V neděli 12. prosince 2021 začne platit nový jízdní řád. I přes rozsáhlé výluky bude rozsah regionální dopravy zajišťované ČD v Pardubickém kraji na úrovni současného roku. Změny budou zejména na tratích Přelouč – Heřmanův Městec, Choceň – Litomyšl a Svitavy – Polička – Žďárec u Skutče, a to v souvislosti s úpravami jízdních řádů dálkových linek. V provozu zůstanou letos zavedené sezonní víkendové vlaky ze Svitav a Žďárce u Skutče k hradu Rychmburk v Předhradí.
Vozy 2. třídy řady Bdmtee 281 mají dva páry dveří a vnitřní prostor je rozděleny do tří oddílů k sezení. Z dveřmi místo na kočárky či kola. Bohužel mají strmé schody, takže nástup a výstup není zrovna pohodlný. Sedí se úzkých na lavicích v uspořádání dva a dva proti sobě s malým pevným stolkem u okna.
Ze Znojemského nádraží jezdí vlaky do tří stran: na sever na Jihlavu, na východ na Břeclav a na jih do Retzu. jedno oboustranné nástupiště a jedno jednostranné. Opravené nádraží v modré barvě s bezbariérovým příchodem na vlak. U vlakového je i autobusové nádraží. A Znojemská pěší lávka nad nádražím. Tady je popis a hodnocení nádraží ve Znojmě, které jsme navštívili v květnu 2020.
V listopadu 2021 byla otevřena rozhledna U Lidušky nad Bílovicemi nad Svitavou. Rozhledna je kovová, horní ochoz je ve výšce 26 metrů a nahoru vede 135 schod. K rozhledně zatím nevede žádná turistická cesta. Přesto se hned stala oblíbeným výletní místem protože přístup je nenáročný, a rozhledna nabízí krásné výhledy do okolních lesů CHKO Moravský kras.
Vozy Bdmtee 275 v zeleném nebo nověji v modrém provedení, se používají v příměstské dopravě. Jedná se o rozšířené vozy 2.třídy v různém stupni modernizace. Vozy jsou vhodné pro cestování s kočárkem, v nástupním prostoru mají místo pro kola a/nebo kočárky. Bohužel nejsou nízkopodlažní a mají strmé schody. Nástup a výstup s kolem či s kočárkem není zrovna pohodlný (bezpečný).
Rozsah regionální dopravy v Pardubickém kraji je na podobné úrovni jako letos. K hlavním novinkám bude patřit doplnění vlaků v úsecích z Chocně do Litomyšle a také z České Třebové do Lanškrouna a do Letovic. V regionu budou i příští rok 2023 pokračovat dlouhodobé výluky. Pokračovat budou stavební práce v železničním uzlu Pardubice a dokončena bude modernizace úseku mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí.