Zastávka Dobrá Pole je na znamení. Je tu jedno nízké nástupiště a na začátku přístřešek. U něho je žlutý prodejní automat jízdenek IDS-JMK. Z jeho displeje se dozvíte čas příjezdu nejbližšího vlaku. Kousek od zastávky je dřevěný přístřešek pro cyklisty a o pár desítek metrů dál skupina vinných sklepů.
Na nádraží v Pelhřimově jsou tři nízká nástupiště. Přístup na ně je překračováním kolejí. Chybí tu odjezdová tabule a značení, které nástupiště je které. Na nádraží je čekárna, záchod a lavičky. Cestující informuje hlášení staničního rozhlasu. Vedle nádraží je parkoviště a před nádražím je zastávka autobusů.
V roce 2025 uvede ČD další soupravy ComfortJet, již v konečném devítivozovém uspořádání s řídicím a restauračním vozem. Na konci roku pak dorazí první lokomotivy Vectron zvládající rychlost na 230 km/h. Zlepšení se dočká i internet. V průběhu jara začnou ČD testovat i vysokorychlostní internet Starlink.
Čtyři elektrické jednotky RegioPanter doplněné o baterie začaly jezdit v Moravskoslezském kraji v polovině prosince 2024. Každý den vlaky, které kombinují elektrický a bateriový pohon, najedou v regionu téměř dva tisíce kilometrů.
17. 1. 2025 | 0 comments on Bateriové vlaky v Moravskoslezském kraji najely už deset tisíc km | 207 |Správa železnic dokončila modernizaci a elektrizaci trati z Brna do Zastávky u Brna. Přestavba celého přibližně 20 km úseku umožňuje nasazení nových nízkopodlažních vlaků, zrychlení cestování a vyšší počet spojů. Z pohledu uživatelů jsou významné nová nástupiště a kompletní bezbariérovost všech zastávek.
Jízdní řád v Králohradeckém kraji pro rok 2025 znamená nasazení nových vozidel RegoPanter a RegioFox na tratě 020, 021, 027, 028, 031, 032 a 040. Dále zlepšení večerní dopravy okolo Hradce Králové, zlepšení školní dopravy z Broumova do Náchoda a posílení rychlé dopravy z Chocně do Náchoda o jeden pár spěšných vlaků.
Hlavní novinkou ve Zlínském kraji je nasazení pěti nových elektrických jednotek RegioPanter na osobních vlacích spojujících Přerov, Otrokovice, Staré Město u Uherského Hradiště a Břeclav. Ke změně dojde také u spěšných vlaků mezi Olomoucí a Starým Městem, které nově zajistí elektrické vlaky místo aktuálně využívaných jednotek ř. 844 RegioShark.
K největším změnám v Praze a ve Středočeském kraji dochází na tratích z Prahy přes Poříčany do Kolína a Kutné Hory a z Prahy přes Nymburk do Kolína. Nový systém dopravy je založený na nových spěšných vlacích. K rozšíření provozu spěšných vlaků dojde také v úseku mezi Benešovem, Voticemi, Olbramovicemi a Táborem.
V žebříčku evropských železničních dopravců se RegioJet a České dráhy umístily na předních příčkách. RegioJet obsadil spolu se švýcarskými dráhami druhé, resp. třetí místo. České dráhy se umístily na hezké šesté pozici z celkem 27 hodnocených dopravců. Průzkum sestavila Evropská federace pro dopravu a životní prostředí.
V Letohradě jsou čtyři nástupiště. Při příchodu na nádraží i na nástupištích jsou odjezdové tabule a je slyšet hlášení staničního rozhlasu. Vstup do podchodu je vpravo od staniční budovy. Podchod je průchozí. Na nádraží je čekárna, pokladny a nádražní restaurace. U nádraží jsou parkoviště pro kola i auta.
Jednotka Arriva 948 se skládá z nízkopodlažních vozů s oddílem pro cyklisty, kočárky a vozíčkáře. Většina sedadel je v nízkopodlažní části. Jen několik sedadel je po třech schodech nahoru, v čele vozu, za kabinou strojvedoucího. Jednotka je klimatizována, s wi-fi a u sedadel jsou zásuvky na 230 v a USB.
v neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah regionální dopravy, které zajišťují České dráhy v Libereckém kraji mírně vzroste. Na trati Smržovka – Josefův Důl bude zaveden nový dopravní koncept. ČD posílí vlaky mezi Libercem, Raspenavou a Bílým Potokem pod Smrkem a mezi Libercem, Harrachovem a Szklarskou Porębou.
Nový jízdní řád pro Ústecký kraj znamená jen drobné změny. Celkový počet vlaků, počet ujetých kilometrů i poměr osobáků a rychlíků je skoro na chlup stejný jako v končícím roce. Nedochází ani k přesunu mezi dopravci. Rovněž oblíbené historické vlaky pojedou v podobném rozsahu a termínech jako letos.
Popisovaný vůz řady 530 je součásti nízkopodlažní čtyř-vozové jednotky Moravia. Vůz je určen pro cestování s kolem, kočárky i pro vozíčkáře. Při nastupování sledujte piktogramy na dveřích vozu. V nízkopodlažní části jsou především sklopné sedačky. Ve voze je klimatizace, wifi, zásuvky na 230 V / USB.