V neděli 12. prosince 2021 začne platit nový jízdní řád. I přes rozsáhlé výluky bude rozsah regionální dopravy zajišťované ČD v Pardubickém kraji na úrovni současného roku. Změny budou zejména na tratích Přelouč – Heřmanův Městec, Choceň – Litomyšl a Svitavy – Polička – Žďárec u Skutče, a to v souvislosti s úpravami jízdních řádů dálkových linek. V provozu zůstanou letos zavedené sezonní víkendové vlaky ze Svitav a Žďárce u Skutče k hradu Rychmburk v Předhradí.
V neděli 12. prosince 2021 začne na železnici platit nový jízdní řád. V Jihočeském kraji zůstane rozsah regionální dopravy zajišťované Českými drahami na podobné úrovni, jako letos po červnové změně. Nově budou postupně nasazováno deset nových nízkopodlažních jednotek RegioPanter. Tato nová vozidla začnou vozit cestující i na linkách z krajské metropole do Písku, Jindřichova Hradce, Horního Dvořiště a Tábora. Nový jízdní řád bude platit až do 10. prosince 2022.
V neděli 12. prosince 2021 začne platit nový jízdní řád. Jak budou jezdit vlaky ČD v Ústeckém kraji? Turisté budou moci i v příští letní sezóně využít cyklo-vlaky Českých drah v úsecích Děčín – Mikulášovice dol.n., Mikulášovice dol.n. – Rumburk a Rumburk – Děčín a v nabídce i nadále zůstanou sezónní vlaky linky RE 20 z Ústí nad Labem do Drážďan a zpět.
V neděli 12. prosince 2021 začne platit nový jízdní řád. Jaké jsou změny ve vlacích Českých drah v kraji Vysočina? K drobným úpravám dojde na tratích 240 Jihlava – Třebíč – Náměšť nad Oslavou – Brno a 241 Okříšky – Moravské Budějovice – Znojmo. Bude také rozšířena platnost integrovaného dopravního systému VDV.
Na nádraží v Retzu jsou dvě nástupiště. Nástupiště, ze které odjíždí většina vlaků, je široké, zastřešené a bezbariérové. To druhé je nižší a úzké. Přístup na vlak přecházením kolejí přes široký přechod. Na nádraží čekárna, automat na jízdenky, nádražní restaurace, odjezdové tabule a hlášení staničního rozhlasu.
V listopadu 2021 byla otevřena rozhledna U Lidušky nad Bílovicemi nad Svitavou. Rozhledna je kovová, horní ochoz je ve výšce 26 metrů a nahoru vede 135 schod. K rozhledně zatím nevede žádná turistická cesta. Přesto se hned stala oblíbeným výletní místem protože přístup je nenáročný, a rozhledna nabízí krásné výhledy do okolních lesů CHKO Moravský kras.
Nádraží Praha-Zahradní Město nabízí rychlý přestup mezi tramvajemi a autobusy co jezdí dole, a vlakem co jezdí nahoře. Přestup je po schodech nebo bezbariérově výtahem. Všechna nástupiště jsou široká a přehledná. Nástup do nízkopodlažních souprav bezbariérově. Už dole v podchodu jsou odjezdové tabule s číslem koleje odkud jede vlak.
Všechna nástupiště na nádraží v Chocni jsou bezbariérová. Vysoká tak, že do nízkopodlažních vlaků bez schodu. Přístup na nástupiště podchodem. Nahoru po schodech nebo výtahem. Číslování nástupišť a kolejí může působit zmateně, důvěřujte směrovkám a ukazatelům. Pamatujte, že nástupiště 1 a 1a není totéž a nástupiště 1a je vlevo od staniční budovy.
V Brankovicích jsou dvě nástupiště na vnější straně kolejí. Nástupiště nízká a v oblouku. Velká mezera mezi hranou nástupiště a schody do vlaku. Přístup na nástupiště směr Uherské Hradiště jedině podchodem. A po schodech. Žádná odjezdová tabule, žádné značení ze kterého nástupiště co jede. Staniční budova je uzavřena a nenabízí žádnou službu.
Ve Skleném nad Oslavou jsou široká a bez schodů přístupná nástupiště podchodem. Ty jsou vysoká, takže do nízkopodlažních vlaku skutečně bezbariérově. Na nádraží čekárna, na nástupištích přístřešky. Odjezdové tabule jsou v čekárně, v podchodu, tak i nahoře na nástupištích. Značení odkud jede vlak je jednoduše jedním číslem.