Vůz 1. třídy Ampz 894 je součásti souprav InterJet Českých dráh. Sedadla jsou po dvou a přes uličku po jednom, v uspořádání za sebou jako v letadle, nebo se společným stolem. Když se usadíte na místo, jsou dřevěné stoly rozkládací. Máte tak dost místa na notebook nebo na pořádnou svačinu. V uspořádání sedadel za sebou můžete ze zad předchozího sedadla vyklopit plastový stolek.
Všechna sedadla jsou polohovatelná, opěrky na ruce lze sklopit. Vůz 894 má klimatizaci a příjemné osvětlení. Pokud čtete, můžete si zapnout čtenářská bodová světýlka. Pokud naopak svítí moc slunko, jsou na oknech stahovací rolety. U sedadel jsou zástrčky na 230 V a na USB, lze dobíjet jen položením mobilu na podložku. Pro velká zavazadla slouží regály na začátku a uprostřed vozu.
O voze
- Vůz: 1.třídy
- Sířka dveří do oddílu pro sezení: 64cm
- Uspořádání vozu: velkoprostorový
- Šířka uličky mezi sedadly: 57cm
- Počet míst k sezení:
- Zástrčky na 230 V: Ano
- Nízkopodlažní: Ne
- USB napájecí zástrčky: Ano
- Je vhodný pro vozičkáře: Ne
- WiFi Internet: Ano
- Místo pro kočárek: Ne
- Obrazový informační systém: Ano
- Místo pro kolo: Ne
- Hlasový informační systém: Ano
- Počet míst pro kola: 0
- Klimatizace: Ano
- Vstupní dveře: Předsuvné jednokřídlé
- Dají se otevřít okna: Ne
- Šířka vnějších dveří: 85cm
- WC vhodné pro vozičkáře: Ne
- Šířka dveří do uličky: cm
- Přebalovák na WC:
Infografika
Místa k sezení
-
-
- Vůz 1. třídy Ampz 894 má uspořádání sedadel po dvou, přes uličku po jednom. Papundekl na zemi je jen dočasně. V provozu je po celé ploše koberec.
-
- Vůz je uprostřed své délky opticky oddělen lomenou uličkou. Je tu částečná stěna a regál na velká zavazadla jako jsou kufry, baťohy. Všem na očích. Menší tašky si můžete odložit nahoru do podélného průhledného regálu. Pro kabáty a bundy jsou nahoře pod regálem háčky.
-
- Sedadla jsou opravdu pohodlná. Navíc polohovatelná páčkou dole po straně. Přitom můžete sedět buď jako v letadle, tedy v sedadlech za sebou nebo…
-
- … nebo kolem stolu, což je výhodné pro práci. Stůl je po částech rozkládací, aby šlo kolem něho projít. Každé sedadlo má vlastní dvojici opěrek na ruce, které lze sklopit. Vyjma těch, co jsou u okna.
-
- U sedadel musíme ocenit místo mezi nimi. Nejen že máte dost místa na natažení nohou, ale můžete si i pohodlně stoupnout či projít při nastupování. Vůz 1. třídy Ampz 894 má samozřejmě klimatizaci. Pokud potřebujete stín, na oknech jsou stínící rolety.
-
- Všechny sedadla mají přístup k nabíjení drobné elektroniky a to buď 230 V nebo přes USB. Zelená kontrolka indikuje, že zástrčky jsou v pořádku. Při uspořádání po dvou jsou zástrčky mezi sedadly.
-
- Nově je přidána možnost bezdrátového nabíjení. Jednoduše položíte mobil. Abyste si „nelámali“ ruku, sklopte si napřed opěrku. Pak si mobil už pohodlně položíte.
-
- Při uspořádání sedadel za sebou lze ze stěny předchozího sedadla vyklopit plastový stolek. Pod ním je ještě síťka na noviny.
-
- Výklopný stolek má i drátěné U-čko. Jeho cíl mi není přesně znám, ale ocenil jsem jej při práci na opravdu velkém notebooku. Zvětšuje stolek.
-
- Odpadkový box je mezi sedadly. Plechový kastlík jednoduše vytáhněte. Žádná složitost. Pod předchozím sedadlem je výklopná opěrka na nohy.
-
- Při uspořádání sedadel po jednom jsou kastlíky na odpad výklopné z boku pod sedadlem směrem do uličky.
-
Místa pro kola a kočárky
V toto voze není místo pro kolo, ani pro kočárek.
Chodba a ulička
-
-
- Ve voze Ampz 894 je ulička mezi sedadly šířky 57 cm. V prostředku délky vozu je ještě lomená. Ty papundekly na zemi jsou jen dočasné, po dobu přehlídky nových vozů. V běžném provozu je po celé ploše koberec.
-
- Na obou koncích oddílu se sedadly jsou vnitřní zasouvací dveře. Za nimi je záchod a nástupní prostor. Ty modré dveře na obrázku jsou až další mezivozové dveře.
