• Popis a hodnocení vozu Bdtax 786

    Bdtax 785 je určen pro tratě, kde se předpokládá zvýšený pohyb cyklistů. Těm nabízí 26 míst k sezení a 20 úchytů na kola. Protože je tento vůz nasazován na málo využívané tratě, bývá ve voze i tlačítko pro zastavení na znamení. Tady je popis a hodnocení vozu Bdtax 785 z května 2020.

    23. 8. 2019 | 1 comment on BDtax 785 | 1173 |
  • Nádraží Praha-Rajská zahrada

    Zastávka Praha-Rajská zahrada má všechna nástupiště vysoká a bezbariérově přístupná. Je tu značení podle čísla kolejí. Na nástupištích jsou lavičky a odjezdové tabule. Přístup na vlak je po nadchodu. U nádraží je stanice metra, kde jsou základní služby včetně WC.

  • Nádraží Ivanovice na Hané

    Nádražní budova v Ivanovicích na Hané prošla obnovou a září novotou.  Uvnitř čistá čekárna, záchody, včetně toho pro vozíčkáře.  Ale žádná pokladna ani odjezdové tabule. Všechna tři nástupiště jsou nízká a úzká. Žádné označení či směrovky kudy na vlak.

    7. 9. 2021 | 1 comment on Ivanovice na Hané | 1176 |
  • Letovické nádraží

    Na nádraží v Letovicích jsou tři nástupiště. Ty jsou označeny podle koleje u které vlak staví (2 až 4), popřípadě vlevo. Nástupiště jsou nízká a úzká. Přístup na nástupiště přecházením kolejí a to až po příjezdu a zastavení vlaku. Na nádraží příjemná čekárna s pokladnou.

    14. 3. 2021 | 1 comment on Letovice | 1175 |
  • Nádraží Choceň

    Všechna nástupiště na nádraží v Chocni jsou bezbariérová. Vysoká tak, že do nízkopodlažních vlaků bez schodu.  Přístup na nástupiště podchodem. Nahoru po schodech nebo výtahem. Číslování nástupišť a kolejí může působit zmateně, důvěřujte směrovkám a ukazatelům. Pamatujte, že nástupiště 1 a 1a není totéž a nástupiště 1a je vlevo od staniční budovy. 

    17. 9. 2021 | 1 comment on Choceň | 1347 |
  • Nádraží Kroměříž

    V Kroměříži na nádraží jsou dvě nástupiště. První je vpravo od staniční budovy. Zde staví vlaky jen na jedné koleji. Druhé nástupiště je ostrovní, z obou stran obklopené kolejemi číslo. Přístup na 2. nástupiště je širokým bezbariérovým přechodem přes koleje.

    28. 6. 2021 | 1 comment on Kroměříž | 1216 |
  • Nádraží Vracov

    Ve Vracově jsou dvě nástupiště. Přístup je na ně z cesty, od železničního přejezdu. Obě nástupiště jsou nízká. Nástupiště směr Brno je až kus za novou nádražní budovou. Zde je čekárna, záchod a pokladna, otevřeno jen ve všední dny.  U nástupiště směr Bzenec je jen přístřešek a parkoviště pro kola.

    22. 8. 2021 | 1 comment on Vracov | 1147 |
  • Zruč nad Sázavou stanice

    Zruč nad Sázavou je nádražím o čtyřech nástupištích. Staví zde vlaky od Světlé nad Sázavou do Čerčan, jedoucí kolem řeky Sázavy. Začíná tu i odbočná trať do Kutné Hory. Tady je popis a hodnocení nádraží ve Zruči z července 2019.

    11. 8. 2019 | 0 comments on Zruč nad Sázavou | 1212 |
  • WRmee816

    WRmee 816 je klimatizovaný restaurační vůz nasazovaný na rychlíkových linkách. V jedné části vozu je služební oddíl s kuchyňkou, následuje bar. U baru je 7 míst, u stolů 24 míst.

