• Motorový vůz 854 - služební oddíl pro kočárky/kola

    Vůz 2.třídy 854 má vlastní pohon a tak může být v čele vlaku, nebo jet dokonce samostatně. Vůz obsahuje část pro sezení a také služební oddíl, kam lze uložit kolo, kočárek. Ale otevření a přístup do tohoto služebního oddílu je jen s pomocí průvodčí. Jinak je zamčený.

    20. 4. 2019 | 0 comments on 854 | 1321 |
  • RegioPanter 640

    4. 2019 Jak si poradím s kočárkem, nebo kolem do vlaku? Bude nízkopodlažní, bude v něm místo pro zavazadla? Jak je na tom vůz RegioPanter 440?

    7. 4. 2019 | 0 comments on RegioPanter 440 | 1269 |
  • RegioPanter 640

    Kombinovaný vůz 1. a 2.třídy 640 je součásti soupravy RegioPanter. Vůz 640 jede jako první nebo jako poslední vůz v soupravě, protože v jeho čele je stanoviště strojvedoucího. Vůz má dvojici širokých dveří. První jsou určeny pro vozíčkáře, druhé pro nástup a koly.

    7. 4. 2019 | 0 comments on RegioPanter 640 | 1437 |
  • Pantograf

    Elektrické jednotky řady 460 a 063 jsou provozovány v pětidílné sestavě (po jednom vozu s místem pro strojvůdce na konci/začátku a se třemi vloženými vozy), popř. jako šestidílné sestavy, tzn. se čtyřmi vloženými vozy.

    7. 4. 2019 | 0 comments on Pantograf-460-063 | 1467 |
  • Aee 145

    Vozy 1.třídy Aee 145 jsou určeny pro vnitrostátní rychlíky. Přestože jsou již staršího data výroby, mají pohodlná mírně polohovatelná sedadla v uspořádání 3+3 v jednom kupé. Po modernizaci klimatizace, 230 V zástrčky a hlášení stanic.

    31. 3. 2019 | 0 comments on Aee 145 | 1640 |
  • V vozem Amz 138 jsme zatím nejeli. Podle fotek vypadá velmi dobře a pohodlně. Napište nám, jak se vám s tímto vozem cestovalo.

    30. 3. 2019 | 0 comments on Amz 138 | 1772 |
  • Vůz Bmz 225

    Bmz 225 jsou pohodlné vozy 2.třídy pro dálkovou dopravu. Vozy jsou nasazovány například na rychlíkové spoje mezi Berlínem a Prahou, či na rychlících do Bratislavy. Tady je popis a hodnocení vozu z května 2018

    30. 3. 2019 | 0 comments on Bmz 225 | 1297 |
  • Bmz 241

    Vůz 2. třídy Bmz 241 patří mezi velmi pohodlné vozy pro dálkovou dopravu. Oddíly po šesti, polohovatelná sedadla, klimatizace, zásuvky na elektřinu 230 V a USB nabíječka.

    30. 3. 2019 | 0 comments on Bmz 241 | 1148 |
  • Dveře Bmz 226

    Vozy 2.třídy Bmz 226 jsou velmi pohodlné vozy pro dálkovou dopravu. Pohodlné sklopné sedačky, klimatizace a ovládání osvětlení. Ideální pro podřimování během noční jízdy.

    30. 3. 2019 | 4 comments on Bmz 226 | 1690 |
  • Bmz 229

    Vozy 2.třídy Bmz 229 jsou velmi pohodlné vozy pro dálkovou dopravu. Jsou určeny zejména pro cestování s dětmi, pro jejichž zábavu je určen speciální dětský oddíl s mini-kinem. Tento oddíl je uprostřed vozu. Bohužel zde chybí místo pro kola či kočárek.

    29. 3. 2019 | 0 comments on Bmz 229 | 1165 |
  • Vůz Bpee 237

    Velkoprostorové vozy 2.třídy Bpee 237 jsou pohodlné vozy pro dálkovou dopravu. Sedí se v otevřeném velkoprostorovém oddíle pro 78 lidí Ve vozidle je příjemné stropní osvětlení. V čele jsou obrazovky s informací o příští stanici, rychlosti vlaku a další užitečné sdělení.

