Na vlakové zastávce Praha-Kolovraty jsou obě nástupiště vysoká pro pohodlný nástup do vlaků. Nástupiště jsou široká, přehledná, je na nich plechový přístřešek a kovová sedátka. U příchodu jsou cedule ze kterého nástupiště jedou vlaky kterým směrem. Chybí odjezdové tabule a hlášení staničního rozhlasu.
Božice u Znojma jsou nádražím na jednokolejné trati ze Znojma do Břeclavi. Ve stanici je dvojice nízkých nástupišť, ale vlaky obvykle staví jen u nástupiště blíže staniční budovy. Na nádraží v Božicích je útulná a čistá čekárna, ale nejsou tu žádné žádné služby. Jen záchod - klíč u výpravčího. Nejsou tu odjezdové tabule.
V desáté sezóně vyjíždí Cyklohráček, který je určen pro děti a cyklisty. Letos budou jízdy do okolí Prahy ještě pohodlnější. Jednotlivé vozy soupravy totiž prošly během zimní přestávky generální opravou. Zvláštností letošní turistické sezóny je, že vlak bude kvůli výlukám část sezóny jezdit po odklonové trase z Prahy přes Kralupy nad Vltavou, Straškov a Zlonice kolem hory Říp.
První dvě nově soupravy RegioPanter začaly jezdit na elektrifikované a modernizované trati z Olomouce přes Uničov do Šumperka. Do konce roku České dráhy převezmou celkem čtyři dvou-vozové jednotky, v lednu je doplní pátá. V průběhu příštího roku a na začátku roku 2024 v regionu začne jezdit celkem 27 tří-vozových RegioPanterů řady 640. Začala tak výměna starých vlaků za nové, které obslouží páteřní elektrifikované tratě Olomouckého kraje.
Adamov získalo krásné nádraží, jehož dvě věže a lávka "Eva" se určitě stanou moderním symbolem města. Nádraží v Adamově je zcela bezbariérové. Je tu přehledné označení odkud vám jede vlak pomocí čísla kolejí, které jdou v řadě z sebou. Na vstupu na lávku a na nástupištích odjezdové tabule. Lávka nad nádražím slouží nejen pro přístup na nástupiště, ale i jako spojnice dvou části města.
Zmodernizovaný úsek trati z Brna přes Adamov do Blanska se otevírá. V rámci přestavby téměř 20 kilometrů trati došlo k rekonstrukci mezistaničních úseků, stanic a zastávek, a také velkého počtu tunelů a mostů. Zmodernizovaný úsek podél řeky Svitavy začnou nejprve obsluhovat osobní vlaky a rychlíky, expresní spoje se na něj vrátí v polovině příštího roku.