    24. 6. 2019 | 0 comments on WRmee 816 | 1102 |
  • Vůz Bmz 225

    Bmz 225 jsou pohodlné vozy 2.třídy pro dálkovou dopravu. Vozy jsou nasazovány například na rychlíkové spoje mezi Berlínem a Prahou, či na rychlících do Bratislavy. Tady je popis a hodnocení vozu z května 2018

    30. 3. 2019 | 0 comments on Bmz 225 | 1265 |
  • Sedadla 2.třídy vozu InterPanter 661

    7.2019 Jak si poradím s kočárkem, nebo kolem do vlaku? Bude nízkopodlažní, bude v něm místo pro zavazadla? Jak je na tom vůz InterPanter 661?

    12. 7. 2019 | 0 comments on InterPanter 661 | 1330 |
  • Vůz Bpee 237

    Velkoprostorové vozy 2.třídy Bpee 237 jsou pohodlné vozy pro dálkovou dopravu. Sedí se v otevřeném velkoprostorovém oddíle pro 78 lidí Ve vozidle je příjemné stropní osvětlení. V čele jsou obrazovky s informací o příští stanici, rychlosti vlaku a další užitečné sdělení.

    27. 3. 2019 | 0 comments on Bpee 237 | 1239 |
  • Popis a hodnocení vozu RJ Bmz 21-90

    Vozy Bmz 21-90 jezdí na lince Praha - Brno - Vídeń jako třída Standard. Ve voze jsou kupéčka pro šest osob. Sedí se na pohodlných a polohovatelných sedačkách. Polohovatelné jsou i opěrky hlavy. Nad hlavou je dvojice polic. Je to klimatizace, kterou můžete regulovat. U okna je dvojice zástrček na 230 V a vysouvací stolky.

    7. 3. 2019 | 0 comments on RegioJet Bmz 21-90 | 1162 |
  • Popis vozu 811

    811 jsou motorové vozy, které jsou spolu s přívěsným vozem 012 určeny na lokální tratě. Ve voze 811 je klimatizace, informační panely, wifi a hlášení stanic. Jsou tu rovněž držáky na tři kola a místo pro kočárek.

    26. 7. 2020 | 0 comments on 811 | 1582 |
  • Popis vozu AB 349

    AB 349 jsou kombinované vozy, kdy jedna polovina se sestává ze čtyř kupé 1.třídy a druhá polovina vozu má pět kupé 2.třídy. 1.třídu poznáme podle žlutého podélného pásku na okny. V 1.třídě jsou sedadla polohovatelná a pohodlnější. Tady je popis a hodnocení vozu AB 349 z října 2019.

    25. 7. 2020 | 0 comments on AB 349 | 1228 |
  • Bmz 229

    Vozy 2.třídy Bmz 229 jsou velmi pohodlné vozy pro dálkovou dopravu. Jsou určeny zejména pro cestování s dětmi, pro jejichž zábavu je určen speciální dětský oddíl s mini-kinem. Tento oddíl je uprostřed vozu. Bohužel zde chybí místo pro kola či kočárek.

    29. 3. 2019 | 0 comments on Bmz 229 | 1134 |
  • Popis a foto vozu Bee 243

    Bee 243 jsou vozy 2.třídy v uspořádání po deseti oddílech se šesti místy k sezení. Na obou koních záchod a umavárka. Bez klimatizace, okna lze otevírat.

    19. 7. 2020 | 0 comments on Bee 243 | 1092 |
  • Stanice Hrdlořezy

    Hrdlořezy jsou zastávkou na znamení o jednom nástupišti na jednokolejné trati z Třeboně dolů na jih do Českých Velenic. Mimo nástupiště bez přístřešku tu nic jiného není.

    17. 7. 2020 | 0 comments on Hrdlořezy | 1109 |
  • RegioPanter 641

    Vůz 641 je součásti soupravy RegioPanter. Jezdí buď jako první nebo jako poslední vůz v soupravě, protože má stanoviště strojvedoucího. Hned za dveřmi je velké místo pro kočárky nebo invalidy na vozíku, a také držák na kola. Jsou zde i sklopné, a celkem pohodlné, sedačky. Navíc díky dobře provedeným dveřím tady nefouká a cestování i v tomto nástupním prostoru je tiché a pohodové. Záchod je rovněž v nízkopodlažní části, včetně přebalováku.

