railjet 893 Bmpz – pro děti + cyklisty
Vůz 2. třídy RailJet 893 Bmpz je určen pro cestování s dětmi, s kočárkem a pro malé i velké cyklisty s koly. Vůz je v rezervačním systému veden jako č. 21. Řazen je vždy na konci vlaku ve směru z Vídně do Prahy, resp. jako první vůz za lokomotivou ve směru z Prahy do Vídně.
Část vozu je určena pro děti a jejich rodiče. Doporučuji si zarezervovat místa u stolku, kde jsou fólie se stolními hrami. Je tu i mini-kino. S kočárkem nastupujte do předchozího vozu číslo 22. Na opačném konci vozu jsou držáky na kola. Dveře jsou označeny piktogramem kočárku.
Popis a hodnocení vozu číslo 21 RailJet Bmpz 893
railjet 891 Bmpz – vůz 2. třídy
Ve voze 2. třídy 891 Bmpz je 80 sedadel 2.třídy. Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku. Ten lze rozšířit a výsuvné části. Vhodné na práci na notebooku. Sedadla nejsou polohovatelná, jen opěrky lze sklopit. Vůz je klimatizován.
V rezervačním systému jej najdete pod číslem 22 a 24, popřípadě v modrých soupravách i jako 25.
Popis a hodnocení vozu číslo 22 RailJet Bmpz 891
railjet 891 Bmpz – vůz 2. třídy, tichý
Vůz č. 23 je tichý. To znamená, že zde cestující chtějí podřimovat nebo v tichosti pravovat.Takže žádné telefonáty, žádný hovor.
Vůz 2. třídy Bmpz 891 má klimatizaci, wifi, celkem pohodlná sedadla, která však nejde polohovat. Že se jedná o „tichý“ vůz označují piktogramy na dveřích.
Popis a hodnocení vozu číslo 23 RailJet Bmpz 891
railjet 892 ARbmpz
railjet ARbmpz 892 je kombinovaný vůz sestávající se z část 1.třídy s osmi sedadly a místa pro vozíčkáře.
Druhá část vozu je, za dveřmi, je restaurace se 16 místy k sednutí u stolu.
Popis a hodnocení vozu 892 ARbmpz
railjet 629 Ampz – 1. třída
railjet Ampz 629 je vůz 1. třídy řazený v červených jednotkách RailJet. V tomto klimatizovaném voze jsou opravdu pohodlná sedadla v uspořádání po dvou nebo po jednom, kolem stolu nebo sedadla za sebou jako v letadle. O průběhu jízdy vás informují obrazovky v oddíle pro cestujících, tak u výstupních dveří. Dozvíte se nejen příští stanic a předpokládaný čas příjezdu, ale i nástupiště a navazující spoje. Za jízdy i aktuální rychlost vlaku.
Popis vozu railjet 629 Ampz
railjet 890 Afmpz – 1. třída + business
Řazen jako první vůz na trase Vídeň – Brno – Praha. Vůz s pohodlnými a polohovatelnými sedadly 1. třídy a třídy business. Klimatizace, wifi, stoly na práci. Své věci můžete odložit do police nad okny nebo do regálů na větší kufry. Záchod má jen jeden, v čele vozu u kabiny strojvedoucího.
Popis vozu číslo 27 RailJet 890 Afmpz
V prvním voze za lokomotivou, hned za dveřmi, v oddíle pro kola, není topení. Jsou tu sklopná sedátka, takže tu můžete sedět se svými koly. V létě je to v pohodě, ale jakmile se jen trochu ochladí, je tu chladno. Můžete sem umístit i kočárek, ale myslete na to, že tu může být mimo léto chladno.
Oproti bezne vlakove souprave jsou sedadla nepohodlna na spani a dlohodobou dopravu. Vlakova souprava neni pohodlna pro vysoke lidi aniz by utlacovali sve okoli. Mnozstvi stolku a utylit je znacne vylepseno v modernich vagonech. Na kratsi cesty doporucuji. Na dlouhe straci souprava vyhodu(Berlin – Praha) v pohodli oproti autobusu.
Nepopsatelný zvuk vycházející ze dveří, po té hned zápach septiku. Paní prošla kolem s vozíkem plným občerstvení ani se na nás nepodívala.
Je smutne,kdyz si priplatite a po unavne noci v letadle si chcete konecne natahnout nohy a sklopit sedacku a hned narazite, protoze sedacka sklopit lze, ale jen do polohy mirneho zaklopu a nohy bohuzel visi dolu, protoze ma kratky vyklop na nohy. Po objednavce caje prinese rakousky cisnik uplne jiny caj a misto citronu Vam poda mleko a rekne, ze je to normalni. Funguje dobijeni telefonu.Soukromi nemate jelikoz dvere nejdou dovrit. A polovinu jizdy neco piska na chodbe. Vepredu rusi nekdo hlasitym telefonatem. Cesky pruvodci nam prinesl sam od sebe vodu a byl velmi mily.Tak pokud priste z Vidne radeji jinym vlakem😪
Já cestují reiljetama poměrně často v Rakousku. Dokonce vícekrat jsem cestoval do Itálie Benátek. Za mě, můžu říci že jsou to pohodlné vlaky.