Průvodce po berlínském hlavním nádraží. Na každé nástupiště vedou schody, pojízdné schody a výtahy. Ty jezdí z nadzemní skupiny nástupišť přes několik pater až do podzemní skupiny nástupišť. Například z 15. a 16. nástupiště, kde staví několik linek metra S-bahn, jedou výtahy do podzemí na 3., 4., 5. a 6. nástupiště.
Firma Stadler představila ve světové premiéře na veletrhu InnoTrans modro-zelenou jednotku na vodík RS ZERO HEMU. Ta je určena na regionální tratě s menším provozem, kde není trolejové vedení nebo pro linky, kde část tratě je bez elektrické trakce. RS ZERO je nabízeno jako jedno nebo jako dvou-vozová jednotka.
Dvoupatrový vůz 971 je součásti vlakové soupravy CityElefant, které jezdí v okolí velkých měst. Vůz je řazen buď v čele soupravy, nebo na jeho konci. Spodní patro je nízkopodlažní a 2. třídy. Dole jsou místo na kola a na kočárky. Nastupujte dveřmi označenými symbolem kola a kočárku. Ve druhém patře jsou sedadla 1. třídy. Nastupujte dveřmi se symbolem 1. třídy a pak po schodech nahoru.
Chytré zastávky jsou přístřešky, kde na stěně jsou elektronické informačními panely. Cestující se z nich dozví o času odjezdu vlaku, případně o zpoždění, neplánovaných změnách v jízdním řádu či provozních mimořádnostech. Zatím je takových zastávek 12. A my jsme se na dvě z nich jeli podívat, nafotit a natočit video.
Integrovaná krajská doprava na Jižní Moravě vznikla jako společný projekt města Brna a Jihomoravského kraje. Takové spojení se ukázalo jako klíčové pro její úspěch, protože již od začátku byla krajská doprava řešena jako jeden celek i s městem Brnem. Ještě než vznikla první krajská zóna, brněnská MHD už měla zóny 100 a 101. Stalo se před dvacet lety...
Odstraňování graffiti z vlakových souprav stojí České dráhy každý rok miliony korun. Jen za letošek 2024 je škoda vyčíslena na přibližně 13 mil. Kč. Každý týden odstraní České dráhy ze svých vlaků v Praze graffiti v rozsahu 100 až 350 m2 . Za celý loňský rok zaznamenaly České dráhy celkem 460 sprejerských útoků na své vlaky.
Kousek od zastávky Prudká, kde je ikonická značka chlápka s trakařem, je v rekreačním areálu oblíbená letní zahrádka s občerstvením. V Prudké se scházejí pěší i cykloturisté. Zdejší "nádražku" můžete využít i k zahájení nebo ukončení výletu na 8 km vzdálený hrad Pernštejn. Je zde stručná nabídka jídel a nápojů.
Dvou-vozová souprava RegioFox 847 je určena na regionální tratě. Nastupuje se přes široké dvoukřídlé dveře, které se celé otevírají stiskem jediného tlačítka. Průběh jízdy můžete sledovat na obrazovkách. Před každou zastávkou je i hlášení. Uvnitř a u dveří jsou tlačítka signalizace zastavení na znamení.
Stručný obsah příspěvku zde není uveden, protože je tento příspěvek chráněn heslem.
Osoblaha má dvě významné památky. Je jí 20km úzkorozchodná železnice z Třemešné do Osoblahy. V letním období o vybraných víkendech zde jezdí zážitkové parní vlaky. Druhou zajímavostí je muzeum. V několika patrech sesbírali nadšenci ohromné množství předmětů dokumentující život v této části světa, především ve 20.století.
ABpee 347 je kombinovaný vůz 1. a 2.třídy. Na straně první třídy, za dveřmi označenými piktogramem kola, jsou tři držáky na kola, a místo pro kočárek. Záchod je za oddílem druhé třídy. Vůz má klimatizaci, wifi a zástrčky na 230 V. O průběhu jízdy a příští zastávce vás informují obrazovky nad dveřmi.
Nádraží Győr je ušmudlané, jako kdyby se tu zastavil čas v 80.letech minulého století. Na nástupiště vedou dva podchody. Nástupiště jsou přehledná, jsou na nich odjezdové tabule. Značení je podle čísla koleje 1 až 7. V hale nádraží jsou základní služby včetně pokladen. Není tu však vnitřní čekárna. Sedí se a čeká na chodbě.
V Hradci Královém jsou dva souběžné podchody a třetí jen s výtahy. Nástupiště 1 až 3 jsou "rozdělena" na Jižní a Severní část. Celkový systém značení odkud vám jede vlak nám proto připadá komplikovaný a značně nepřehledný. Bezbariérový přístup je jen výtahy. Vstup do výtahu je na 1. nástupišti, v polovině jeho délky.
V Královéhradeckém kraji začala největší obnova vlaků v historii. Na zdejší tratě vyjede 40 nových jednotek za 4 miliardy Kč. Jsou to dvou a troj-vozové RegioPantery na elektrifikované tratě z Hradce do Chlumce nad Cidlinou a do Týniště nad Orlicí. A dále jednotky RegioFox řady 847 pro neelektrifikované tratě.