Na nádraží v Mostě jsou čtyři nástupiště. Ale hned to první nástupiště, u nádražní budovy, je rozděleno na tři. Podél nádražní budovy je 1.nástupiště, vpravo je nástupiště 1a a vlevo 1b. K nástupištím 2 až 4 podchodem. Všechna nástupiště jsou široká a po většině délky zastřešená. Z podchodu jen po schodech - žádný výtah.
Adamov získalo krásné nádraží, jehož dvě věže a lávka "Eva" se určitě stanou moderním symbolem města. Nádraží v Adamově je zcela bezbariérové. Je tu přehledné označení odkud vám jede vlak pomocí čísla kolejí, které jdou v řadě z sebou. Na vstupu na lávku a na nástupištích odjezdové tabule. Lávka nad nádražím slouží nejen pro přístup na nástupiště, ale i jako spojnice dvou části města.
Vozy Bdmtee 275 v zeleném nebo nověji v modrém provedení, se používají v příměstské dopravě. Jedná se o rozšířené vozy 2.třídy v různém stupni modernizace. Vozy jsou vhodné pro cestování s kočárkem, v nástupním prostoru mají místo pro kola a/nebo kočárky. Bohužel nejsou nízkopodlažní a mají strmé schody. Nástup a výstup s kolem či s kočárkem není zrovna pohodlný (bezpečný).
Vozy Bdtee 286 jsou starší vozy 2.třídy. Sedí se na lavicích po dvou a dvou proti sobě. Na jednom konci vozu je dvojice záchodů proti sobě přes uličku. Na druhém konci vozu, v části, kde se sedí, je místo pro kola a kočárky. Vůz je bez klimatizace a okna se dají částečně otevírat. Vnější dveře jsou zalamovací šířky 65 cm, otevírání na kliku. Takže nic moc.
V Bohumíně jsou všechna čtyři nástupiště vysoká, do nízkopodlažních vlaků nastupujete bezbariérově. Nástupiště jsou rovná, široká, dlouhá a kompletně zastřešená. Z podchodu buď po schodech nebo výtahem. Budova nádraží je po rekonstrukci. Odbavovací hala, tak i příchod na nástupiště je kompletně bezbariérový. Čekárna, záchody, prodejna časopisů, drobného jídla na cestu.
Krásně opravené a pomalované nádraží. Vlaky obvykle staví u nástupiště u 2. koleje. Nástupiště je ale nízké a úzké, přístup přecházením kolejí. Na nádraží je jen hlášení staničního rozhlasu. Uvnitř čekárna s pokladnou a automatem na kafe. Vedle placené záchody a sprcha. Možnost krytého parkování kol a vnitřní kolárna. Placená.
Jak se vedlo a jak vypadá česká železnice v roce 2023. Napřed pohled do minulosti. Mnohé trendy započaly již před desetiletími. Železnice v 80.letech nebyla připravena na konkurenci v podobě autobusové a automobilové dopravě. Pokles počtu cestujících, první bloky jaderných elektráren a pokles objemu nákladů, podfinancování...
Nádraží Praha-Zahradní Město nabízí rychlý přestup mezi tramvajemi a autobusy co jezdí dole, a vlakem co jezdí nahoře. Přestup je po schodech nebo bezbariérově výtahem. Všechna nástupiště jsou široká a přehledná. Nástup do nízkopodlažních souprav bezbariérově. Už dole v podchodu jsou odjezdové tabule s číslem koleje odkud jede vlak.
Beroun má jasné a přehledné značení podle čísla koleje odkud jede vlak. Všechna nástupiště moderní, vysoká, po většinu délky zastřešená. Info panely a značení. První a druhá kolej vlevo od nádražní budovy. Nástupiště u třetí koleje podél nádražní budovy. Na nástupiště u koleje čtvrté až sedmé podchodem. Nahoru po schodech nebo bezbariérově výtahem.
Na nádraží Zlín střed se křižují (míjejí) nízkopodlažní vlaky na jinak jednokolejné trati. Obě nástupiště jsou nízká, složené z panelů. Příchod k vlaku přes koleje nebo přes panelový průchody mezi kolejemi. I do nízkopodlažního vlaku je nutné nastupovat do schodu. Alespoň že čekárna je v pohodě a autobusové nádraží je hned u toho vlakového.
Všechna nástupiště na nádraží v Chocni jsou bezbariérová. Vysoká tak, že do nízkopodlažních vlaků bez schodu. Přístup na nástupiště podchodem. Nahoru po schodech nebo výtahem. Číslování nástupišť a kolejí může působit zmateně, důvěřujte směrovkám a ukazatelům. Pamatujte, že nástupiště 1 a 1a není totéž a nástupiště 1a je vlevo od staniční budovy.