Jihlavské nádraží je nepřehledné. Pozorně sledujte odjezdovou tabuli a číslování nástupišť a kolejí. Všechna nástupiště jsou nízká. Aspoň, že staniční budova, zázemí pro cestující, prošlo modernizací. Je tu pokladna, ČD centrum, čekárna, i záchod pro vozíčkáře. Zastávky MHD před nádražím, parkoviště pro auta v parku.
Velká nad Veličkou je nádraží jednokolejné trati z Veselí nad Moravou na Myjavu. Dvojice nástupišť je nízká, povrch tvoří udusaná drť, která je nahrnuta k nástupní hraně kterou tvoří betonová obruba. Příchod na nástupiště je přechody, které jsou tvořeny panely a dlaždicemi. Na vlak můžete čekat uvnitř v čekárně nebo na lavičkách na verandě.
Vůz 2. třídy Maďarských železnic Bbdpmz 61 55 84-91 je určen pro dálkové rychlíky. U nás se s ním můžete setkat na rychlících Metropolitan z Prahy do Budapešti. Poznávacím znakem vozu je velké logo cyklistického kola. Vedle kol a kočárků je vůz určen i pro cestování vozíčkářů a také pro rodiče s dětmi.
Na nádraží ve Frýdku-Místku jsou dvě nástupiště. První nástupiště je u staniční budovy. Odsud jezdí motoráky směr Český Těšín). Z druhého nástupiště jezdí vlaky směr Ostrava / Frýdlant n. Ostravici. Na nádraží pokladny, ČD info centrum, obchody s drobným občerstvením a novinami, automaty na kafe a balené potraviny.
Stanice Hřivice, ležící jižně od Loun. Slouží ke křížení vlaků dopravce Die Länderbahn CZ, linky U12. Na nádraží v Hřivicích je dvojice nástupišť. Nástupiště u 2. koleje je vpravo, nástupiště u 3. koleje je vlevo od staniční budovy. V místě napojení na nástupiště je nájezdový chodník pro pohodlnější přístup.
Ze Znojemského nádraží jezdí vlaky do tří stran: na sever na Jihlavu, na východ na Břeclav a na jih do Retzu. jedno oboustranné nástupiště a jedno jednostranné. Opravené nádraží v modré barvě s bezbariérovým příchodem na vlak. U vlakového je i autobusové nádraží. A Znojemská pěší lávka nad nádražím. Tady je popis a hodnocení nádraží ve Znojmě, které jsme navštívili v květnu 2020.
Krásně opravené a pomalované nádraží. Vlaky obvykle staví u nástupiště u 2. koleje. Nástupiště je ale nízké a úzké, přístup přecházením kolejí. Na nádraží je jen hlášení staničního rozhlasu. Uvnitř čekárna s pokladnou a automatem na kafe. Vedle placené záchody a sprcha. Možnost krytého parkování kol a vnitřní kolárna. Placená.
Stanice Troubsko prošla modernizací. Dnes jsou obě nástupiště široká, vysoká a bezbariérová. Jsou tu přístřešky s možností posezení, označovače jízdenek IDS.JMK, večer je zastávka osvětlena. Na nástupištích jsou odjezdové tabule. Přístup na vlak, a přechod mezi nástupišti je po chráněném železničním přejezdu. Hned u zastávky nádražka.