-
- Zasouvací vnitřní dveře jsou šířky 84 cm. Na stěně je signalizace obsazenosti dvojice záchodů. Takže než půjdete, mrkněte se, zda je kabinka volná.
-
- Pohled z opačné strany, z nástupního prostoru. Po stranách chodby je dvojice záchodů. Jejich dveře se zasouvají dovnitř do kabinky.
-
- Mezi vozy soupravy InterJet nejsou mezi-vozové dveře. Průchod je však dobře chráněn od vnějšího hluku. Můžete tu v klidu telefonovat.
-
- Máte 3 regály nad sebou. Ty největší kufry dejte dolů. Dávejte pozor, aby kufry na kolečkách, během jízdy vlakem sami „necestovaly“ po voze.
-
Dveře a nástupní prostor
-
-
- Ve vozech InterJet Ampz 894 jsou dveře šířky 85 cm. Vedle dveří, na obrazovce, je číslo vlaku a číslo vozu. Na skle dveří info o voze (1. třída, klimatizace…)
-
- Otevírání dveří je přes zelené tlačítko. Dveře jsou předsuvné do strany. U nízkého nástupiště se vysune ještě jeden, spodní, schod pro bezpečnější nástup.
-
- U těchto vozů Ampz 894 oceňuji opravdu dobře řešená madla na přidržování při nastupování či vystupování.
-
- Z vnitřní strany se dveře otevírají a zelené tlačítko. Tlačítko je aktivní až po úplném zastavení vlaku.
-
- Hned vedle dveří je i obrazovka informující o jízdě a příští zastávce. Při příjezdu do stanice by se na obrazovce měly zobrazovat navazující vlaky, včetně čísel nástupišť a časů odjezdů.
-
- Z chodby vedou do oddílu se sedadly vnitřní zasouvací dveře šířky 64 cm. Po stranách chodbičky jsou záchody. Před nimi jsou velké odpadkové boxy. Ideálně na zmačkané PETky, přečtené noviny… Já osobně využívám nástupního prostoru pro vyřizování telefonátů. Neruším cestující a díky dobré izolaci zde není hluk z vnějšku vlaku.
-
Záchod
-
-
- Místnost záchodu je opravdu velmi malá. Splachování odpadu jde do nádrže. Před spláchnutím modrým tlačítkem vždy zaklopte záchod.
-
- Naproti záchodu je umyvadlo se zrcadlem. Vodu spouštíte pravým modrým tlačítkem. Pod ním je podavač tekutého mýdla. Horký sušící vzduch spustíte levým oranžovým tlačítkem.
-
Klady
Jednoznačně jeden z nejlepších vozů na české železnici. Široká a opravdu pohodlná sedadla, navíc polohovatelná. Oceňujeme vzdálenost mezi sedadly jak oproti vedle sedícímu sousedovi, tak místo před sebou na nohy. Díky velkému výklopnému stolku, navíc rozšiřitelného o drátěné U-čko, již nemusím pro práci na notebooku vyhledávat sezení na dvojce či čtyřce u stolu, kterých je menšina. Kladné body si vůz zaslouží i za chytře řešená madla u schodů, za optické rozdělení velkoprostoru na dvě části a za dostatek zástrček na nabíjení a jejich typy. U tohoto vozu by měl být i lepší příjem signálu mobilních telefonů a to díky nově řešenému skel na oknech, které by již měly propouštět více signálu. Zatím ale nemáme ověřeno v provozu.
Zápory
Přestože nebylo léto, a cestovalo nás ve voze jen pár, zdála se mi klimatizace docela hlučná. Bohužel i u těchto vozů jsou velmi malé záchody. V kombinaci se sušákem na ruce je zvláště v létě na WC horko.
Dobrý den, chtěla jsem použít WC, ale jak jej otevřít bez kliky? Vidím dobře-zmáčknu světelné manuální otevírání dveří a rukama se pokouším do nich normální silou zatlačit a nic.Až jedna dobrá duše mi poradila.pořádně se do nich opřít-ještě, že tam bylo vnitřní-neboli opláštění vlaku- bočnice-jinak bych vypadla z vlaku. Už jste si to reálně zkusil? Lidé se bezradně dobývají na WC – marně!!! Začnu natáčet a budu je nahrávat a sdílet na fb, aby se lidé pobavili !!!
Existuje zřejmě už i varianta 2. třídy. Kamarád Mikuláš Kopas, nevidomý student DF Jana Pernera v Pardubicích shrnul přístupnost a bezbariérovost soupravy InterJet 3. generace (?) do bodů – dal jsem je na svůj web, případně čerpej a buud rád, když přidáš i na své stránky, případně chybí zpracování i na Wikipedii, ale já nemám o soupravách tolik informací a zdrojů, odkud bych čerpal. Díky. Miloš https://zpcestuji.g6.cz/2022/01/20/interjet-3-generace-pristupnost/