    27. 3. 2019 | 0 comments on Bpee 237 | 1270 |
  • Popis a hodnocení vozu RJ Bmz 21-90

    Vozy Bmz 21-90 jezdí na lince Praha - Brno - Vídeń jako třída Standard. Ve voze jsou kupéčka pro šest osob. Sedí se na pohodlných a polohovatelných sedačkách. Polohovatelné jsou i opěrky hlavy. Nad hlavou je dvojice polic. Je to klimatizace, kterou můžete regulovat. U okna je dvojice zástrček na 230 V a vysouvací stolky.

    7. 3. 2019 | 0 comments on RegioJet Bmz 21-90 | 1193 |
  • Popis a hodnocení vozu A 149

    Pro pohodlnou a bezpečnou cestu vlakem je důležitá nejen stav nádraží a nástupišť, ale i vlastnosti vozů. Je vůz bezbariérový, s místem pro odložení kočárku nebo kola? Má vůz dětský oddíl? Jaká je šířka vstupních dveří? Popis a fotky vozu A 149

    6. 3. 2019 | 2 comments on A 149 | 1223 |
  • Popis a fotky vozu Bdmtee 263

    17. 2. 2019 | 0 comments on Bdmtee 263 | 1270 |
  • RailJet Bmpz 891

    Soupravy railjet jezdí v modrém nebo v červeném provedení na lince z Prahy přes Brno a Vídeň do Graz. Ve vlaku jsou místa pro děti, kočáry, pro cyklisty a jejích kola, pro vozíčkáře. Sedadla v první a ve druhé třídě a třídě business.

    17. 2. 2019 | 7 comments on RailJet | 1890 |
  • Popis vozu Bdmtee 281

    Vozy 2. třídy řady Bdmtee 281 mají dva páry dveří a vnitřní prostor je rozděleny do tří oddílů k sezení. Z dveřmi místo na kočárky či kola.  Bohužel mají strmé schody, takže nástup a výstup není zrovna pohodlný. Sedí se úzkých na lavicích v uspořádání dva a dva proti sobě s malým pevným stolkem u okna. 

    3. 2. 2019 | 0 comments on Bdmtee 281 | 1240 |
  • Popis vozu Bdmtee 275

    Vozy Bdmtee 275 v zeleném nebo nověji v modrém provedení, se používají v příměstské dopravě. Jedná se o rozšířené vozy 2.třídy v různém stupni modernizace. Vozy jsou vhodné pro cestování s kočárkem, v nástupním prostoru mají místo pro kola a/nebo kočárky. Bohužel nejsou nízkopodlažní a mají strmé schody. Nástup a výstup s kolem či s kočárkem není zrovna pohodlný (bezpečný).

    3. 2. 2019 | 1 comment on Bdmtee 275 | 1203 |
  • Kolín nádraží

    Nástupiště kolínského nádraží jsou vysoká, dlouhá, přehledná a zastřešená. 1.nástupiště je hned podél budovy. Nástupiště 1A je vlevo od staniční budovy. Přístup na nástupiště 2 až 5 podchodem. Nahoru vedou jen schody, vozíčkáři mohou použít mobilní plošiny. Přestože samotný vestibul nádraží v Kolíně není moc velký, nachází se zde všechny služby, které očekáváte.

    3. 2. 2019 | 11 comments on Kolín | 1610 |
  • Popis vozu Bee 273

    Bee 273 jsou vozy 2.třídy pro pomalejší rychlíky. Uvnitř zajímavé uspořádání, kdy dva oddíly jsou se 6 sedadly, dva dvoj-oddíly mají 10 míst k sezení a jeden troj-oddíl je dokonce pro 15 (16) sedících. Ideální pro cestování v menší skupině. Jeden oddíl má zvýšené mini sedadátko pro cestování s dítětem, které se chce dívat z okna.

    2. 2. 2019 | 0 comments on Bee 273 | 1572 |
  • Apeer

    Apeer 19-70 jsou vozy 1.třídy slovenských železnic. Zajímavostí těchto vozů je možnost sezení v mini-oddílech za průhlednou stěnou. Tady je popis a hodnocení vozu Apeer 19-70 ze srpna 2018.

