Jihlavské nádraží je nepřehledné. Pozorně sledujte odjezdovou tabuli a číslování nástupišť a kolejí. Všechna nástupiště jsou nízká. Aspoň, že staniční budova, zázemí pro cestující, prošlo modernizací. Je tu pokladna, ČD centrum, čekárna, i záchod pro vozíčkáře. Zastávky MHD před nádražím, parkoviště pro auta v parku.
Velká nad Veličkou je nádraží jednokolejné trati z Veselí nad Moravou na Myjavu. Dvojice nástupišť je nízká, povrch tvoří udusaná drť, která je nahrnuta k nástupní hraně kterou tvoří betonová obruba. Příchod na nástupiště je přechody, které jsou tvořeny panely a dlaždicemi. Na vlak můžete čekat uvnitř v čekárně nebo na lavičkách na verandě.
Vůz 2. třídy Maďarských železnic Bbdpmz 61 55 84-91 je určen pro dálkové rychlíky. U nás se s ním můžete setkat na rychlících Metropolitan z Prahy do Budapešti. Poznávacím znakem vozu je velké logo cyklistického kola. Vedle kol a kočárků je vůz určen i pro cestování vozíčkářů a také pro rodiče s dětmi.
Na nádraží ve Frýdku-Místku jsou dvě nástupiště. První nástupiště je u staniční budovy. Odsud jezdí motoráky směr Český Těšín). Z druhého nástupiště jezdí vlaky směr Ostrava / Frýdlant n. Ostravici. Na nádraží pokladny, ČD info centrum, obchody s drobným občerstvením a novinami, automaty na kafe a balené potraviny.
Stanice Hřivice, ležící jižně od Loun. Slouží ke křížení vlaků dopravce Die Länderbahn CZ, linky U12. Na nádraží v Hřivicích je dvojice nástupišť. Nástupiště u 2. koleje je vpravo, nástupiště u 3. koleje je vlevo od staniční budovy. V místě napojení na nástupiště je nájezdový chodník pro pohodlnější přístup.
Ze Znojemského nádraží jezdí vlaky do tří stran: na sever na Jihlavu, na východ na Břeclav a na jih do Retzu. jedno oboustranné nástupiště a jedno jednostranné. Opravené nádraží v modré barvě s bezbariérovým příchodem na vlak. U vlakového je i autobusové nádraží. A Znojemská pěší lávka nad nádražím. Tady je popis a hodnocení nádraží ve Znojmě, které jsme navštívili v květnu 2020.
Krásně opravené a pomalované nádraží. Vlaky obvykle staví u nástupiště u 2. koleje. Nástupiště je ale nízké a úzké, přístup přecházením kolejí. Na nádraží je jen hlášení staničního rozhlasu. Uvnitř čekárna s pokladnou a automatem na kafe. Vedle placené záchody a sprcha. Možnost krytého parkování kol a vnitřní kolárna. Placená.
Stanice Troubsko prošla modernizací. Dnes jsou obě nástupiště široká, vysoká a bezbariérová. Jsou tu přístřešky s možností posezení, označovače jízdenek IDS.JMK, večer je zastávka osvětlena. Na nástupištích jsou odjezdové tabule. Přístup na vlak, a přechod mezi nástupišti je po chráněném železničním přejezdu. Hned u zastávky nádražka.
Nádraží Flughafen Wien Bahnhof je dole pod halou letiště. Vše je bezbariérově přístupné a dobře označené. Při délce nástupiště, ale dávejte pozor na označení sektorů, zda vlak nečeká na druhém konci nástupiště. 3. nástupiště je zelené, sloužící pro tzv. CAT spojení do centra na nádraží Mitte. Vlaky jsou dvoupodlažní, dole nízkopodlažní.
Na nádraží v Kunovicích jsou tři nástupiště. To první je hned u staniční budovy. Na druhé a třetí musíte přecházet koleje. Všechna nástupiště jsou nízká. Třetí je navíc úzké. Pod střechou je odjezdová tabule a po celém nádraží je slyšet hlášení staničního rozhlasu. Ten varuje i před průjezdem vlaků.
Zastávka Havlíčkův Brod Perknov má dvě nástupiště, na vnější straně kolejí. Obě jsou vysoká pro pohodlný bezbariérový nástup do vlaku. Na nástupištích přístřešky a lavičky. Chybí však označení ze kterého nástupiště jede vlak kterým směrem. Přechod mezi nástupišti je možný jen přes chráněný žel. přejezd.
Zdařilá rekonstrukce historické budovy nádraží v Hanušovicích. Hlavní vstup je po lomeném schodišti. Bezbariérový přístup je cestou vpravo kolem budovy. Zde je i parkoviště pro kola a auta. V čekárně pokladna, záchody, automaty na balené potraviny. Vše je bezbariérově přístupné. Bohužel velmi komplikované značení místa, odkud jede vlak.