    16. 7. 2020 | 0 comments on RegioPanter 641 | 1118 |
  • Bmz 241

    Vůz 2. třídy Bmz 241 patří mezi velmi pohodlné vozy pro dálkovou dopravu. Oddíly po šesti, polohovatelná sedadla, klimatizace, zásuvky na elektřinu 230 V a USB nabíječka.

    30. 3. 2019 | 0 comments on Bmz 241 | 1117 |
  • Zmodernizovaná opravárenská hala B bude sloužit především pro servis RegioPanterů druhé generace.

    Ve Středisku údržby ČD v Olomouci byla zahájena rekonstrukce opravárenské haly. Investice za 400 mil Kč je přitom první fází celkové modernizace olomouckého střediska. Cílem je zlepšit pracovní podmínky a nabídnout odpovídající servisní zázemí pro nové soupravy RegioPanter, které jezdí v Olomouckém kraji.

  • Popis vozu Bdt 280

    Vozy Bdt 280 jsou starší vozy 2.třídy. Sedí se na lavicích po dvou a dvou proti sobě. Na jednom konci vozu je dvojice záchodů. Na druhém konci vozu je místo pro kola a kočárky. Tady je popis a hodnocení vozu Bdt 280 z července 2017.

    13. 7. 2017 | 0 comments on Bdt 280 | 1342 |
  • Čebín

    Čebín má přístup na ostrovní nástupiště podchodem a jen po schodech. nástupiště je rovné, přehledné a po většinu délky kryté. Na zanedbaném nádraží nejsou žádné služby.

    10. 5. 2018 | 0 comments on Čebín | 1173 |
  • Nádraží Ledeč n.Sázavou

    Na nádraží v Ledči nad Sázavou je trojice nástupišť. Všechna jsou nízká a opravdu úzká. Žádné označení odkud kam co jede. Chybí tu i info tabule s aktuálním časem jízdy vlaku. Na nádraží pokladna, vnitřní čekárna, z boku nádraží hospoda.

    22. 7. 2019 | 0 comments on Ledeč nad Sázavou | 1118 |
  • Frýdlant nad Ostravicí - vlaková zastávka

    Frýdlant nad Ostravicí zastávka je na odbočné trati z Frýdlantu do Ostravice. Zastávka je na znamení. Je tu jediné nízké nástupiště u jediné koleje. U začátku nástupiště přístřešek. Žádná odjezdová tabule.

  • Světlá nad Sázavou

    Tip na literární zajímavost: spisovatel Jaroslav Hašek na nádraží ve světlé nad Sázavou

  • Popis vozu Bee 273

    Bee 273 jsou vozy 2.třídy pro pomalejší rychlíky. Uvnitř zajímavé uspořádání, kdy dva oddíly jsou se 6 sedadly, dva dvoj-oddíly mají 10 míst k sezení a jeden troj-oddíl je dokonce pro 15 (16) sedících. Ideální pro cestování v menší skupině. Jeden oddíl má zvýšené mini sedadátko pro cestování s dítětem, které se chce dívat z okna.

    2. 2. 2019 | 0 comments on Bee 273 | 1526 |
  • Železniční zastávky Smrčná

    Smrčná: dřevěný přístřešek, která se do zdejší krajiny hodí. Uvnitř čisto. Přehledné, rovné a celkem vysoké nástupiště. Poblíž zastávky turistický přístřešek s lavicemi.

    30. 7. 2019 | 0 comments on Smrčná | 1145 |
  • Laziště train station

    Tipy jak pohodlně cestovat vlakem v okolí řeky Sázavy. Popis zastávky Laziště u obce Březina.

