Město Litomyšl je krásné historické místo s renesančním zámkem. První zmíňka o Litomyšli píše o hradu, který střežil důležitou obchodní spojnici, která dávala městu bohatství. Bohužel, či bohudík, na konci 19.století místní radní odmítli železnici. Ta se městu vyhnula, stejně jako další rozvoj. Tím nám zůstala Litomyšl ve své historické podobě.
Nádraží Spytihněv má dvě nástupiště. Obě jsou vysoká a bezbariérově přístupná. Ale přístup je jen z jedné strany od silničního přejezdu. Chybí tu info tabule. Pokud začne blikat červené světlo a spouštět se závory, a vy stojíte na opačném nástupišti, máte smůlu. Nesmíte přecházet trať a dobíhat vlak.
Vranovice mají čtyři nástupiště. První dvě nástupiště jsou nízké, přístup na druhé až po příjezdu a zastavení vlaku. 3. nástupiště je ostrovní, vysoké a bezbariérově přístupné podchodem. 4. nástupiště se nepoužívá. Stanice je po modernizaci. Jsou zde pokladny, info centrum, nápojové a potravinové automaty. Vpravo od budovy parkoviště na kola, před nádražím stanoviště autobusů, vpravo parkoviště pro auta. Hospoda přes silnici.
Bmz 245 jsou vozy 2.třídy pro dlouhé rychlíkové tratě. Do vozu se nastupuje přes jednokřídlé předsuvné dveře, které se otevírají na zelené tlačítko. Sedí se na pohodlných polohovatelných sedadlech v uspořádání tří a tři proti sobě. Posuvný podhlavník. WiFi připojení a zástrčky na napájení, hlášení a obrazový informační systém. Klimatizace.
Dětské hřiště Líšný se nachází na ostrově řeky Jizery. Naproti od obchodu a hospody. Pokud jdete na vlak a máte čas, nebo si chcete s dětmi jen odpočinou, využijte toto nevelké, ale pohodové dětské hřiště. Je tu i info tabule o historii obce Líšný a zdejší přírodě. Text je ale psán jazykem dospěláků.
Nádraží Praha-Bubny je nejhorším nádražím, které jsme zatím hodnotili. Nástupiště nejsou číslovaná. Žádné značení, žádné info tabule. Všechna nástupiště jsou nízká. Na nádraží žádné služby. Okolí nádraží strašné. Totální vnitřní periférie města. Tady je popis a hodnocení nádraží v Praze-Bubny, které jsme navštívili v červnu 2020.