• Zastávka na znamení Ponětovice. Přechod mezi nástupišti jen po chráněném železničním přejezdu.

    Zastávka Ponětovice je na znamení. Nástupiště jsou vysoká, bezbariérově přístupná. Bez označení odkud kam co jede. Chybí odjezdová tabule i hlášení staničního rozhlasu. Přechod mezi nástupišti je jen po chráněném železničním přejezdu. Na nádraží nejsou žádné služby.

    19. 10. 2024 | 0 comments on Ponětovice | 274 |
  • Sedadla v nízkopodlažní části jednotky Stadler KISS

    Na veletrhu InnoTrans představila firma Stadler dvoupodlažní elektrickou jednotku typu KISS v barvách rakouského dopravce ÖBB. U něho bude jezdit na příměstských tratích pod označením cityjet. Jednotka se skládá ze dvou čelních vozů s místem pro strojvedoucího a z vozů vložených.

  • Berlín, hlavní nádraží

    Průvodce po berlínském hlavním nádraží. Na každé nástupiště vedou schody, pojízdné schody a výtahy. Ty jezdí z nadzemní skupiny nástupišť přes několik pater až do podzemní skupiny nástupišť. Například z 15. a 16. nástupiště, kde staví několik linek metra S-bahn, jedou výtahy do podzemí na 3., 4., 5. a 6. nástupiště.

    15. 10. 2024 | 0 comments on Berlin Hbf | 1308 |
  • Knihovna Českých dráh v Kralupech nad Vltavou

    Knihovna ČD v Kralupech nad Vltavou soustřeďuje a nabízí veřejnosti více než 120 tisíc českých a zahraničních svazků knih a ročníků časopisů s dopravní, především však s železniční tematikou. Z toho knihy a časopisy mladší padesáti let i k absenční výpůjčce.

  • Místo pro kola a kočárky v jednotce Stadler RS ZERO HEMU

    Firma Stadler představila ve světové premiéře na veletrhu InnoTrans modro-zelenou jednotku na vodík RS ZERO HEMU. Ta je určena na regionální tratě s menším provozem, kde není trolejové vedení nebo pro linky, kde část tratě je bez elektrické trakce. RS ZERO je nabízeno jako jedno nebo jako dvou-vozová jednotka.

    10. 10. 2024 | 0 comments on Stadler RS ZERO | 182 |
  • Čekárna, záchody a služby na nádraží Karlštejn

    Karlštejn je 40 minut osobákem z centra Prahy Východiště na hrad Karlštejn, který je od nádraží, po žluté turistické, asi 2 km. Bohužel 1.nástupiště je nízké, s přístupem až po zastavení vlaku. 2.nástupiště je přístupné podchodem. Ale bez výtahu. Jsou tu jen schody.

    7. 10. 2024 | 1 comment on Karlštejn | 1223 |
  • Stadler Flirt Akku: oddíl 1. třídy

    Firma Stadler představila na letošním InnoTrasu v Berlíně dvou-vozovou jednotka Flirt Akku. Jedná se o soupravu napájenou z troleje a v úseku, kde není elektrifikovaná trať, využívající baterii. Z pohledu cestujících je výhoda v tom, že nemusí přestupovat z motoráku na elektrické soupravy.

    5. 10. 2024 | 0 comments on Stadler Flirt Akku | 178 |
  • Vstupní dveře do vozu 471 soupravy CityElefant

    Dvoupatrový vůz 971 je součásti vlakové soupravy CityElefant, které jezdí v okolí velkých měst. Vůz je řazen buď v čele soupravy, nebo na jeho konci. Spodní patro je nízkopodlažní a 2. třídy. Dole jsou místo na kola a na kočárky. Nastupujte dveřmi označenými symbolem kola a kočárku. Ve druhém patře jsou sedadla 1. třídy. Nastupujte dveřmi se symbolem 1. třídy a pak po schodech nahoru.

    4. 10. 2024 | 0 comments on CityElefant 471 | 1393 |
  • Na nádraží v Bzenci

    V Bzenci na nádraží jsou všechna nástupiště nízká a bez označení. Na verandě, pod střechou, jsou lavičky, označovače jízdenek IDS-JMK a dvojice odjezdových tabulí. Ve všední dny můžete využívat čekárny. Naproti, přes silnici, je hostinec a dětské hřiště.

