Vůz 1. třídy Ampz 894 je součásti souprav InterJet Českých dráh. Sedadla jsou po dvou a přes uličku po jednom, v uspořádání za sebou jako v letadle, nebo se společným stolem. Když se usadíte na místo, jsou dřevěné stoly rozkládací. Máte tak dost místa na notebook nebo na pořádnou svačinu. V uspořádání sedadel za sebou můžete ze zad předchozího sedadla vyklopit plastový stolek.
Všechna sedadla jsou polohovatelná, opěrky na ruce lze sklopit. Vůz 894 má klimatizaci a příjemné osvětlení. Pokud čtete, můžete si zapnout čtenářská bodová světýlka. Pokud naopak svítí moc slunko, jsou na oknech stahovací rolety. U sedadel jsou zástrčky na 230 V a na USB, lze dobíjet jen položením mobilu na podložku. Pro velká zavazadla slouží regály na začátku a uprostřed vozu.
O voze
- Vůz: 1.třídy
- Sířka dveří do oddílu pro sezení: 64cm
- Uspořádání vozu: velkoprostorový
- Šířka uličky mezi sedadly: 57cm
- Počet míst k sezení:
- Zástrčky na 230 V: Ano
- Nízkopodlažní: Ne
- USB napájecí zástrčky: Ano
- Je vhodný pro vozičkáře: Ne
- WiFi Internet: Ano
- Místo pro kočárek: Ne
- Obrazový informační systém: Ano
- Místo pro kolo: Ne
- Hlasový informační systém: Ano
- Počet míst pro kola: 0
- Klimatizace: Ano
- Vstupní dveře: Předsuvné jednokřídlé
- Dají se otevřít okna: Ne
- Šířka vnějších dveří: 85cm
- WC vhodné pro vozičkáře: Ne
- Šířka dveří do uličky: cm
- Přebalovák na WC:
Místa pro kola a kočárky
V toto voze není místo pro kolo, ani pro kočárek.
Klady
Jednoznačně jeden z nejlepších vozů na české železnici. Široká a opravdu pohodlná sedadla, navíc polohovatelná. Oceňujeme vzdálenost mezi sedadly jak oproti vedle sedícímu sousedovi, tak místo před sebou na nohy. Díky velkému výklopnému stolku, navíc rozšiřitelného o drátěné U-čko, již nemusím pro práci na notebooku vyhledávat sezení na dvojce či čtyřce u stolu, kterých je menšina. Kladné body si vůz zaslouží i za chytře řešená madla u schodů, za optické rozdělení velkoprostoru na dvě části a za dostatek zástrček na nabíjení a jejich typy. U tohoto vozu by měl být i lepší příjem signálu mobilních telefonů a to díky nově řešenému skel na oknech, které by již měly propouštět více signálu. Zatím ale nemáme ověřeno v provozu.
Zápory
Přestože nebylo léto, a cestovalo nás ve voze jen pár, zdála se mi klimatizace docela hlučná. Bohužel i u těchto vozů jsou velmi malé záchody. V kombinaci se sušákem na ruce je zvláště v létě na WC horko.
Dobrý den, chtěla jsem použít WC, ale jak jej otevřít bez kliky? Vidím dobře-zmáčknu světelné manuální otevírání dveří a rukama se pokouším do nich normální silou zatlačit a nic.Až jedna dobrá duše mi poradila.pořádně se do nich opřít-ještě, že tam bylo vnitřní-neboli opláštění vlaku- bočnice-jinak bych vypadla z vlaku. Už jste si to reálně zkusil? Lidé se bezradně dobývají na WC – marně!!! Začnu natáčet a budu je nahrávat a sdílet na fb, aby se lidé pobavili !!!
Existuje zřejmě už i varianta 2. třídy. Kamarád Mikuláš Kopas, nevidomý student DF Jana Pernera v Pardubicích shrnul přístupnost a bezbariérovost soupravy InterJet 3. generace (?) do bodů – dal jsem je na svůj web, případně čerpej a buud rád, když přidáš i na své stránky, případně chybí zpracování i na Wikipedii, ale já nemám o soupravách tolik informací a zdrojů, odkud bych čerpal. Díky. Miloš https://zpcestuji.g6.cz/2022/01/20/interjet-3-generace-pristupnost/