O voze

  • Vůz: 2.třídy
  • Sířka dveří do oddílu pro sezení: cm
  • Uspořádání vozu: velkoprostorový
  • Šířka uličky mezi sedadly: 54cm
  • Počet míst k sezení:
  • Zástrčky na 230 V: Ano
  • Nízkopodlažní: Ano
  • USB napájecí zástrčky: Ano
  • Je vhodný pro vozičkáře: Ne
  • WiFi Internet: Ano
  • Místo pro kočárek: Ano
  • Obrazový informační systém: Ano
  • Místo pro kolo: Ano
  • Hlasový informační systém: Ano
  • Počet míst pro kola:
  • Klimatizace: Ano
  • Vstupní dveře: Předsuvné dvoukřídlé
  • Dají se otevřít okna: Ne
  • Šířka vnějších dveří: 150cm
  • WC vhodné pro vozičkáře: Ne
  • Šířka dveří do uličky: 56cm
  • Přebalovák na WC: Ne

Popisovaný 2. třídy vůz 551 je součásti nízkopodlažní dvou-vozové jednotky Moravia 550-551.
Vůz 551 má místo pro cyklisty a rodiče s kočárkem. Při nastupování sledujte piktogramy na dveřích vozu.
Polovina sedadel je v nízkopodlažní části. Část z nich jsou sklopné sedačky v místech určených pro kočárky a kola.
Další sedadla jsou je po třech schodech nahoru a to v uspořádání po dvou a dvou kolem malého, spíše stolku u okna.

Vůz je klimatizován. Pokud by ale pražilo sluko, na oknech si můžete ještě stáhnout rolety.
Průběh jízdy sledujte na obrazovkách. U všech sedadel je dostupné zástrčky na 230 V a na na USB.
Ve voze není WC. Musíte přejít do sousedního vozu Moravia 550.

Moravia 551 je určena pro regionální tratě v okolí Brna.

Pokud hledáte jiný vůz, pokračujte na seznam vozů.

Pro znalce, filtrovací tabulka s možností třídění je na odkazu na Tabulku vozů.

Infografika

Místa k sezení

Sedadla v nízkopodlažní části

Místa pro kola a kočárky

Chodba a ulička

Dveře a nástupní prostor

Záchod

  • V tomto voze není záchod.
    Přejděte do druhého vozu soupravy Moravia 550 – 551.

Klady

Vůz Moravia 551 je nízkopodlažní. Dvojice širokých dvou-křídlých dveří se otevírá jednoduše stisknutím tlačítka. Je tu míst pro kočárky i kola. O průběhu cestu máte informace na obrazovkách.

Zápory

Ve dvou-vozové jednotce je jen jeden jediný záchod. Jsou tu jen tři (!) držáky na kola na výšku. Pro další kola jsou vyznačena na zemi místa, ale již bez uchycení. V nástupním prostoru mi chybí madla u stropu na držení. Jednotky by měly jezdit na frekventovaných tratích, kde snad není žádná zastávka na znamení. Proto mi přijde množství tlačítek na znamení jako přehnané. Tlačítko na znamení ale není u dveří, ale je sloučeno s tlačítkem na otevírání dveří. Je to zcela jinak, než jsou cestující na Jižní Moravě ze všech druhů dopravy zvyklý. Tohle může být matoucí. Poslední výtka jsou schody z nízkopodlažní části k sedadlům. Hned vedle jsou sedadla a mezi sedadlem a schodem není žádná přepážka. Pominu-li, že někomu můžete šlápnout na ruku, tak problém bude v zimě, kdy z bot bude odkapávat bláto a sníh.