• Směrovky kudy na jednotlivá nástupiště.

    Nádraží Moravský Písek: u prvního nástupiště jsou tři koleje 1 až 3. První nástupiště je nízké a ke koleji 2 a 3 přecházejte až po příjezdu a zastavení vlaku. Druhé nástupiště je vysoké a přístupné jen podchodem. Nahoru pak výtahem nebo po schodech.  Na nádraží jsou odjezdové tabule.

    29. 8. 2024 | 0 comments on Moravský Písek | 270 |
  • Počmárané vlaky jsou problémem zejména v okolí Prahy, ilustrační foto

    Odstraňování graffiti z vlakových souprav stojí České dráhy každý rok miliony korun. Jen za letošek 2024 je škoda vyčíslena na přibližně 13 mil. Kč. Každý týden odstraní České dráhy ze svých vlaků v Praze graffiti v rozsahu 100 až 350 m2 . Za celý loňský rok zaznamenaly České dráhy celkem 460 sprejerských útoků na své vlaky.

    26. 8. 2024 | 0 comments on Počmárané vlaky | 239 |
  • Přístřešky na zastávce Pardubice centrum

    Vlaková zastávka Pardubice centrum má jediné nástupiště. To je vysoké, jsou na něm dva přístřešky a odjezdové tabule. Přístup je možný z obou konců nástupiště a to pomocí městských pochodů. Na nádraží nesou žádné služby. Poblíž je zastávka MHD. 

    25. 8. 2024 | 0 comments on Pardubice centrum | 254 |
  • Zastávka a jídelna Prudká na trati z Tišnova do Nového města na Moravě

    Kousek od zastávky Prudká, kde je ikonická značka chlápka s trakařem, je v rekreačním areálu oblíbená letní zahrádka s občerstvením. V Prudké se scházejí pěší i cykloturisté. Zdejší "nádražku" můžete využít i k zahájení nebo ukončení výletu na 8 km vzdálený hrad Pernštejn. Je zde stručná nabídka jídel a nápojů.

  • Dveře ve vlakové soupravě RegioFox 847

    Dvou-vozová souprava RegioFox 847 je určena na regionální tratě. Nastupuje se přes široké dvoukřídlé dveře, které se celé otevírají stiskem jediného tlačítka. Průběh jízdy můžete sledovat na obrazovkách. Před každou zastávkou je i hlášení. Uvnitř a u dveří jsou tlačítka signalizace zastavení na znamení. 

    18. 8. 2024 | 0 comments on RegioFox 847 | 293 |
  • Rakšice nádraží

    Vláda rozhodla o dostavbě JE Dukovany. Zejména v první fázi výstavby bude třeba dovést na staveniště ohromné množství stavebního materiálu. Tedy komodity u kterých je přeprava po železnici konkurenceschopná nákladní automobilové dopravě. Jak se připravuje Správa železnic na dostavbu JE Dukovany?

  • Odbavovací hala Praha hlavní nádraží

    Description, photos and review of Prague Main Railway Station in English (Prague hlavní nádraží departure). Your perfect starting point for adventures in and around Prague. How to navigate the station, services, connections to the metro and the airport. What to watch out for.

  • Nádraží v Borohrádku a nástupiště u 2. koleje

    Nádraží Borohrádek má nástupiště nízká a bez označení. V místech křížení s přechody kolejí jsou ještě snížena. Přístup na nástupiště je proto možný až po zastavení vlaku. Na nádraží není odjezdová tabule, jen živé hlášení staničního rozhlasu. Nejsou tu žádné služby, jen čekárna.

    17. 8. 2024 | 0 comments on Borohrádek | 282 |
  • Přechod kolejí na nádraží v Blažovicích

    Nádraží Blažovice má nástupiště u kolejí 3 až 5. Všechna nástupiště jsou nízká a neoznačena. Přístup je možný až po zastavení vlaku. Na nádraží není odjezdová tabule, jen hlášení staničního rozhlasu. Nejsou tu žádné služby, jen čekárna. Zastávka autobusu je daleko.