    26. 1. 2019 | 0 comments on Apeer 19-70 | 1236 |
  • Sedadla 2. třídy v soupravě RegioFox 847

    Popis piktogramů použitých při hodnocení vozů na webu Vlakem jednoduše.cz. Například symbol kočárku, symbol nízkopodlažního vlaku, dostupnosti připojení k internetu nebo zástrček na 230 V

  • Košice

    Košice jsou moderním velkolepě řešeným nádražím. Dlouhá a široká nástupiště. Přístup bezbariérově podchodem. Na nádraží velké množství služeb. Přímo před nádražím smyčka tramvají a vedle autobusové nádraží.

    26. 1. 2019 | 4 comments on Košice | 1279 |
  • Zastávka v Ramzové

    Ve stanici Ramzové je bezbariérově přístupné nástupiště u jediné koleje. Na nástupišti je moderní přístřešek pro cestující a odjezdové tabule. Jak v létě, tak zejména v zimním období j tu hodně výletníků. Hned u nádraží je hospoda a přes cestu dětské hřiště. Běžkařská stopa začíná pár metrech.

    25. 1. 2019 | 1 comment on Ramzová | 1376 |
  • Lipová lázně

    Lipová-lázně je malé nádraží, kde se kříží vlaky, co jedou z Jeseníku dolů na jih, se spěšnými vlaky od Brna. Současně tu začíná trať do Javorníku ve Slezsku. Na nádraží v Lipové jsou čtyři nástupní koleje. Nástupiště jsou nízká a úzká. Navíc, nejsou označena. Takže se napřed podívejte ze které koleje vám to jede a pak venku odpočítejte kolej od staniční budovy.

    22. 1. 2019 | 0 comments on Lipová Lázně | 1145 |
  • Vozy 2.třídy řady Bdtee 276 mají 80 míst k sezení. Na jedné straně vozu je plocha pro kočárky a pět kola. Označena z vnější strany piktogramem kola.  Zde jsou i další 4 místa k sednutí na sklopných sedačkách.  Na druhé straně vozu jsou pak záchody. Vozy Bdtee 276 se nasazují zejména na regionálních rychlících.

    21. 1. 2019 | 0 comments on Bdtee 276 | 1273 |
  • Dveře vozu RailJet Bmpz 891 jak je kočárek

    Náš příběh začal před lety, kdy jsme s kamarádkou pořádali rodinné výlety pro známé a známé známých s kočárky a s dětmi. A zjistili jsme, že cestovat s kočárky vlakem, který není nízkopodlažní, není vůbec snadné. Tak vznikla první poradna pro maminky s kočárky, co cestují vlakem...

    19. 1. 2019 | 5 comments on Náš příběh | 1631 |
  • Popis vozu 2. třídy Bd 264

    S vozem 2.třídy Bd 264 se můžeme potkat na regionálních vlacích a pomalejších rychlících. Na jednom konci vozu místo pro kola a kočárky

    16. 1. 2019 | 0 comments on Bd 264 | 1344 |
  • Motorák řady 809

    809 jsou motorové vozy určeny pro regionální tratě. Na málo vytížených linkách jezdí dokonce jen jeden vůz. Vozy jsou v různém stupni modernizace. Od původní s koženkovými červenými sedadly, až po pohodlnější sedadla. Tady je popis a hodnocení vozu 809 z ledna 2021.

    6. 1. 2019 | 0 comments on 809 | 1331 |
  • Motorák 810

    Pro pohodlné a bezpečné cestování vlakem je dobré vědet jak vůz vypadá, jakou má šířku dveří, zda projdu s kočárkem. Popis vlaku RegioMouse 810

    6. 1. 2019 | 2 comments on 810 RegioMouse | 1340 |
  • Nádraží Modřice

    Na nádraží v Modřicích jsou tři nástupiště. První dvě jsou nízká a úzká. Přístup až po zastavení vlaku. Navíc musíte překračovat průjezdné koleje. Jedině 3.nástupiště v Modřicích je vysoké a bezbariérově přístupné podchodem s výtahem.