    2. 8. 2019 | 0 comments on Laziště | 1187 |
  • Vlastějovice nádraží

    Na nádraží ve Vlastějovicích očekávejte původní původní nádražácký domek s verandou, kachličky na zemi a lavička. Nástupiště jsou nízká, do vlaku do schodů.

    4. 8. 2019 | 0 comments on Vlastějovice | 1244 |
  • Světlá nad Sázavou

    Jak se vyznat na nádraží ve Světlé nad Sázavou, kde všechna nástupiště jsou nízká. Jak jsou nástupiště číslovaná, kudy a kdy na vlak a na co si dát pozor.

  • Vlakem do Valtic

    Valice město je zastávkou na jednokolejné trati z Břeclavi do Mikulova a Znojma. Nádraží je úplně nové a čisté. Nástupiště bezbariérově přístupné. Tady je popis a hodnocení nádraží Valtice město, které jsme navštívili v srpnu 2019.

    15. 8. 2019 | 0 comments on Valtice město | 1111 |
  • Suchdol nad Odrou, train station

    Vyznat se na nádraží v Suchdole nad Odrou je fakt síla. Nádraží se totiž skládá ze tří částí ... Popis, fotky a hodnocení nádraží. Protože pro pohodlné a bezpečné cestování vlakem nás zajímá nejen jaká jsou nástupiště.

    18. 8. 2019 | 0 comments on Suchdol nad Odrou | 1320 |
  • RailJet Bmpz 891

    Vůz 2. třídy Bmpz 891 je součásti soupravy RailJet na trati z Prahy přes Brno a Videň do Grazu. Ve voze je klimatizace, wifina, 230 V zástrčky. Většina sedadel je v uspořádání po dvou, jen malá část je ve čtyřce kolem stolu. Sedadla nejsou polohovatelná.

    22. 8. 2019 | 0 comments on RailJet Bmpz 891 | 1155 |
  • BDtax 782

    Sedí se na nepohodlných koženkových lavicích. Okna se nedají otevírat. Protože je tento vůz nasazován na málo využívané tratě, bývá ve voze i tlačítko pro zastavení na znamení. Tyto vozy bývají většinou určeny jen pro cyklisty a jejich kola.

    23. 8. 2019 | 0 comments on BDtax 782 | 1293 |
  • Stvořidla

    Stvořidla je malá železniční zastávka v lese. Do blízkého tábořiště přes zavěšený most. V letě jsou Stvořidla vyhledávaných cílem turistů, vodáků a cykloturistů. Bohužel úroveň zastávky tomu vůbec neodpovídá.

    1. 8. 2019 | 0 comments on Stvořidla | 1115 |
  • Nádraží Baška

    Ve stanici Baška je dvojice nástupišť. Obě jsou nízké. Příchod na nástupiště překračováním kolejí. Na nádraží příjemná čekárna a pokladna. U nádraží možnost parkování a zastávka autobusu.

    21. 7. 2019 | 0 comments on Baška | 1105 |
  • 7.2019 Jak si poradím s kočárkem, nebo kolem do vlaku? Bude nízkopodlažní, bude v něm místo pro zavazadla? Jak je na tom vůz Ampz 143?

    15. 7. 2019 | 0 comments on Ampz 143 | 1388 |
  • Popis a fotky vozu Bdmtee 263

    17. 2. 2019 | 0 comments on Bdmtee 263 | 1237 |
  • Popis vozu Bdmtee 281

    Vozy 2. třídy řady Bdmtee 281 mají dva páry dveří a vnitřní prostor je rozděleny do tří oddílů k sezení. Z dveřmi místo na kočárky či kola.  Bohužel mají strmé schody, takže nástup a výstup není zrovna pohodlný. Sedí se úzkých na lavicích v uspořádání dva a dva proti sobě s malým pevným stolkem u okna. 

    3. 2. 2019 | 0 comments on Bdmtee 281 | 1186 |
  • Vůz 850, dříve motorák M286

    Historický vůz s označením M 286.0 byl později přeznačen na řadu 850. Tento vůz se již dnes v běžném provozu nevyskytuje, můžete se s ním setkat jen při zvláštních jízdách železničních veteránů.

