Okomentuj nádraží

O voze

  • Vůz: Jen pro přepravu kol / lodí
  • Sířka dveří do oddílu pro sezení: cm
  • Uspořádání vozu: velkoprostorový
  • Šířka uličky mezi sedadly: cm
  • Počet míst k sezení: 0
  • Zástrčky na 230 V: Ne
  • Nízkopodlažní: Ne
  • USB napájecí zástrčky: Ne
  • Je vhodný pro vozičkáře: Ne
  • WiFi Internet: Ne
  • Místo pro kočárek: Ano
  • Obrazový informační systém: Ne
  • Místo pro kolo: Ano
  • Hlasový informační systém: Ne
  • Počet míst pro kola: 50
  • Klimatizace: Ne
  • Vstupní dveře: na koncích vozu jednokřídlé zalamovací, uprostřed vozu dvoukřídlé zasouvací do služebního oddílu určeného pro kola a kočárky
  • Dají se otevřít okna: Ano
  • Šířka vnějších dveří: 61cm
  • WC vhodné pro vozičkáře: Ne
  • Šířka dveří do uličky: cm
  • Přebalovák na WC: Ne

Pokud jezdíte na kole, třeba i s vozíkem pro dítě, určitě jste už slyšeli o cyklovlacích.
V takových soupravách bývají řazeny vozy, které mají oddíl pro kola a část na sezení.
Na dalších vlacích jezdí vozy, kde již není žádné místo k sezení, a je tu jen jeden velký služební oddíl pro kola, lodě, kočárky.
Vůz Ds953 tvoří uzavřený (uzamykatelný) služební oddíl pro kola a kočárky. Přístup do tohoto velkého prostoru je přes široké boční zasouvací dveře. Ve stanicích tyto dvoukřídlé zasouvací dveře otevírá, nakládku a vykládkou kol zajišťuje obsluha vlaku.
Pokud je takový vůz řazen na „normálních“ vlacích, kde ve voze není stálá obsluha, musíte se napřed domluvit s průvodčí, aby vám tento služební oddíl otevřela.

Infografika

Místa k sezení

  • Protože v tomto voze není místo k sezení.
    Po naložení kola si jdete sednout do dalších vozů v soupravě.

Místa pro kola a kočárky

  • Po naložení kola neobdržíte stvrzenku s identifikaci kola. Při vykládce si řeknete, které je vaše kolo. A hotovo.
    Cestovat uvnitř služebního oddílu nesmíte. Výjimka je ale spíše pravidlem, protože obsluha vlaku je ráda, když ji pomůžete. Jinak je služební oddíl během cesty uzamčen. Tak si nezapomeňte vzít z brašny na kole svačinu a mobil.
    Při vykládce stůjte na perónu u dveří a odebírejte kola.

    Zajištění odsunovacích dvoukřídlých dveří je jen na zápatku.
    Dveře nejsou za jízdy blokovány.

Chodba a ulička

Dveře a nástupní prostor

Záchod

  • WC: klasické, s otvorem na koleje

Klady

Jsem rád, že se o kolo během cesty nemusím starat. Na delší cestu je to dobrý způsob dopravy a těch 20 Kč navíc si rád připlatím.

Zápory

Mám rád nad svými věcmi kontrolu. Tady odevzdám kolo a musím odejít. A hlavně si nesmím zapomenout vzít z brašny na kole mobil a jízdenku.

Diskuzní fórum

Jeden komentář

  1. Jakub Čoček 11. 4. 2023 at 17:12- Reagovat

    Tento vůz řady kde je moc krásný v modré barvě podle toho jak jste jí popsali je moc pěkné je moc pěkně vybavený a je super že vlaky používají ještě tyto vozy do zadních části nebo na vlaky pro turisty a cykloturisty a pro ty kteří si vozí různá zavazadla na kolečkách která se vlezou do těchto vozů zajímavostí je to že tento vůz nemá zleva i zpráva na druhé Krajní straně dveře je to opravdu zajímavý vůz tento jsem ještě nikdy neviděl a určitě bych byl rád kdyby jezdil na nějakých linkách v okolí Oseka nad Bečvou a Lipníka nad Bečvou byl bych rád kdyby jezdila lokomotiva 754.079 a vezl asi dva vozy řady b popřípadě vůz řady bds a poslední by byl vůz řady kde byl by to moc krásný vlak a když už se o tom bavíme chtěl bych aby to tu linka jezdila na linkách z glucholazů a Jeseníku do stanice Zábřeh na Moravě Hanušovice a Šumperk úplně stejně by byly udělány všechny linky s těmito vozy ale těchto tratích které jsem zmínil například i na lince z Olomouce a Přerova do Lipníka nad Bečvou hranic valašského Meziříčí Ostravy Karviné hlavního nádraží Čadce a a nesmíme zapomenout ani na stanici v Budišově nad Budišovkou Vsetíně Horní lidči a v púchově tato linka by určitě přinesla mnoho radosti cykloturistům a věřím že tyto vlaky někdy v budoucnu vyjedou doufám že i tento rok na zvláštní klinkách které by mohly pořádat České dráhy takováto linka by mohla být v existenci nejvíce bych chtěl 50 let určitě by to přineslo radost i příznivcům železnice vláčkařů a dalším těm kteří mají rádi vláčky fanouškům železnice a dalším a budou se v tomto vlaku cítit dobře určitě bude dělat radost i různým skautů kteří pojedou těmito vlaky a budou si výstižnější věci na svoje tábory a další věci doufám že se tyto vozy v budoucnu aspoň udrží dochované v modrém a zeleném laku doufám že budou i tyto malé zelené vozy které jsou více než retro samozřejmě modré a zeleno-bílé vagóny už moc už moc nepotkáte doufám že se v budoucnu objeví i na některých rychlíkových které budou směřovat s různými skauty bylo by to super aby tam tyto linky jezdili určitě to doporučuji aby České dráhy to to udělali bylo by to moc pěkné takže bych chtěl aby se tyto vozy drželi aspoň vzduchování každého kusů modrého zelenobílého a zeleného v této formě v muzeu Olomouc.

Napište komentář i Vy