• Jednotka pantograf, řídící vůz 560

    Jednotky řady 560 - 060 jsou příměstské vlaky provozovány v pětidílné (se třemi vloženými vozy) nebo v šestidílné sestavě (se čtyřmi vloženými vozy). Strmé schody a obtížné nastupování.

    3. 1. 2019 | 2 comments on Pantograf-560-060 | 1102 |
  • Pendolino

    Bmpz 082 je vůz 2. třídy soupravy Pendolino. Pohodlné sedadla a povinná rezervace místa. V zatáčkách se vůz naklápí, což nemusí být pro všechny příjemné.

    6. 12. 2018 | 0 comments on Pendolino Bmpz 082 | 1126 |
  • Pendolino

    Bmpz 084 je je jediný vůz v soupravě Pendolino určený pro přepravu kol, kočárků. Má dětský oddíl. Pro cestování je povinná rezervace místa a to i místa pro kola. Kvůli omezené kapacitě plochy pro kola a kočárky, doporučuji si pořídit rezervaci i na kočárek.

    6. 12. 2018 | 1 comment on Pendolino Bmpz 084 | 1279 |
  • Pendolino

    12.2018 Jak si poradím s kočárkem, nebo kolem do vlaku? Bude nízkopodlažní, bude v něm místo pro zavazadla? Jak je na tom vůz Pendolino?

    3. 12. 2018 | 1 comment on Pendolino | 1931 |
  • Kudy na nádraží v České Třebové

    V České Třebové je pět nástupišť. Nástupiště první je u nádražní budovy. Nástupiště 2. až 4. je ostrovní, dostupné podchodem nebo "nákladním" výtahem. Ten je bokem, vlevo. 5. nástupiště je bokem, dostupné z konce 4. nástupiště. Nástupiště, vyjma pátého, jsou dlouhá, široká a zastřešená. 

    30. 11. 2018 | 2 comments on Česká Třebová | 1536 |
  • Vyškov na Moravě - nástupiště

    Bezbariérový přístup na nástupiště, ani na nádraží ve Vyškově na Moravě nečekejte. Ve stanici se křižují vlaky od Brna s těmi co jedou z Ostravy nebo z Olomouce (-Jeseníků). Odjezdové tabule, dlouhá nástupiště bez popisu. To je nádraží Vyškov na Moravě

    29. 11. 2018 | 0 comments on Vyškov na Moravě | 1476 |
  • Ústí nad Orlicí - nádraží

    Na nádraží v Ústí nad Orlici jsou 3 nástupiště. Všechny jsou dostupné podchodem a nádraží je plně bezbariérové. Zvláštností je široké 2.nástupiště, kdy uprostřed něho stojí původní budova nádraží. Pokud vám jede vlak od tohoto 2.nástupiště, věnujte zvýšenou pozornost ze které koleje.

    29. 11. 2018 | 3 comments on Ústí nad Orlicí | 1404 |
  • Vlaková stanice Tišnov a 3. nástupiště u 3. koleje

    Tišnov má obě nástupiště dlouhá, široká a zastřešená. Nahoru na nástupiště vedou z podchodu jen schody. O víkendech velké množství lidí při přestupu na vlak na Vysočinu. V létě kola, v zimě pak běžky, komplikují přestupy.

    29. 11. 2018 | 1 comment on Tišnov | 1270 |
  • Praha hlavní nádraží, vestibul

    Praha hlavní nádraží má devět nástupišť, přitom u většiny z nich mohou stát vlaky vlevo i vpravo. Sledujte pozorně odjezdové tabule na příslušné straně nástupiště. Nástupiště jsou dále označena jako jižní (J) a severní (S). Přístup na nástupiště je třemi podchody. Jen ten severní (S), co je vlevo z haly je bezbariérový.

  • Praha Masarykovo nádraží

    Z Masarykova nádraží v Praze jezdí dnes většinou jen regionální (osobní) vlaky hlavně směrem na Kladno, na Mělník a Mladou Boleslav. Jak se tam cítí cestující, co nástupiště, jaké služby nabízí Masaryčka? Popis a uživatelské hodnocení nádraží.

  • Vůz B 249

    Vozy B 249 jsou starší vozy 2.třídy s deseti oddíly / kupéčky po osmi místech k sezení. Místo sedadel lavice. Nástup přes zalamovací dveře na kliku a strmé schůdky do vozu. Tady je popis a hodnocení vozu z listopadu 2018.

    7. 11. 2018 | 4 comments on B 249 | 1656 |
  • Train station Ceske Budejovice

    Nádraží České Budějovice má čtyři nástupiště a dva podchody. Výtahy jsou jen v tom levém (severním) podchodu. Nádraží je malé, objemu cestujících už nestačí.

    8. 10. 2018 | 1 comment on České Budějovice | 1280 |
  • Paskov

    Nádraží Paskov leží na jednokolejné železniční trati spojující Ostravu a Frýdek-Místek. Je tu čilý dopravní ruch, osobní vlaky ve špičce po půl hodině, nákladní vlaky. Nádraží Paskov připomíná spíše skanzen architektury 70.let 20.století. Včetně ohromné kovové lávky pro pěší nad kolejemi. Lávka ale již dosloužila. Je uzavřena a cestující využívají nový přechod přes koleje. Nástupiště vysoké, široké a přehledné.