    3. 10. 2024 | 0 comments on Bzenec | 318 |
  • Vlaková zastávka Brumovice

    Železniční zastávka Brumovice je snad ta nejopuštěnější zastávka, jakou jsme kdy navštívili. Do nejbližší vesnice skoro dva kilometry. Na zastávce žádné služby, žádná odjezdová tabule či hlášení a nízké nástupiště. Přístřešek je přes silnici.

    2. 10. 2024 | 0 comments on Brumovice | 300 |
  • Podchod pod nádražím v Kralupech nad Vltavou

    V čele nádražní haly v Kralupech nad Vltavou je odjezdová tabule. Všechna nástupiště jsou nízká, jejich povrch je opotřebovaný a místy hrbolatý. Chybí značení ze které koleje u nástupiště jede vlak. Při cestě na páté nástupiště musíte nejprve vyjít na nástupiště čtvrté.

  • Nová chytrá zastávka v Golčově Jeníkově město.

    Chytré zastávky jsou přístřešky, kde na stěně jsou elektronické informačními panely. Cestující se z nich dozví o času odjezdu vlaku, případně o zpoždění, neplánovaných změnách v jízdním řádu či provozních mimořádnostech. Zatím je takových zastávek 12. A my jsme se na dvě z nich jeli podívat, nafotit a natočit video.

    18. 9. 2024 | 0 comments on Chytré zastávky | 297 |
  • Zastávka Golčův Jeníkov město

    Vlaková zastávka Golčův Jeníkov město má dvě nástupiště. Ty jsou vysoké a bezbariérově přístupné.  U nástupiště 1 / kolej 1 jsou dva přístřešky. U nástupiště 2 / kolej 2 je čekárna a pokladna. Odjezdová tabule je uvnitř na obrazovce u pokladny. Na nádraží je i hlášení staničního rozhlasu.

  • Konference k 20 letům IDS-JMK

    Integrovaná krajská doprava na Jižní Moravě vznikla jako společný projekt města Brna a Jihomoravského kraje. Takové spojení se ukázalo jako klíčové pro její úspěch, protože již od začátku byla krajská doprava řešena jako jeden celek i s městem Brnem. Ještě než vznikla první krajská zóna, brněnská MHD už měla zóny 100 a 101. Stalo se před dvacet lety...

    13. 9. 2024 | 0 comments on 20 let IDS-JMK | 388 |
  • Vlaková zastávka Doubravice nad Svitavou

    V Doubravicích nad Svitavou dvě nástupiště. Přechod přes koleje je možný přes chráněný železniční přechod nebo pěšinou pod železničním mostem. Nástupiště jsou vysoká a bezbariérově přístupná. Na nich jsou přístřešky s lavičkou a odjezdovou tabulí, a žluté prodejní automaty na jízdenky.

  • Přístřešek na zastávce Rovné-Divišov

    Vlaková zastávka Rovné-Divišov je na znamení. Není tu však odjezdová tabule, ani hlášení staničního rozhlasu. Dávejte si proto pozor, ať vám vlak neujede. U nástupiště je přístřešek s lavičkou. Nástupiště je nízké a přehledné. Na nádraží nejsou žádné služby.

    10. 9. 2024 | 0 comments on Rovné-Divišov | 375 |
  • Kontrolní den v Zastávce u Brna

    Jednou z největších právě probíhajících modernizací na české železniční síti je úsek Střelice - Zastávka u Brna. Vše bude nové. Na začátku září 2024 zde proběhl kontrolní den. Hotovo by mělo být do nového jízdního řádu.

  • Vlaková stanice Šumná

    Nádraží Šumná má dvě nástupiště, nízké a bez označení. Je tu ale hlášení staničního rozhlasu. Na nádraží nejsou žádné služby, jen čekárna a záchody. V letní sezóně je vedle nádraží bufet s dětským koutem. Parkovat můžete před nádražím, na autobus je to asi šest minut chůze.

    7. 9. 2024 | 0 comments on Šumná | 478 |
  • Vlaková zastávka na znamení Rozsochy

    Vlaková zastávka Rozsochy je na znamení. Na vlak můžete čekat na verandě nebo v čekárně. Není tu odjezdová tabule, ani hlášení staničního rozhlasu. Dávejte si tedy pozor, ať vám vlak neujede. Nástupiště je nízké a přehledné. Na nádraží nejsou žádné služby.

    3. 9. 2024 | 0 comments on Rozsochy | 314 |
  • Testovací jízda pod dohledem ETCS.

