O voze
- Vůz: 2.třídy
- Sířka dveří do oddílu pro sezení: 55cm
- Uspořádání vozu: velkoprostorový
- Šířka uličky mezi sedadly: cm
- Počet míst k sezení: 80
- Zástrčky na 230 V: Ne
- Nízkopodlažní: Ne
- USB napájecí zástrčky: Ne
- Je vhodný pro vozičkáře: Ne
- WiFi Internet: Ne
- Místo pro kočárek: Ano
- Obrazový informační systém: Ano
- Místo pro kolo: Ano
- Hlasový informační systém: Ne
- Počet míst pro kola: 10
- Klimatizace: Ne
- Vstupní dveře: Jednokřídlé zalamovací
- Dají se otevřít okna: Ano
- Šířka vnějších dveří: 69cm
- WC vhodné pro vozičkáře: Ne
- Šířka dveří do uličky: cm
- Přebalovák na WC: Ne
Místa k sezení
Místa pro kola a kočárky
-
-
- Po obou stranách vozu 757 je po pěti sklopných sedačkách. Mezi nimi je deset popruhů na uchycení 10 kol. Z vlastní zkušenosti se dají uchytit současně i dvě kola.
-
- Detail popruhu pro uchycení kola. Stejně jako v autě. Vytáhněte popruh a přes rám kola jej uchytíte. Tento způsob uchycení je mi sympatický. Kola nemusíte zvedat nahoru do držáku a po uchycení nemáte strach , že se kola během jízdy převrátí.
2.provedení plochy pro kola
-
Chodba a ulička
-
-
- Protože tyto vozy jsou často nasazovány na regionální tratě s menším provozem, u dveří z oddílu je tlačítko zastavení na znamení. Tlačítko je rovněž z druhé strany, z místa pro uložení kol.
-
- Na opačné straně vozu, kde není místo pro kola a kočárky, je dvojice záchodů. Dveře do oddílu k sezení jsou široké jen 55 cm.
-
Klady
Dobrý vůz pro cesty s kolem nebo s kočárkem. Velké místo na odložení kola a ve stejném oddílu i sklopné sedačky. Takže po celou jízdu můžete být u svého kola nebo kočárku.
Zápory
Celkem strmý nástup do vozu s kolem nebo s kufrem, což není zrovna moc pohodlné.
Naštěstí jsou ve voze 757 dvě WC a to na jednom konci, kabinky přes uličku. A na WC můžete jit i ve stanici. Už tu mají zavedeny moderní způsob splachovani do nádrže 🙂 Sedačky jsou pohodlné a to i při děti.
Na fotce interiéru se nejedná o vůz Bdtn757, ale Bdt754. Je to 1. série vozů speciálně vyrobených pro motorové vozy 854 “hydra”, byly vyrobeny ve stejné době. Můžete si všimnout stejných sedadel i dalších prvků, WC je zde gravitační (to znamená, že to, co tam necháte, spadne na koleje, tudíž na WC nesmíte ve stanici, další vyjmenované typy vozů už mají uzavřený systém WC, což znamená, že to, co tam necháte, se spláchne do nádrže, která se po příjezdu do cílové stanice vyprázdní) a dveře se otevírají klikou. Ve 2. sérii se vyráběly všechny vozy Bfbrdtn794, ABfbrdtn795 Bdtn756 a první vozy Bdtn757 (čísla 201 až 214 s červenými sedadly, ve voze Bdtn757 je oproti vozu Bdtn756 o 8 sedadel méně a místo nich tam jsou místa pro kola), již se nevyráběly vozy 854. No a ve 3. sérii se vyrobily jen novější vozy Bdtn757 (215 a výše), mají modrá sedadla namísto červených a bílé obklady namísto žlutých, aby se v nich cestující cítil podobně jako např. v už v té době vyráběných RegioPanterech.