    16. 8. 2024 | 0 comments on Blažovice | 298 |
  • Praha hlavní nádraží, vestibul

    Description, photos and review of Prague Main Railway Station in English (Prague hlavní nádraží departure). Your perfect starting point for adventures in and around Prague. How to navigate the station, services, connections to the metro and the airport. What to watch out for.

  • Nádraží Valtice

    Nádraží Valtice je kus od města. Nejsou tu žádné služby a pokud je zavřena čekárna, jako dnes, není tu ani přístřešek. Obě nástupiště jsou nízká a bez označení. Chybí tu označení, odjezdová tabule či hlášení.

    12. 8. 2024 | 0 comments on Valtice | 234 |
  • Zastávka by Pivstro v Plzni na hlavním nádraží

    Plzeňské hlavní nádraží prošlo modernizací spolu s citlivou obnovou historického dědictví. Rekonstrukce byla dokončena na jaře 2024 a jedním z nových podniků, které se tu objevily je Zastávka by Pivstro. Je to nádražní restaurace a najdete ji na nástupišti u 5. koleje, v sektoru C.

  • Prostory secesní kavárny Foyer Café

    Foyer Café je kavárna nahoře v severním křídle pražského hlavního nádraží. Toto levé křídlo prošlo obnovou do krásy secese a výsledkem je nádherný konferenční sál a nově i kavárna Foyer Café. Ta nabízí exkluzivní prostředí a nadstandardní gastronomický zážitek.

  • Stručný obsah příspěvku zde není uveden, protože je tento příspěvek chráněn heslem.

    6. 8. 2024 | Off Comments off on Chráněno: Vzor | 396 |
  • Co mám dělat, když má vlak zpoždění? Ilustrační obrázek

    Co dělat, když zrovna váš vlak uvázl na trati kvůli mimořádné události? Někdo skočil pod vlak, auto na přejezdu, spadlý strom... a mnoho dalších událostí, které dokáží zastavit vlaky na mnoho hodin a řádně znepříjemnit živost stovkám či tisícům cestujícím. Máte právo na taxík místo vlaku.

  • Nástupiště a cihlový přístřešek na zastávce Věžná

    Zastávka Věžná je na znamení. U nízkého nástupiště je cihlový přístřešek. Uvnitř je lavička, bohužel špinavá. Na nástupišti lavička chybí, stejně jak tu není odjezdová tabule. Žádné služby, ani označovač jízdenek IDS-JMK.

    27. 7. 2024 | 0 comments on Věžná | 369 |
  • Parní lokomotiva na osoblažské dráze

    Osoblaha má dvě významné památky. Je jí 20km úzkorozchodná železnice z Třemešné do Osoblahy. V letním období o vybraných víkendech zde jezdí zážitkové parní vlaky. Druhou zajímavostí je muzeum. V několika patrech sesbírali nadšenci ohromné množství předmětů dokumentující život v této části světa, především ve 20.století.

  • Nádraží v Osoblaze

    Osoblaha je konečnou stanici na 20km úzkorozchodné dráze z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy. V sezóně zde jezdí i historické vlaky. V běžné dny nejsou na nádraží žádné služby. Není tu odjezdová tabule, ani hlášení. Obě nástupiště jsou nízká a úzká.

    24. 7. 2024 | 0 comments on Osoblaha | 277 |
  • Křenovice horní nádraží

    Křenovice horní nádraží má obě nástupiště nízká, složená z panelů. Na vlak, co stojí, na druhé koleji musíte přecházet kolej. Chybí tu odjezdové tabule a není tu ani hlášení staničního rozhlasu. Na nádraží je čekárna s lavicí, ale bez služeb. Hned u nádraží je zastávka autobusů.

  • Vlaková zastávka Hradčany

    Zastávka Hradčany má nízká nástupiště. Přechod mezi nástupišti je možný jen podchodem. Není tu odjezdová tabule a není tu ani hlášení staničního rozhlasu. Na nádraží nejsou žádné služby. Jen přístřešky.

    13. 7. 2024 | 0 comments on Hradčany | 282 |
  • Původní nádražní budova v Havířově. Dnes slouží jako tělocvična.

