Popisovaný 2. třídy vůz 550 je součásti nízkopodlažní dvou-vozové jednotky Moravia 550-551.
Vůz 550 má místo pro vozíčkáře, cyklisty i rodiče s kočárkem. Při nastupování sledujte piktogramy na dveřích vozu.
V nízkopodlažní části je menší část sedadel. Převládají sklopné sedačky v místech určených pro kočárky a kola. Většina sedadel je po třech schodech nahoru a to v uspořádání po dvou a dvou kolem malého, spíše stolku u okna.
Vůz je klimatizován. Pokud by ale pražilo sluko, na oknech si můžete ještě stáhnout rolety.
Průběh jízdy sledujte na obrazovkách. U všech sedadel je dostupné zástrčky na 230 V a na na USB.
Otevírání a zavírání záchodu se zjednodušilo na jedno společné tlačítko. Uvnitř pak ještě nezapomeňte stisknout tlačítko zámku.
Moravia 550 je určena pro regionální tratě v okolí Brna.
- Ve voze Moravia 550 je dvojice dveří. Pokud jste vozíčkáři, nastupujte těmi, co jsou blíže k čelu jednotky. Druhé dveře jsou určeny pro nástup s kočárkem a s kolem.
Pokud hledáte jiný vůz, pokračujte na seznam vozů.
Pro znalce, filtrovací tabulka s možností třídění je na odkazu na Tabulku vozů.
Sedadla v nízkopodlažní části
- Vlaky Moravia 550 mají středí část, jak jsou dveře, nízkopodlažní. Sedadla v čele vozu a v části navazující na druhý vůz jsou o tři schody výše.
- Na obou stranách, u třech schodů, jsou dvě čtyřky sedadel. Opěrky na ruce jsou jen na vnější straně a u okna. Mezi sedadly nejsou. Opěrka i u okna se dá sklopit. Sedadla nejsou polohovatelná. Věci můžete odložit do police nad hlavou, kabáty na věšáky. Na okně je stahovatelná roleta.
- Mezi sedadly je zástrčka na 230 V a na USB. Upozornění: pokud sedíte do uličky, resp. do schodů, dávejte si pozor na ruku, ať vám na ni někdo nešlápne.
- Dalších šest sedadel v nízkopodlažní části je u záchodu.
- Tři sedadla jsou v jednom směru …
- … a tři sedadla naproti. U každého sedadla je tlačítko na znamení. Na oknech i u těchto sedadel je stahovatelná roleta.
Dle mého jsou moravie perfektní jednotky (už jsem v ní jel). Pohodlné sedačky, informační systém jedna pěkná pecka, je to tiché, záchody a místa na kola dostačují (ty dvou vozové vlaky pojedou samostatně jen na S51, jinak budou jako posila), tlačítko zastávky na znamení integrované do tlačítka otvírání dveří (jako u RegioPanteru od ČD z roku 2011), schody jsou poměrně chytře vymyšleny a je tam dost míst, což znamená, že pouze ve vyjímečném případě budou lidé stát před dveřmi, když vlak bude v pohybu. Prostě pecička 🙂
Konečně příjemná změna od 560 pantografů.
malá ochutnávka z Tišnovského nádraží
https://www.flickr.com/photos/162257203@N02/52755714919/in/dateposted/