- Vlak Railjet jezdí v modrém nebo červeném provedení. Dětský vůz je při cestě na Vídeń hned první za lokomotivou
railjet 893 Bmpz – pro děti + cyklisty
Vůz 2. třídy RailJet 893 Bmpz je určen pro cestování s dětmi, s kočárkem a pro malé i velké cyklisty s koly. Vůz je v rezervačním systému veden jako č. 21. Řazen je vždy na konci vlaku ve směru z Vídně do Prahy, resp. jako první vůz za lokomotivou ve směru z Prahy do Vídně.
Část vozu je určena pro děti a jejich rodiče. Doporučuji si zarezervovat místa u stolku, kde jsou fólie se stolními hrami. Je tu i mini-kino. S kočárkem nastupujte do předchozího vozu číslo 22. Na opačném konci vozu jsou držáky na kola. Dveře jsou označeny piktogramem kočárku.
Popis a hodnocení vozu číslo 21 RailJet Bmpz 893
- Sedadla v dětské části vozu Bmpz 893. Na stolech hrací plán, v rohu mini-kino.
- Pokud cestujete s více dětmi, rezervujte si místo u hracího stolu.
railjet 891 Bmpz – vůz 2. třídy
Ve voze 2. třídy 891 Bmpz je 80 sedadel 2.třídy. Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku. Ten lze rozšířit a výsuvné části. Vhodné na práci na notebooku. Sedadla nejsou polohovatelná, jen opěrky lze sklopit. Vůz je klimatizován.
V rezervačním systému jej najdete pod číslem 22 a 24, popřípadě v modrých soupravách i jako 25.
Popis a hodnocení vozu číslo 22 RailJet Bmpz 891
- V railjetu mají vozy 2. třídy obdobné uspořádání sedadel. Většina sedadel je za sebou jak v letadle. Několik sedadel je v uspořádání po čtyřech s rozkládacím stolem. Šířka uličky je jen 55 cm.
- Stůl lze rozšířit výsuvnými částmi, které jsou schované pod pevnou části stolu. Vznikne tak místo vhodné pak na práci. U větších rozměrů notebooku však už mají naproti sobě pracující lidé problém.
railjet 891 Bmpz – vůz 2. třídy, tichý
Vůz č. 23 je tichý. To znamená, že zde cestující chtějí podřimovat nebo v tichosti pravovat.Takže žádné telefonáty, žádný hovor.
Vůz 2. třídy Bmpz 891 má klimatizaci, wifi, celkem pohodlná sedadla, která však nejde polohovat. Že se jedná o „tichý“ vůz označují piktogramy na dveřích.
Popis a hodnocení vozu číslo 23 RailJet Bmpz 891
- V „tichém“ voze 2. třídy je 80 sedadel. Většina sedadel je po dvou, v uspořádání jako v letadle za sebou.
- Tichý oddíl. Za dveřmi se nesmí hlasitě hovořit, telefonovat ani chrápat. Dveře se otevírají pohybové na čidlo, které je nad dveřmi.
railjet 892 ARbmpz
railjet ARbmpz 892 je kombinovaný vůz sestávající se z část 1.třídy s osmi sedadly a místa pro vozíčkáře.
Druhá část vozu je, za dveřmi, je restaurace se 16 místy k sednutí u stolu.
Popis a hodnocení vozu 892 ARbmpz
- V první části vozu je osm sedadel 1.třídy a místo pro vozičkáře.
- Ve voze ARbmpz 892 je polovina restaurace a polovina jsou sedadla 1. třídy. Restaurační část je otočena na stranu, kde jsou vozy 2. třídy. Při putování na kafe nebo oběd tak nerušíte cestující 1. třídy.
railjet 629 Ampz – 1. třída
railjet Ampz 629 je vůz 1. třídy řazený v červených jednotkách RailJet. V tomto klimatizovaném voze jsou opravdu pohodlná sedadla v uspořádání po dvou nebo po jednom, kolem stolu nebo sedadla za sebou jako v letadle. O průběhu jízdy vás informují obrazovky v oddíle pro cestujících, tak u výstupních dveří. Dozvíte se nejen příští stanic a předpokládaný čas příjezdu, ale i nástupiště a navazující spoje. Za jízdy i aktuální rychlost vlaku.