    Nádraží v Havířově prochází kompletní modernizací. Je tu moderní a klimatizovaná čekárna, pokladny dvou dopravců, automat na nápoje a balené potraviny. Před nádražím je nové autobusové nádraží. Podchod a nástupiště jsou před rekonstrukcí. Procházíte stavbou. Sledujte aktuální směrovky.

    12. 7. 2024 | 2 comments on Havířov | 1138 |
  • Nádraží Brno-Chrlice

    Na nádraží v Brně-Chrlicích jsou dvě nástupiště. Obě jsou nízká. Nástupiště u 1. koleje je vlevo od staniční budovy, nástupiště u 2.koleje je uprostřed a vpravo od staniční budovy. Hlášení vás upozorní, u kterého nástupiště zastaví vlak a zda máte jít vpravo nebo vlevo.

    11. 7. 2024 | 0 comments on Brno-Chrlice | 403 |
  • Vlaková zastávka Kostelany nad Moravou

    Zastávka Kostelany nad Moravou má dvě nástupiště. Bohužel dole u cesty chybí označení ze kterého by šlo poznat ze kterého nástupiště jede vlak kterým směrem. Navíc tu není odjezdové tabula, ani jsme neslyšeli hlášení staničního rozhlasu. Nejsou tu žádné služby.

  • Železniční zastávka v obci Borač

    Železniční zastávka v obci Borač leží na trati z Tišnova do Žďáru nad Sázavou. Hned u nádraží je silniční přejezd, který slouží i pro příchod na nástupiště. Nástupiště je dlouhé, rovné, nízké. Není tu odjezdová tabule ani hlášení staničního rozhlasu.  Přístřešek nabízí úkryt před deštěm.

    9. 7. 2024 | 0 comments on Borač | 1327 |
  • Kudy na nádraží v Krnově

    Nádraží v Krnově má tři z pěti nástupišť vysoká pro pohodlný a bezbariérový nástup do vlaků.  Nástupiště jsou však užší a přístup je jen z jejich čela, po přechodu kolejí. Odjezdová tabule je pod verandou. Na nádraží v Krnově jsou pokladny, čekárna, občerstvení a hlášení staničního rozhlasu.

    9. 7. 2024 | 0 comments on Krnov | 348 |
  • Kombinovaný vůz první a druhé třídy s místem na kola a kočárky ABpee 347

    ABpee 347 je kombinovaný vůz 1. a 2.třídy. Na straně první třídy, za dveřmi označenými piktogramem kola, jsou tři držáky na kola, a místo pro kočárek. Záchod je za oddílem druhé třídy. Vůz má klimatizaci, wifi a zástrčky na 230 V. O průběhu jízdy a příští zastávce vás informují obrazovky nad dveřmi.

    6. 7. 2024 | 3 comments on ABpee 347 | 1455 |
  • Služby a odjezdová hala na nádraží v Győr

    Nádraží Győr je ušmudlané, jako kdyby se tu zastavil čas v 80.letech minulého století. Na nástupiště vedou dva podchody. Nástupiště jsou přehledná, jsou na nich odjezdové tabule. Značení je podle čísla koleje 1 až 7. V hale nádraží jsou základní služby včetně pokladen. Není tu však vnitřní čekárna. Sedí se a čeká na chodbě.

    5. 7. 2024 | 0 comments on Győr | 331 |
  • Hradec Králové, přístup na hlavní nádraží

    V Hradci Královém jsou dva souběžné podchody a třetí jen s výtahy. Nástupiště 1 až 3 jsou "rozdělena" na Jižní a Severní část. Celkový systém značení odkud vám jede vlak nám proto připadá komplikovaný a značně nepřehledný. Bezbariérový přístup je jen výtahy. Vstup do výtahu je na 1. nástupišti, v polovině jeho délky.

  • Nový RegioPanter 640-641 na Královohradeckém nádraží

    V Královéhradeckém kraji začala největší obnova vlaků v historii. Na zdejší tratě vyjede 40 nových jednotek za 4 miliardy Kč. Jsou to dvou a troj-vozové RegioPantery na elektrifikované tratě z Hradce do Chlumce nad Cidlinou a do Týniště nad Orlicí. A dále jednotky RegioFox řady 847 pro neelektrifikované tratě.