    ETCS je systém zabezpečení jízdy vlaku. Při komunikaci lokomotivy s prvky na trati a současně s dohledový centrem, zajistí ETCS že vlak nepřekročí povolenou rychlost a zastaví před návěstidlem Stůj. Od ledna budou pod dohledem ETCS jezdit vlaky na hlavních tratích.

  • Šlapanice nádraží

    Ve Šlpanicích na nádraží je jen jedno nástupiště. To je vysoké a bezbariérově přístupné. Odjezdová tabule je na nástupišti, v čekárně i z boku nádraží, když přicházíte. Na nádraží nejsou žádné služby. Zastávka autobusu je z nádraží asi čtyři minuty chůze.

    1. 9. 2024 | 0 comments on Šlapanice | 279 |
  • Směrovky kudy na jednotlivá nástupiště.

    Nádraží Moravský Písek: u prvního nástupiště jsou tři koleje 1 až 3. První nástupiště je nízké a ke koleji 2 a 3 přecházejte až po příjezdu a zastavení vlaku. Druhé nástupiště je vysoké a přístupné jen podchodem. Nahoru pak výtahem nebo po schodech.  Na nádraží jsou odjezdové tabule.

    29. 8. 2024 | 0 comments on Moravský Písek | 309 |
  • Počmárané vlaky jsou problémem zejména v okolí Prahy, ilustrační foto

    Odstraňování graffiti z vlakových souprav stojí České dráhy každý rok miliony korun. Jen za letošek 2024 je škoda vyčíslena na přibližně 13 mil. Kč. Každý týden odstraní České dráhy ze svých vlaků v Praze graffiti v rozsahu 100 až 350 m2 . Za celý loňský rok zaznamenaly České dráhy celkem 460 sprejerských útoků na své vlaky.

    26. 8. 2024 | 0 comments on Počmárané vlaky | 278 |
  • Přístřešky na zastávce Pardubice centrum

    Vlaková zastávka Pardubice centrum má jediné nástupiště. To je vysoké, jsou na něm dva přístřešky a odjezdové tabule. Přístup je možný z obou konců nástupiště a to pomocí městských pochodů. Na nádraží nesou žádné služby. Poblíž je zastávka MHD. 

    25. 8. 2024 | 0 comments on Pardubice centrum | 293 |
  • Zastávka a jídelna Prudká na trati z Tišnova do Nového města na Moravě

    Kousek od zastávky Prudká, kde je ikonická značka chlápka s trakařem, je v rekreačním areálu oblíbená letní zahrádka s občerstvením. V Prudké se scházejí pěší i cykloturisté. Zdejší "nádražku" můžete využít i k zahájení nebo ukončení výletu na 8 km vzdálený hrad Pernštejn. Je zde stručná nabídka jídel a nápojů.

  • Dveře ve vlakové soupravě RegioFox 847

    Dvou-vozová souprava RegioFox 847 je určena na regionální tratě. Nastupuje se přes široké dvoukřídlé dveře, které se celé otevírají stiskem jediného tlačítka. Průběh jízdy můžete sledovat na obrazovkách. Před každou zastávkou je i hlášení. Uvnitř a u dveří jsou tlačítka signalizace zastavení na znamení. 

    18. 8. 2024 | 0 comments on RegioFox 847 | 329 |
  • Rakšice nádraží

    Vláda rozhodla o dostavbě JE Dukovany. Zejména v první fázi výstavby bude třeba dovést na staveniště ohromné množství stavebního materiálu. Tedy komodity u kterých je přeprava po železnici konkurenceschopná nákladní automobilové dopravě. Jak se připravuje Správa železnic na dostavbu JE Dukovany?

  • Odbavovací hala Praha hlavní nádraží

    Description, photos and review of Prague Main Railway Station in English (Prague hlavní nádraží departure). Your perfect starting point for adventures in and around Prague. How to navigate the station, services, connections to the metro and the airport. What to watch out for.

  • Nádraží v Borohrádku a nástupiště u 2. koleje

    Nádraží Borohrádek má nástupiště nízká a bez označení. V místech křížení s přechody kolejí jsou ještě snížena. Přístup na nástupiště je proto možný až po zastavení vlaku. Na nádraží není odjezdová tabule, jen živé hlášení staničního rozhlasu. Nejsou tu žádné služby, jen čekárna.