    10. 9. 2018 | 2 comments on Paskov | 1361 |
  • Dobrá u Frýdku-Místku

    Popis nádraží Dobrá u Frýdku Místku na trati Frýdek-Místek a Český Těšín. Jaké služby můžete na nádraží čekat a v jakém stavu jsou nástupiště?

  • Brno-Dolní nádraží

    Brno Dolní nádraží má dvě nástupiště. Obě jsou bezbariérově přístupné. Na ostrovní 2. nástupiště vede podchod a nahoru výtah. Odjezdová tabule. Na nádraží jsou jen základní služby.

  • Trenčín nádraží

    Pro pohodlné a bezpečné cestování vlakem s dětmi, s kočárkem, u starších lidí či na vozíku jsou důležité jak samotné vagóny, tak i stav a vybavení nádraží. Má nádraží pohodlné a bezpečné nástupiště a jak se na nástupiště vůbec dostanu. Popis nádraží v Trenčíně

    5. 8. 2018 | 0 comments on Trenčín | 1106 |
  • Bohumín, nádraží. Hlavní vstup do haly nádraží. Bezbariérový nájezd je hned vlevo schodiště.

    V Bohumíně jsou všechna čtyři nástupiště vysoká, do nízkopodlažních vlaků nastupujete bezbariérově. Nástupiště jsou rovná, široká, dlouhá a kompletně zastřešená. Z podchodu buď po schodech nebo výtahem. Budova nádraží je po rekonstrukci. Odbavovací hala, tak i příchod na nástupiště je kompletně bezbariérový.  Čekárna, záchody, prodejna časopisů, drobného jídla na cestu.

    11. 7. 2018 | 1 comment on Bohumín | 1912 |
  • Mosonmagyaróvár

    Nádraží Mosonmagyaróvár leží na hlavní rychlíkové trati Vídeň – Győr – Budapešť. Každou hodinu zde staví pohodlné RJ rychlíky (s dětským oddílem) od Vídně. Město Mosonmagyaróvár nabízí vedle historie i lázně, nádraží můžete použít i pro cestu do nedalekého aquaparku a kempu Lipót, nebo pro cyklovýlety do okolí.

    6. 7. 2018 | 0 comments on Mosonmagyaróvár | 1098 |
  • Nádraží Zlín střed

    Na nádraží Zlín střed se křižují (míjejí) nízkopodlažní vlaky na jinak jednokolejné trati. Obě nástupiště jsou nízká, složené z panelů. Příchod k vlaku přes koleje nebo přes panelový průchody mezi kolejemi.  I do nízkopodlažního vlaku je nutné nastupovat do schodu. Alespoň že čekárna je v pohodě a autobusové nádraží je hned u toho vlakového.

    6. 7. 2018 | 1 comment on Zlín střed | 1240 |
  • Bratislava hlavná stanica: mnoho lidí, nepřehledné, všude schody, nástupiště v oblouku. Současná podoba z konce 80.let minulého století. Přesto zakroucená nástupiště a odbavovací hala, která již dávno nestačí velkému počtu cestujících.

  • Ostrava-střed

    Ostrava střed je nádraží o dvou nástupištích. Na sever jezdí osobáky na hlavní nádraží, na jih pak na Frýdek-Místek, do Rožnova pod Radhoštěm a do Frýdlantu. Staniční budova po modernizaci. Na ostrovní nástupiště nevede podchod a lidé překračují průjezdné koleje.

    22. 6. 2018 | 0 comments on Ostrava střed | 1475 |
  • Nádraží Český Brod

    Historická budova, kompletně opraveného nádraží Český Brod leží na trati z Kolína do Prahy. Rovná, dlouhá, široká a přehledná nástupiště. Bezbariérový přístup na nástupiště pomocí výtahů. Podchod s malovanými výjevy z českých dějin.

    30. 5. 2018 | 0 comments on Český Brod | 1286 |
  • Nádraží Úvaly

    Úvaly jsou krásným, nově zrekonstruovaným nádražím. Jedno ostrovní nástupiště, vysoké, přehledné, bezbariérové. A druhá dvě nástupiště přístupná od budovy nádraží. Nádherný podchod.

    30. 5. 2018 | 2 comments on Úvaly | 1120 |
  • Čebín

    Čebín má přístup na ostrovní nástupiště podchodem a jen po schodech. nástupiště je rovné, přehledné a po většinu délky kryté. Na zanedbaném nádraží nejsou žádné služby.

    10. 5. 2018 | 0 comments on Čebín | 1139 |
  • Train station Velke Pavlovice zastavka

    O autorovi, který pořádal rodinné výlety pro známé a známé známých s dětmi vlakem. A zjistil, že cestovat s kočárky vlakem, který není nízkopodlažní, není vůbec snadné...