    6. 1. 2019 | 0 comments on Modřice | 1202 |
  • Nádražní hala Vídeň západní nádraží

    Vídeňské Západní nádraží je pojato velkoryse. Odbavovací hala je propojena s obchodní galerii. Přímý výstup z metra linky U3 a U6. Před nádražím stanoviště autobusů a uzel městské veřejné dopravy. Vídeňské západní nádraží má dlouhá, široká a zastřešená nástupiště.

  • Jednotka pantograf, řídící vůz 560

    Jednotky řady 560 - 060 jsou příměstské vlaky provozovány v pětidílné (se třemi vloženými vozy) nebo v šestidílné sestavě (se čtyřmi vloženými vozy). Strmé schody a obtížné nastupování.

    3. 1. 2019 | 2 comments on Pantograf-560-060 | 1172 |
  • Pendolino

    Bmpz 082 je vůz 2. třídy soupravy Pendolino. Pohodlné sedadla a povinná rezervace místa. V zatáčkách se vůz naklápí, což nemusí být pro všechny příjemné.

    6. 12. 2018 | 0 comments on Pendolino Bmpz 082 | 1192 |
  • Pendolino

    Bmpz 084 je je jediný vůz v soupravě Pendolino určený pro přepravu kol, kočárků. Má dětský oddíl. Pro cestování je povinná rezervace místa a to i místa pro kola. Kvůli omezené kapacitě plochy pro kola a kočárky, doporučuji si pořídit rezervaci i na kočárek.

    6. 12. 2018 | 1 comment on Pendolino Bmpz 084 | 1353 |
  • Pendolino

    12.2018 Jak si poradím s kočárkem, nebo kolem do vlaku? Bude nízkopodlažní, bude v něm místo pro zavazadla? Jak je na tom vůz Pendolino?

    3. 12. 2018 | 1 comment on Pendolino | 2061 |
  • Kudy na nádraží v České Třebové

    V České Třebové je pět nástupišť. Nástupiště první je u nádražní budovy. Nástupiště 2. až 4. je ostrovní, dostupné podchodem nebo "nákladním" výtahem. Ten je bokem, vlevo. 5. nástupiště je bokem, dostupné z konce 4. nástupiště. Nástupiště, vyjma pátého, jsou dlouhá, široká a zastřešená. 

    30. 11. 2018 | 3 comments on Česká Třebová | 1620 |
  • Vyškov na Moravě - nástupiště

    Bezbariérový přístup na nástupiště, ani na nádraží ve Vyškově na Moravě nečekejte. Ve stanici se křižují vlaky od Brna s těmi co jedou z Ostravy nebo z Olomouce (-Jeseníků). Odjezdové tabule, dlouhá nástupiště bez popisu. To je nádraží Vyškov na Moravě

    29. 11. 2018 | 0 comments on Vyškov na Moravě | 1559 |
  • Ústí nad Orlicí - nádraží

    Na nádraží v Ústí nad Orlici jsou 3 nástupiště. Všechny jsou dostupné podchodem a nádraží je plně bezbariérové. Zvláštností je široké 2.nástupiště, kdy uprostřed něho stojí původní budova nádraží. Pokud vám jede vlak od tohoto 2.nástupiště, věnujte zvýšenou pozornost ze které koleje.

    29. 11. 2018 | 3 comments on Ústí nad Orlicí | 1506 |
  • Vlaková stanice Tišnov a 3. nástupiště u 3. koleje

    Tišnov má obě nástupiště dlouhá, široká a zastřešená. Nahoru na nástupiště vedou z podchodu jen schody. O víkendech velké množství lidí při přestupu na vlak na Vysočinu. V létě kola, v zimě pak běžky, komplikují přestupy.

    29. 11. 2018 | 1 comment on Tišnov | 1339 |
  • Praha hlavní nádraží, vestibul

    Praha hlavní nádraží má devět nástupišť, přitom u většiny z nich mohou stát vlaky vlevo i vpravo. Sledujte pozorně odjezdové tabule na příslušné straně nástupiště. Nástupiště jsou dále označena jako jižní (J) a severní (S). Přístup na nástupiště je třemi podchody. Jen ten severní (S), co je vlevo z haly je bezbariérový.