Popis vozu railjet 629 Ampz
- Sedadla ve voze 1. třídy Ampz 629
- Pokud potřebujete stůl, je část sedadel v uspořádání po dvou kolem rozkládacího stolu. Stůl je poměrně velký, ale dva notebooky naproti sobě nedáte.
railjet 890 Afmpz – 1. třída + business
Řazen jako první vůz na trase Vídeň – Brno – Praha. Vůz s pohodlnými a polohovatelnými sedadly 1. třídy a třídy business. Klimatizace, wifi, stoly na práci. Své věci můžete odložit do police nad okny nebo do regálů na větší kufry. Záchod má jen jeden, v čele vozu u kabiny strojvedoucího.
Popis vozu číslo 27 RailJet 890 Afmpz
- Vůz Afmpz 890 RailJet je rozdělen na 1. třídu a 1+ třídu. V 1. třídě je 32 sedadel v uspořádání po dvou, přes uličku po jednom. Buď za sebou jako v letadle, nebo kolem stolu.
- Ve voze 890 Afmpz je šest sedadel 1+ třídy. Tedy vyšší (a dražší) jedničky.
V prvním voze za lokomotivou, hned za dveřmi, v oddíle pro kola, není topení. Jsou tu sklopná sedátka, takže tu můžete sedět se svými koly. V létě je to v pohodě, ale jakmile se jen trochu ochladí, je tu chladno. Můžete sem umístit i kočárek, ale myslete na to, že tu může být mimo léto chladno.
Oproti bezne vlakove souprave jsou sedadla nepohodlna na spani a dlohodobou dopravu. Vlakova souprava neni pohodlna pro vysoke lidi aniz by utlacovali sve okoli. Mnozstvi stolku a utylit je znacne vylepseno v modernich vagonech. Na kratsi cesty doporucuji. Na dlouhe straci souprava vyhodu(Berlin – Praha) v pohodli oproti autobusu.
Nepopsatelný zvuk vycházející ze dveří, po té hned zápach septiku. Paní prošla kolem s vozíkem plným občerstvení ani se na nás nepodívala.
Je smutne,kdyz si priplatite a po unavne noci v letadle si chcete konecne natahnout nohy a sklopit sedacku a hned narazite, protoze sedacka sklopit lze, ale jen do polohy mirneho zaklopu a nohy bohuzel visi dolu, protoze ma kratky vyklop na nohy. Po objednavce caje prinese rakousky cisnik uplne jiny caj a misto citronu Vam poda mleko a rekne, ze je to normalni. Funguje dobijeni telefonu.Soukromi nemate jelikoz dvere nejdou dovrit. A polovinu jizdy neco piska na chodbe. Vepredu rusi nekdo hlasitym telefonatem. Cesky pruvodci nam prinesl sam od sebe vodu a byl velmi mily.Tak pokud priste z Vidne radeji jinym vlakem😪
Já cestují reiljetama poměrně často v Rakousku. Dokonce vícekrat jsem cestoval do Itálie Benátek. Za mě, můžu říci že jsou to pohodlné vlaky.
Dobrý den,
budu cestovat tímto vlakem s přepravní schránou pro zvířata o rozměrech 82,5 × 59 × 67 cm (d x š x v). Proto bych se ráda zeptala, jaká je šířka dveří do uličky. V přehledové tabulce není tento údaj obsažen.
Děkuji.
NL
Prostupná šířka dveří do vlaku RailJet by měla být 80 cm. Takže v pohodě.