    17. 8. 2024 | 0 comments on Borohrádek | 318 |
  • Přechod kolejí na nádraží v Blažovicích

    Nádraží Blažovice má nástupiště u kolejí 3 až 5. Všechna nástupiště jsou nízká a neoznačena. Přístup je možný až po zastavení vlaku. Na nádraží není odjezdová tabule, jen hlášení staničního rozhlasu. Nejsou tu žádné služby, jen čekárna. Zastávka autobusu je daleko.

    16. 8. 2024 | 0 comments on Blažovice | 337 |
  • Praha hlavní nádraží, vestibul

    Description, photos and review of Prague Main Railway Station in English (Prague hlavní nádraží departure). Your perfect starting point for adventures in and around Prague. How to navigate the station, services, connections to the metro and the airport. What to watch out for.

  • Nádraží Valtice

    Nádraží Valtice je kus od města. Nejsou tu žádné služby a pokud je zavřena čekárna, jako dnes, není tu ani přístřešek. Obě nástupiště jsou nízká a bez označení. Chybí tu označení, odjezdová tabule či hlášení.

    12. 8. 2024 | 0 comments on Valtice | 270 |
  • Zastávka by Pivstro v Plzni na hlavním nádraží

    Plzeňské hlavní nádraží prošlo modernizací spolu s citlivou obnovou historického dědictví. Rekonstrukce byla dokončena na jaře 2024 a jedním z nových podniků, které se tu objevily je Zastávka by Pivstro. Je to nádražní restaurace a najdete ji na nástupišti u 5. koleje, v sektoru C.

  • Prostory secesní kavárny Foyer Café

    Foyer Café je kavárna nahoře v severním křídle pražského hlavního nádraží. Toto levé křídlo prošlo obnovou do krásy secese a výsledkem je nádherný konferenční sál a nově i kavárna Foyer Café. Ta nabízí exkluzivní prostředí a nadstandardní gastronomický zážitek.

  • Stručný obsah příspěvku zde není uveden, protože je tento příspěvek chráněn heslem.

    6. 8. 2024 | Off Comments off on Chráněno: Vzor | 420 |
  • Co mám dělat, když má vlak zpoždění? Ilustrační obrázek

    Co dělat, když zrovna váš vlak uvázl na trati kvůli mimořádné události? Někdo skočil pod vlak, auto na přejezdu, spadlý strom... a mnoho dalších událostí, které dokáží zastavit vlaky na mnoho hodin a řádně znepříjemnit živost stovkám či tisícům cestujícím. Máte právo na taxík místo vlaku.

  • Nástupiště a cihlový přístřešek na zastávce Věžná

    Zastávka Věžná je na znamení. U nízkého nástupiště je cihlový přístřešek. Uvnitř je lavička, bohužel špinavá. Na nástupišti lavička chybí, stejně jak tu není odjezdová tabule. Žádné služby, ani označovač jízdenek IDS-JMK.

    27. 7. 2024 | 0 comments on Věžná | 406 |
  • Parní lokomotiva na osoblažské dráze

    Osoblaha má dvě významné památky. Je jí 20km úzkorozchodná železnice z Třemešné do Osoblahy. V letním období o vybraných víkendech zde jezdí zážitkové parní vlaky. Druhou zajímavostí je muzeum. V několika patrech sesbírali nadšenci ohromné množství předmětů dokumentující život v této části světa, především ve 20.století.

  • Nádraží v Osoblaze

    Osoblaha je konečnou stanici na 20km úzkorozchodné dráze z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy. V sezóně zde jezdí i historické vlaky. V běžné dny nejsou na nádraží žádné služby. Není tu odjezdová tabule, ani hlášení. Obě nástupiště jsou nízká a úzká.

    24. 7. 2024 | 0 comments on Osoblaha | 313 |
  • Křenovice horní nádraží

    Křenovice horní nádraží má obě nástupiště nízká, složená z panelů. Na vlak, co stojí, na druhé koleji musíte přecházet kolej. Chybí tu odjezdové tabule a není tu ani hlášení staničního rozhlasu. Na nádraží je čekárna s lavicí, ale bez služeb. Hned u nádraží je zastávka autobusů.

  • Vlaková zastávka Hradčany

    Zastávka Hradčany má nízká nástupiště. Přechod mezi nástupišti je možný jen podchodem. Není tu odjezdová tabule a není tu ani hlášení staničního rozhlasu. Na nádraží nejsou žádné služby. Jen přístřešky.

