O voze
- Vůz: 2.třídy
- Sířka dveří do oddílu pro sezení: 56cm
- Uspořádání vozu: velkoprostorový
- Šířka uličky mezi sedadly: cm
- Počet míst k sezení:
- Zástrčky na 230 V:
- Nízkopodlažní: Ne
- USB napájecí zástrčky:
- Je vhodný pro vozičkáře: částečně
- WiFi Internet:
- Místo pro kočárek: částečně
- Obrazový informační systém: Ano
- Místo pro kolo: částečně
- Hlasový informační systém: Ano
- Počet míst pro kola: 0
- Klimatizace: Ne
- Vstupní dveře: Jednokřídlé zalamovací
- Dají se otevřít okna: Ano
- Šířka vnějších dveří: 60cm
- WC vhodné pro vozičkáře: Ne
- Šířka dveří do uličky: cm
- Přebalovák na WC: Ne
Jednotky řady 560 – 060 – 560 jsou provozovány v pětidílné sestavě (po jednom vozu 560 s místem pro strojvůdce na konci/začátku a se třemi vloženými vozy 060), popř. jako šestidílné sestavy, tzn. se čtyřmi vloženými vozy 060.
Klady
Pohodné sezení na modernizovaných sedačkách. Dost místa na nohy. Místo pro kolo či kočárek je uvnitř oddílu pro sezení. Mohu je tedy mít stále na očích.
Zápory
Tento vlak má hrozně strmé schody pro nastupování. Naprosto nevhodné pro cestování s kočárkem, obtížné s kufrem. K tomu malá šířka dveří. A to pískání brzd … !
Vždy, když tento panťák přijel, nadával jsem na to, jaká je to šunka. Hlučné to bylo, brzdy hrůza, dveře se někdy nezavíraly, záchody hrůza, posprejované, schody moc strmé…
Ale když je ČD odstavily a daly rozebrat na díly v Třebové, začaly se místo nich objevovat vozy B249 a honeckery. A kdybych to měl porovnat, tak panťák vyhrával. Automat zavíral a otvíral dveře, to znamenalo, že stačilo pouze dát kliku dolů a ony se otevřely – vzduchové otvírání dveří s blokací. Dále když končil na konečné, stačilo pouze změnit stanoviště na druhé, zatímco teď musí ty mašiny blokovat silnice, aby dojely na druhou stranu soupravy. Dále to mělo plynulé rozjezdy, ne tak moc hlasité brzdy, problémy se daly opravit kladívkem, vždy se v něm našel prostor, vždy dojel, topení bylo regulovatelné = nebylo v soupravě moc velké hits, okna plnila funkci klimatizace, zastávky odhlašoval, prostě honeckery a B249 na něj neměly.
Jezdi jsem s nima přes 5 let a měl jsem ho rád. Měl své kouzlo.
Teď, když se právě likvidují v třebové (až na pouze hlavy BAXIHO), začínám si uvědomovat, že takové vlaky už nikde nepotkám, protože byly jedinečné. Škoda, že jediný kdo přežil je BAXI bez vložených vozů. Jaká škoda. Teď pojede do muzea a už nepojede na železnici na jeho tradiční linku S2 IDS JMK.
Sbohem panťáci, budete nám chybět 😭
Za pískavý zvuk při brzdění NEMŮŽE souprava, ale strojvedoucí. S touto jednotkou se dá tiše a plynule zastavit.