První dvě nově soupravy RegioPanter začaly jezdit na elektrifikované a modernizované trati z Olomouce přes Uničov do Šumperka. Do konce roku České dráhy převezmou celkem čtyři dvou-vozové jednotky, v lednu je doplní pátá. V průběhu příštího roku a na začátku roku 2024 v regionu začne jezdit celkem 27 tří-vozových RegioPanterů řady 640. Začala tak výměna starých vlaků za nové, které obslouží páteřní elektrifikované tratě Olomouckého kraje.
Adamov získalo krásné nádraží, jehož dvě věže a lávka "Eva" se určitě stanou moderním symbolem města. Nádraží v Adamově je zcela bezbariérové. Je tu přehledné označení odkud vám jede vlak pomocí čísla kolejí, které jdou v řadě z sebou. Na vstupu na lávku a na nástupištích odjezdové tabule. Lávka nad nádražím slouží nejen pro přístup na nástupiště, ale i jako spojnice dvou části města.
Zmodernizovaný úsek trati z Brna přes Adamov do Blanska se otevírá. V rámci přestavby téměř 20 kilometrů trati došlo k rekonstrukci mezistaničních úseků, stanic a zastávek, a také velkého počtu tunelů a mostů. Zmodernizovaný úsek podél řeky Svitavy začnou nejprve obsluhovat osobní vlaky a rychlíky, expresní spoje se na něj vrátí v polovině příštího roku.
Rozsah regionální dopravy v Pardubickém kraji je na podobné úrovni jako letos. K hlavním novinkám bude patřit doplnění vlaků v úsecích z Chocně do Litomyšle a také z České Třebové do Lanškrouna a do Letovic. V regionu budou i příští rok 2023 pokračovat dlouhodobé výluky. Pokračovat budou stavební práce v železničním uzlu Pardubice a dokončena bude modernizace úseku mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí.
v neděli 11. prosince 2022 začne na železnici platit nový jízdní řád. K hlavním novinkám ve Středočeském kraji a v Praze patří změny na tratích z Benešova přes Olbramovice do Tábora a do Sedlčan, která souvisí se zrychlením dálkových vlaků na hlavní trati z Prahy do Tábora. Dopravní koncept se změní také na trati mezi Kralupy nad Vltavou a Kladnem, kde nově pojede většina vlaků přímo až do Prahy.
Blansko nádraží leží na trati z Brna do České Třebové. V hale nádraží jsou základní služby, pokladna, čekárna a prodejny drobného občerstvení. Z boku nádraží je restaurace. Nástupiště 1. a 2. začínají vpravo od staniční budovy. Obě jsou nízké. Na nástupiště 3. jedině podchodem se schody. Žádný výtah. Tohle nástupiště je už vysoké, široké a po většinu délky zastřešené.