  • Slavnost k 10. výročí provozu Railjetů v ČR

    V červnu 2014 začaly jezdit první Railjety mezi Prahou, Brnem, Vídní a Grazem. Nová linka byla zavedena s dvouhodinovým intervalem v rozsahu sedmi, později osmi, párů vlaků v přeshraniční dopravě. Od zavedení railjetů se zvýšil počet cestujících na této trase o více než 40 %.

  • Křenovice dolní nádraží

    Křenovice dolní nádraží má obě nástupiště vysoká a bezbariérově přístupná. Jsou na nich přístřešky. Přechod mezi nástupišti je přes železniční přejezd. Přicházejte proto zavčas, ať vám cestu na nástupiště neuzavřou spuštěné závory.

  • Přístřešek na nádraží ve Zvýšově.

    Zastávka Zbýšov má nízké nástupiště složené z panelů. U nástupiště přístřešek. Na nádraží nejsou žádné služby, není tu odjezdová tabule ani hlášení staničního rozhlasu. Přístupová pěšina na zastávku není nijak označena.

    22. 6. 2024 | 0 comments on Zbýšov | 331 |
  • RegioPanter 690 - 691 s bateriemi

    Na veletrhu Rail Business Days v Ostravě se představila první česká nízkopodlažní elektrická jednotka RegioPanter, která jezdí i na baterie. Nový vlak zvládne ujet na baterie až 80 km při rychlosti až 120 km/hod. Jako první si jej vyzkouší cestující v Moravskoslezském kraji.

  • Jednotka RegioPanter 690 - 691 na baterky

    Souprava RegioPanter 690 - 691 se skládá ze dvou vozů. Je v nich 8 míst 1. třídy a 132 sedadel 2 třídy. Jsou zde místa pro vozíčkáře, cyklisty i rodiče s kočárkem. Při nastupování sledujte piktogramy na dveřích vozu. Vnější dveře jsou široké dvoukřídlé.

  • Klimatizace ve vozech ČD (foto TZ ČD)

    V roce 2023 a 2024 přibyly do provozu nové klimatizované soupravy RegioPanter, RegioFox a ComfortJet. Na začátku prázdnin 2024 tak mají České dráhy v provozu už 1.600 vozů s klimatizací.

  • Jízdenka na léto: ilustrativní obrázek ČD

    České dráhy připravili na prázdninové měsíce roku 2024 několik akcí. Výletníci mají k dispozici Jízdenku na léto, připraveny jsou jízdy nostalgických vlaků s historickými vozidly a o víkendech cyklovlaky.

  • Vlaková zastávka Doubravník

    Ve stanici Doubravník je jediné nástupiště. To je nízké, takže i do nízkopodlažních vlak do schodu. Na nádraží je původní čekárna. Chybí bohužel info tabule s aktuálními časy odjezdu vlaku.

    17. 6. 2024 | 0 comments on Doubravník | 1063 |
  • Besední restaurace U Ritschelů

    U železniční zastávky Praha-Hlubočepy, poblíž výletní trasy do Prokopského údolí je Besední restaurace U Ritschelů. Tak blízko zastávky, že ji zařazujeme do nádražek. Z webových stránek se dozvídáme, že je to restaurace s  tradicí.

  • Vlaková zastávka Praha-Hlubočepy

    Zastávka Praha-Hlubočepy je na znamení. Nástupiště je vysoké, na něm přístřešek, odjezdová tabule a žlutý označovač jízdenek PID. Přístup na nástupiště je bezbariérový. Přímo na nádraží žádné služby, ale hned u vlaku je Besední restaurace U Ritschelů.

    15. 6. 2024 | 0 comments on Praha-Hlubočepy | 349 |
  • Zastávka Běchovice střed, přístup na nástupiště 2, směr Praha

    Zastávka Praha-Běchovice střed má dvě nástupiště, na vnější straně kolejiště. Obě nástupiště jsou vysoká a bezbariérově přístupná po dlouhém nájezdovém chodníku. Na nástupištích jsou přístřešky a odjezdové tabule. Přechod mezi nástupišti je podchodem.

