vidličku vloženou do velkého potištěného ubrousku. Porce jídla je dobře ohřátá. Houbová omáčka je prostě skvělá. Je jemná, žádná pálivá chuť. Vhodné i pro děti. Knedlíky jsou dobře udělané, dobře se oddělují lžíci.
Opravdu jsem si dobře pochutnal.
V českých hospodách jsem ale zvyklý na větší porce. Servírovaná porce mi sice na večeři stačila, ale na oběd bych si k ní určitě ještě vzal polévku.
Ceny jsou vyšší: houbový guláš 10,90 EUR (311 Kč ?) a pivo 4,10 EUR (117 Kč). Kvůli přepočtu platím kartou v EURech.
Máte rádi kari nebo curry?
Pokud dáváte přednost jídlo na curry, tady je srovnávací recenze.
V jednom týdnu jsem vyzkoušel obdobná jídla, co nabízí na palubě RegioJet a České dráhy.
Kuřecí na červeném kari s rýží a Květákové curry s rýži basmati. Různá kuchyně, rozdílná receptura, různá cena. A výsledek?