  • Nádraží Lichkov

    Lichkov se nachází na trati Letohrad – Králiky. Osobní vlaky jezdí přímo z Letohradu nebo z Ústí nad Orlici. Jedná se o východiště turistických cest. V okolí československé opevnění. Popis a hodnocení z února 2018.

    18. 3. 2018 | 0 comments on Lichkov | 1294 |
  • Haus des Meeres ve Vídni

    Průvodce cestováním Vlakem jednoduše má i vlastní blog. A tento je o tm, jak jsme jeli s děckama do vídeńského mořského světa co se nachází ve věži, uprostřed Vídně

  • Šakvice nádraží

    Nádraží v Šakvicích prochází modernizací. Čtyři nástupiště, všechna bezbariérově přístupná. Na nástupištích přístřešky před deštěm, lavičky, info tabule, hlášení staničního rozhlasu. Hned u nádraží zastávka autobusů.

    1. 10. 2017 | 1 comment on Šakvice | 1291 |
  • Popis vozu Bdtee 286

    Vozy Bdtee 287 jsou starší vozy 2.třídy. Sedí se na lavicích po dvou a dvou proti sobě. Na jednom konci vozu je dvojice záchodů proti sobě přes uličku. Na druhém konci vozu, v části, kde se sedí, je místo pro kola a kočárky. Vůz je bez klimatizace a okna se dají částečně otevírat. Vnější dveře jsou zalamovací šířky 65 cm, otevírání na kliku. Takže nic moc.

    13. 7. 2017 | 0 comments on Bdtee 287 | 1193 |
  • Popis vozu Bdtee 286

    Vozy Bdtee 286 jsou starší vozy 2.třídy. Sedí se na lavicích po dvou a dvou proti sobě. Na jednom konci vozu je dvojice záchodů proti sobě přes uličku. Na druhém konci vozu, v části, kde se sedí, je místo pro kola a kočárky. Vůz je bez klimatizace a okna se dají částečně otevírat. Vnější dveře jsou zalamovací šířky 65 cm, otevírání na kliku. Takže nic moc.

    13. 7. 2017 | 1 comment on Bdtee 286 | 1068 |
  • Popis vozu Bdt 280

    Vozy Bdt 280 jsou starší vozy 2.třídy. Sedí se na lavicích po dvou a dvou proti sobě. Na jednom konci vozu je dvojice záchodů. Na druhém konci vozu je místo pro kola a kočárky. Tady je popis a hodnocení vozu Bdt 280 z července 2017.

    13. 7. 2017 | 0 comments on Bdt 280 | 1301 |
  • Bdt 279

    Bdt 279 jsou už starší vozy 2.třídy. Sedí se na lavicích po dvou a dvou proti sobě. Lavice se dají úplně sklopit a vytvořit tak místo třeba na kufr. V čele vozu místo pro kola a kočárky.

    13. 7. 2017 | 0 comments on Bdt 279 | 1171 |
  • Popis vozu Bdtn 757

    Bdtn 757 je vůz jsou modernizované vozy s místem pro kola a kočárky na jedné straně vozu (označeno na dveřích piktogramem kola). Na opačném konci vozu je dvojice WC. Sezení je na celkem pohodlných sedadlech v uspořádání po dvou. Další sklopné sedaček jsou v části pro kola a kočárky.

    21. 6. 2017 | 2 comments on Bdtn 757 | 1274 |
  • Bfhpvee 295 je vůz 2.třídy, který má vpředu široké dvoukřídlé dveře a místo pro kola a kočárky. A taky WC s přebalovákem. Na opačném konci již jednokřídlé dveře. Bohužel nemá zvedací plošinu pro vozíčkáře.

    12. 12. 2016 | 1 comment on Bfhpvee 295 | 1408 |
  • Vůz 2. třídy Bdtn 756 určený pro přepravu kol a kočárků

    Vůz 2. třídy Bdtn 756 je určený i pro přepravu kol a kočárků. Nově jsou ve voze modré sedadla, která nahradila původní lavice. Do vozu se nastupuje přes předsuvné dveře na tlačítko. Na jednom konci vozu je místo pro kola a kočárky. Vůz není nízkopodlažní.

    5. 8. 2016 | 0 comments on Bdtn 756 | 1156 |
  • RegioNova Trio

    Souprava RegioNova Trio 814-014_814 se skládá ze tří vozů. Vloženého nízkopodlažního 014 se širokými dveřmi a místem pro kola, kočárky a vozičkáře. Plus bezbariérové WC. A dvou čelních vozu 814 s úzkými dveřmi a schody. Tady je popis a hodnocení neoddělitelné soupravy 814-014-814 z léta 2019.

  • Popis vozu pro cestování s dětmi a pro vozíčkáře Bhmpz 228

    Bhmpz 228 je kombinovaný vůz 2. třídy vhodný pro cestování děti, i pro vozíčkáře. Nabíjení elektro-spotřebičů přes klasickou zásuvku i přes USB. Koberec na zemi a informační systém. Pro vozíčkáře zvedací plošina a průjezd až do míst k sezení s ostatními

    5. 6. 2016 | 0 comments on Bhmpz 228 | 1193 |