  • Pardubice hlavní nádraží: červená lávka pro pěší

    Co je symbolem Pardubic? Možná krásný zámek, pro někoho sladký perník. Pro mne od dneška červená lávka nad hlavním nádražím. Z lávka vedou na nástupiště výtahy a eskalátory. A je tu odsud krásný výhled na projíždějící vlaky.

  • Pardubická červená lávka nad hlavním nádražím

    V neděli 9.června se změní jízdní řády vlaků. Proběhne každoroční letní aktualizace, která reaguje na nově dokončené stavby, modernizace, nasazení nových vozidel a změny v objednávce krajů. Nejvíce změn je v Pardubickém kraji a to v souvislosti s dokončenou modernizací kolejiště a novou zastávkou Pardubice centrum.

  • Pardubice hlavní nádraží, vizualizace Správy železnic

    V pátek 31. května 2024 byla dokončena velkolepá modernizace pardubického železničního uzlu. Cestující v Pardubicích mohou využívat moderní nástupiště, která jsou pohodlně dostupná dvěma podchody a nově i lávkou vedenou nad nádražím. Na nástupiště vedou schody, výtahy a eskalátory.

  • Červená pardubická lávka nad hlavním nádražím

    Pardubické hlavní nádraží prochází modernizací. Nová jsou nástupiště, obnoveny jsou oba podchody a přibyla lávka nad nádraží. Přístup na vlak je nyní bezbariérový. Zjednodušilo se označování nástupiště podle čísla kolejí. V současnosti probíhá rekonstrukce odbavovací haly.

  • Vlaková zastávka Praha-Žvahov

    Zastávka Praha-Žvahov má dvě nástupiště na vnější straně dvoukolejné trati. Přístup na ně je možný pod železničním mostem u něhož jsou pěšiny vedoucí nahoru na nástupiště. Dole, pod mostem, je plechová cedule ze kterého nástupiště odjíždí vlak kterým směrem. Je tu hlášení staničního rozhlasu a na obou nástupištích je přístřešek s lavičkou.

    30. 5. 2024 | 0 comments on Praha-Žvahov | 408 |
  • Přístup na hlavní nádraží v Kutné Hoře

    Kutná Hora hlavní nádraží má první a druhé nástupiště. První nástupiště je hned u staniční budovy a zde většinou staví vlaky ve směru Sedlec, Kutná Hora-město a Zruč nad Sázavou. Na druhé nástupiště vede podchod, ale jen se schody. Odsud obvykle jezdí rychlíky do Prahy / Brna.

  • Nádraží Praha-Bubny

    Fotky a popis výstavby železniční trati od Negrelliho přes nové nádraží Praha-Bubny až po zastávku Výstaviště. Na nádraží Bubny se budou sjíždět vlaky od Kladna a od Kralup nad Vltavou. Budou zde čtyři koleje a tři nástupiště: jedno ostrovní a dvě vnější. Stávající dočasná zastávka Holešovice zanikne.

  • Nádraží a čekárny Brno-Královo Pole

    Nádraží Brno-Královo Pole je od května 2024 v rekonstrukci. Stávající podchod je mimo provoz. Vlevo od nádraží je provizorní čekárna a pokladna. Za nimi je provizorní přechod kolejí a přístup na nástupiště. S postupující stavbou se situace bude průběžně měnit.

    16. 5. 2024 | 0 comments on Brno-Královo Pole | 1617 |
  • Hostěrádky-Rešov, čekárna

    Zastávka Hostěrádky-Rešov má jediné nástupiště. Nástupiště je nízké a navíc v oblouku, což vytváří nepříjemnou mezeru mezi hranou nástupiště a podlahou vlaku. Na nádraží je jen čekárna a žlutý označovač jízdenek IDS-JMK. Chybí odjezdová tabule s aktuálním časem jízdy vlaku.

  • Nové nádraží ve Vsetíně

    Vsetín má nové nádraží. Všechna nástupiště jsou bezbariérová, přístupná podchodem. Podchod začíná už před nádražím, podchází odbavovací halu a všechna nástupiště. Jeho schody a výtahy ústí do středu délky nástupišť. V podchodu i na nástupištích jsou odjezdové tabule.

    3. 5. 2024 | 0 comments on Vsetín | 1242 |