O voze
- Vůz: 2.třídy
- Sířka dveří do oddílu pro sezení: cm
- Uspořádání vozu: velkoprostorový
- Šířka uličky mezi sedadly: cm
- Počet míst k sezení: 126
- Zástrčky na 230 V: Ano
- Nízkopodlažní: Ano
- USB napájecí zástrčky: Ano
- Je vhodný pro vozičkáře: Ano
- WiFi Internet: Ano
- Místo pro kočárek: Ano
- Obrazový informační systém: Ano
- Místo pro kolo: Ano
- Hlasový informační systém: Ano
- Počet míst pro kola: 0
- Klimatizace: Ano
- Vstupní dveře: Předsuvné dvoukřídlé
- Dají se otevřít okna: Ne
- Šířka vnějších dveří: 119cm
- WC vhodné pro vozičkáře: Ano
- Šířka dveří do uličky: cm
- Přebalovák na WC: Ne
Infografika
Místa k sezení
-
-
- V soupravě LE 846 se sedí buď v nízkopodlažní části nebo o tři schody výš. Výhodou vyvýšené části v čele vozu je, že není průchozí. Sedadla jsou v uspořádání po dvou jako v letadle, nebo ve čtyřce kolem dřevěného stolu. Zástrčky na 230 V jsou dole mezi sedadly.
-
- Sedadla nejsou polohovatelná. Dřevěný stůl je na pevno, není tedy rozkládací. Výhodou je, že jsou v něm čtyři prohloubení pro kelímky s nápoji. Opěrky na ruce jsou jen na vnější straně, nikoliv mezi sedadly a nejsou polohovatelné. S ohledem na to, že tyto vlaky jsou určeny pro regionální tratě a cestování na kratší časy, je sezení na látkových sedadlech celkem pohodlné.
-
Sedadla původní 1. třídy
-
- V soupravě LE 846 byla původně i 1.třída. Ta však byla ponížena na 2.třídu. Sedadla mají lepší potah, jsou pohodlnější než ty modré. Mezi sedadly je navíc sklopná opěrka na ruce.
-
- Šedá, pohodlnější, sedadla jsou jen na jednom konci soupravy. Výhodou je také to, že tento oddíl je od modrých sedadel oddělen průhlednými dveřmi. Pokud cestujete jako menší skupina, pak šedé oddíl je pro vás značka ideál.
Místa pro kola a kočárky
-
-
- Záchod je v prvním voze soupravy. Ve druhém voze není. Místo něho je tu místo na kola a kočárky a pro vozíčkáře. Výhodou je, že i v této části jsou nad police na odložení věcí.
-
- V nízkopodlažní části je kombinace sklopných sedaček a normálních sedadel. Dokonce je tu i čtyřka sedadel u stolku. Nevýhodou sezení v této části ale je, že sedíte u dveří, což v zimě nemusí být příjemné.
-
Dveře a nástupní prostor
-
-
- Nástupní prostor je oddělen od další části polo-průhlednými stěnami. Zde jsou i boxy na tříděný dopad. Jinde ve vlaku odpadkové koše nejsou.
-
- Na tyčkách u dveří jsou tlačítka na zastavení na znamení. Bohužel ve vlaku LE 846 není obrazový ani zvukový informační systém, nevíte tedy jaká stanice bude následovat a zda je či není na znamení.
-
- Všechny dveře v soupravě LE 846 mají prostupnou šířku 119 cm. Po stranách madla. Po zastavení vlaku a otevření dveří se vysune i jeden schod pro snadnější nastupování i tam, kde jsou nízká nástupiště.
-
Záchod
-
-
- Záchod ve vlaku Leo LE 846 je vhodný i pro vozíčkáře. Splachování záchodu je na tlačítko, které je umístěné pod zrcadlem. Zde je i tlačítko na horký sušící vzduch. Papírové ubrousky na ruce se odhazují do boxu pod umyvadlem.
-
- Dveře na záchod se otevírají a zajišťují na zápatku. V námi hodnoceném voze šly dveře otevřít trochu ztuha. Rovněž klička na zajištění dveří proti otevření nešla zrovna lehko. Dítě by to asi nedalo.
-
Klady
Konečně pořádné nízkopodlažní vlaky i na regionální tratě. V nízkopodlažní části je místo jak na kočárek či pro vozíčkáře, tak i normální sedadla, nejen sklopné sedačky.
Zápory
U námi recenzovaného vozu chybělo hlášení nebo nějaká informace o příští stanici. Což oceníte zejména tehdy, když jedete jako my po trase, kde jsou zastávky na znamení. Pak mi hodně vadilo, že tu nejsou žádné držáky na kola. Prostě si sednete nebo stojíte a celou cestu držíte kolo. V zimním období je v nízkopodlažní části chladno. Mezi dveřmi a místem k sezení totiž není žádná stěna.
Dobrý den, jen doplnění k aktualizaci. USB zástrčku nalezneme u každé klasické zásuvky, WI-FI je ve vozech naistalována, stejně jako už obrazový informační systém. Jednotka je vybavena WC pro invalidy, přebalovací pult tam nenalezneme. Cestování ZDAR
Děkujeme z upřesnění, opraveno