    11. 6. 2019 | 0 comments on 850 | 1100 |
  • Vůz CityElefant 071

    Dvoupatrový vůz 071 je prostředním vozem v soupravě CityElefant. Ty jezdí v okolí velkých měst jako příměstské vlaky. Dolní patro je nízkopodlažní. Dveře jsou dvoukřídlé, které se celé otevírají stiskem jednoho tlačítka. To umožňuje rychlý a pohodlný nástup i výstup.

    23. 6. 2019 | 0 comments on CityElefant 071 | 1366 |
  • 139 Apee

    Apee 139 jsou pohodlné klimatizované vozy 1.třídy. Setkat se s nimi můžete na dálkových rychlíkových linkách. Tady je hodnocení vozu z června 2019

    24. 6. 2019 | 0 comments on Apee 139 | 1184 |
  • Podivín nádraží

    Podivín bývá začátkem pro cyklo-výlety do Lednice a na jižní Moravu. Tomu odpovídá i množství cestujících a přepravovaných kol o prázdninách a o víkendech od jara do podzimu. Na nádraží v Podivíně staví jak regionální vlaky, tak i rychlíky od Brna do Břeclavi (-Olomouce). Bohužel nástupiště od Brna je nízké a úzké, lidé hned překračují koleje.

    5. 7. 2019 | 0 comments on Podivín | 1351 |
  • InterPanter 660

    7.2019 Vůz 660 je součásti soupravy InterPanter. Je částečně nízkopodlažní, se zvedací plošinou pro vozičkáře. Záchod je bezbariérový , pro rodiče s dětmi tu je i přebalovací pult. Sedadla 2.třídy. Tady je popis a hodnocení vozu 660 z července 2019.

    11. 7. 2019 | 0 comments on InterPanter 660 | 1346 |
  • InterPanter 064

    Nízkopodlažní vůz 064 v soupravě InterPanter. Široké dvoukřídlé dveře ovládané na zelené tlačítko. V nástupním prostoru jsou držáky na kola. Ve voze je i dětský oddíl s místem pro kočárky. Wifina, 230 V a zvukový a obrazový informační systém.

    12. 7. 2019 | 0 comments on InterPanter 064 | 1225 |
  • InterPanter 660

    Soupravy InterPanter jsou buď pěti-vozové nebo tří-vozové. Každý vůz v soupravě je trochu odlišný, proto má vlastní číslování a je mu věnován vlastní příspěvek. Všechny jsou částečně nízkopodlažní, je tu 1.třída, místo pro vozíčkáře i na kola.

    12. 7. 2019 | 0 comments on InterPanter | 1136 |
  • RegioSpider 841

    840 je nízkopodlažní vůz pro vedlejší tratě. Klimatizace, hlášení stanic, obrazový inf. systém, tlačítko na znamení... V nízkopodlažní části je záchod vhodný i pro vozíčkáře, pro děti pak přebalovák. Dveře jsou široké, dvoukřídlé předsuvné. Otevírání je pohodlné na zelené tlačítko.

    14. 7. 2019 | 0 comments on RegioSpider 840 | 1108 |
  • RegioSpider 841

    841 je nízkopodlažní vůz pro vedlejší tratě. Klimatizace, hlášení stanic, obrazový inf. systém, tlačítko na znamení... V nízkopodlažní části je záchod vhodný i pro vozíčkáře, pro děti pak přebalovák. Dveře jsou široké, dvoukřídlé předsuvné. Otevírání je pohodlné na zelené tlačítko.

    14. 7. 2019 | 0 comments on RegioSpider 841 | 1215 |
  • 7.2019 Jak si poradím s kočárkem, nebo kolem do vlaku? Bude nízkopodlažní, bude v něm místo pro zavazadla? Jak je na tom vůz Aee 142?

    15. 7. 2019 | 0 comments on Aee 142 | 1068 |