  • Praha Masarykovo nádraží

    Z Masarykova nádraží v Praze jezdí dnes většinou jen regionální (osobní) vlaky hlavně směrem na Kladno, na Mělník a Mladou Boleslav. Jak se tam cítí cestující, co nástupiště, jaké služby nabízí Masaryčka? Popis a uživatelské hodnocení nádraží.

  • Vůz B 249

    Vozy B 249 jsou starší vozy 2.třídy s deseti oddíly / kupéčky po osmi místech k sezení. Místo sedadel lavice. Nástup přes zalamovací dveře na kliku a strmé schůdky do vozu. Tady je popis a hodnocení vozu z listopadu 2018.

    7. 11. 2018 | 4 comments on B 249 | 1762 |
  • Paskov

    Nádraží Paskov leží na jednokolejné železniční trati spojující Ostravu a Frýdek-Místek. Je tu čilý dopravní ruch, osobní vlaky ve špičce po půl hodině, nákladní vlaky. Nádraží Paskov připomíná spíše skanzen architektury 70.let 20.století. Včetně ohromné kovové lávky pro pěší nad kolejemi. Lávka ale již dosloužila. Je uzavřena a cestující využívají nový přechod přes koleje. Nástupiště vysoké, široké a přehledné.

    10. 9. 2018 | 2 comments on Paskov | 1462 |
  • Dobrá u Frýdku-Místku

    Popis nádraží Dobrá u Frýdku Místku na trati Frýdek-Místek a Český Těšín. Jaké služby můžete na nádraží čekat a v jakém stavu jsou nástupiště?

  • Brno-Dolní nádraží

    Brno Dolní nádraží má dvě nástupiště. Obě jsou bezbariérově přístupné. Na ostrovní 2. nástupiště vede podchod a nahoru výtah. Odjezdová tabule. Na nádraží jsou jen základní služby.

  • Trenčín nádraží

    Pro pohodlné a bezpečné cestování vlakem s dětmi, s kočárkem, u starších lidí či na vozíku jsou důležité jak samotné vagóny, tak i stav a vybavení nádraží. Má nádraží pohodlné a bezpečné nástupiště a jak se na nástupiště vůbec dostanu. Popis nádraží v Trenčíně

    5. 8. 2018 | 0 comments on Trenčín | 1170 |
  • Bohumín, nádraží. Hlavní vstup do haly nádraží. Bezbariérový nájezd je hned vlevo schodiště.

    V Bohumíně jsou všechna čtyři nástupiště vysoká, do nízkopodlažních vlaků nastupujete bezbariérově. Nástupiště jsou rovná, široká, dlouhá a kompletně zastřešená. Z podchodu buď po schodech nebo výtahem. Budova nádraží je po rekonstrukci. Odbavovací hala, tak i příchod na nástupiště je kompletně bezbariérový.  Čekárna, záchody, prodejna časopisů, drobného jídla na cestu.

    11. 7. 2018 | 1 comment on Bohumín | 2007 |
  • Mosonmagyaróvár

    Nádraží Mosonmagyaróvár leží na hlavní rychlíkové trati Vídeň – Győr – Budapešť. Každou hodinu zde staví pohodlné RJ rychlíky (s dětským oddílem) od Vídně. Město Mosonmagyaróvár nabízí vedle historie i lázně, nádraží můžete použít i pro cestu do nedalekého aquaparku a kempu Lipót, nebo pro cyklovýlety do okolí.

    6. 7. 2018 | 0 comments on Mosonmagyaróvár | 1165 |
  • Nádraží Zlín střed

    Na nádraží Zlín střed se křižují (míjejí) nízkopodlažní vlaky na jinak jednokolejné trati. Obě nástupiště jsou nízká, složené z panelů. Příchod k vlaku přes koleje nebo přes panelový průchody mezi kolejemi.  I do nízkopodlažního vlaku je nutné nastupovat do schodu. Alespoň že čekárna je v pohodě a autobusové nádraží je hned u toho vlakového.

    6. 7. 2018 | 1 comment on Zlín střed | 1307 |
  • Bratislava hlavná stanica: mnoho lidí, nepřehledné, všude schody, nástupiště v oblouku. Současná podoba z konce 80.let minulého století. Přesto zakroucená nástupiště a odbavovací hala, která již dávno nestačí velkému počtu cestujících.