    13. 7. 2024 | 0 comments on Hradčany | 319 |
  • Původní nádražní budova v Havířově. Dnes slouží jako tělocvična.

    Nádraží v Havířově prochází kompletní modernizací. Je tu moderní a klimatizovaná čekárna, pokladny dvou dopravců, automat na nápoje a balené potraviny. Před nádražím je nové autobusové nádraží. Podchod a nástupiště jsou před rekonstrukcí. Procházíte stavbou. Sledujte aktuální směrovky.

    12. 7. 2024 | 2 comments on Havířov | 1175 |
  • Nádraží Brno-Chrlice

    Na nádraží v Brně-Chrlicích jsou dvě nástupiště. Obě jsou nízká. Nástupiště u 1. koleje je vlevo od staniční budovy, nástupiště u 2.koleje je uprostřed a vpravo od staniční budovy. Hlášení vás upozorní, u kterého nástupiště zastaví vlak a zda máte jít vpravo nebo vlevo.

    11. 7. 2024 | 1 comment on Brno-Chrlice | 445 |
  • Vlaková zastávka Kostelany nad Moravou

    Zastávka Kostelany nad Moravou má dvě nástupiště. Bohužel dole u cesty chybí označení ze kterého by šlo poznat ze kterého nástupiště jede vlak kterým směrem. Navíc tu není odjezdové tabula, ani jsme neslyšeli hlášení staničního rozhlasu. Nejsou tu žádné služby.

  • Železniční zastávka v obci Borač

    Železniční zastávka v obci Borač leží na trati z Tišnova do Žďáru nad Sázavou. Hned u nádraží je silniční přejezd, který slouží i pro příchod na nástupiště. Nástupiště je dlouhé, rovné, nízké. Není tu odjezdová tabule ani hlášení staničního rozhlasu.  Přístřešek nabízí úkryt před deštěm.

    9. 7. 2024 | 0 comments on Borač | 1364 |
  • Kudy na nádraží v Krnově

    Nádraží v Krnově má tři z pěti nástupišť vysoká pro pohodlný a bezbariérový nástup do vlaků.  Nástupiště jsou však užší a přístup je jen z jejich čela, po přechodu kolejí. Odjezdová tabule je pod verandou. Na nádraží v Krnově jsou pokladny, čekárna, občerstvení a hlášení staničního rozhlasu.

    9. 7. 2024 | 0 comments on Krnov | 384 |
  • Kombinovaný vůz první a druhé třídy s místem na kola a kočárky ABpee 347

    ABpee 347 je kombinovaný vůz 1. a 2.třídy. Na straně první třídy, za dveřmi označenými piktogramem kola, jsou tři držáky na kola, a místo pro kočárek. Záchod je za oddílem druhé třídy. Vůz má klimatizaci, wifi a zástrčky na 230 V. O průběhu jízdy a příští zastávce vás informují obrazovky nad dveřmi.

    6. 7. 2024 | 3 comments on ABpee 347 | 1499 |
  • Služby a odjezdová hala na nádraží v Győr

    Nádraží Győr je ušmudlané, jako kdyby se tu zastavil čas v 80.letech minulého století. Na nástupiště vedou dva podchody. Nástupiště jsou přehledná, jsou na nich odjezdové tabule. Značení je podle čísla koleje 1 až 7. V hale nádraží jsou základní služby včetně pokladen. Není tu však vnitřní čekárna. Sedí se a čeká na chodbě.

    5. 7. 2024 | 0 comments on Győr | 366 |
  • Hradec Králové, přístup na hlavní nádraží

    V Hradci Královém jsou dva souběžné podchody a třetí jen s výtahy. Nástupiště 1 až 3 jsou "rozdělena" na Jižní a Severní část. Celkový systém značení odkud vám jede vlak nám proto připadá komplikovaný a značně nepřehledný. Bezbariérový přístup je jen výtahy. Vstup do výtahu je na 1. nástupišti, v polovině jeho délky.

  • Nový RegioPanter 640-641 na Královohradeckém nádraží

    V Královéhradeckém kraji začala největší obnova vlaků v historii. Na zdejší tratě vyjede 40 nových jednotek za 4 miliardy Kč. Jsou to dvou a troj-vozové RegioPantery na elektrifikované tratě z Hradce do Chlumce nad Cidlinou a do Týniště nad Orlicí. A dále jednotky RegioFox řady 847 pro neelektrifikované tratě.