Nádraží Karlovy Vary prošlo modernizací při které vznikl opravdu tvarově netradiční vestibul. Někomu se líbí, někomu ne. Z pohledu nás cestujících je karlovarské nádraží přehledné, bezbariérové. Místa stání vlak jsou jasně označena číslem koleje, což zjednodušuje orientaci. Na ostrovním nástupiště musíte podchodem.
Adamov získalo krásné nádraží, jehož dvě věže a lávka "Eva" se určitě stanou moderním symbolem města. Nádraží v Adamově je zcela bezbariérové. Je tu přehledné označení odkud vám jede vlak pomocí čísla kolejí, které jdou v řadě z sebou. Na vstupu na lávku a na nástupištích odjezdové tabule. Lávka nad nádražím slouží nejen pro přístup na nástupiště, ale i jako spojnice dvou části města.
Hned první den nového jízdního řádu, na podzimu 2019, jsme s kamarádkou otestovaly vůz 1. třídy Amz 19-90 na lince Brno-Královo Pole – Bohumín. Vlaky na této lince označované jako R8 nově provozuje RegioJet a byly jsme proto zvědavé, jak se zde cestuje 1.třídou, kterou označují v rezervačním systému jako Business.
Na nádraží Zlín střed se křižují (míjejí) nízkopodlažní vlaky na jinak jednokolejné trati. Obě nástupiště jsou nízká, složené z panelů. Příchod k vlaku přes koleje nebo přes panelový průchody mezi kolejemi. I do nízkopodlažního vlaku je nutné nastupovat do schodu. Alespoň že čekárna je v pohodě a autobusové nádraží je hned u toho vlakového.
Na nádraží v Mostě jsou čtyři nástupiště. Ale hned to první nástupiště, u nádražní budovy, je rozděleno na tři. Podél nádražní budovy je 1.nástupiště, vpravo je nástupiště 1a a vlevo 1b. K nástupištím 2 až 4 podchodem. Všechna nástupiště jsou široká a po většině délky zastřešená. Z podchodu jen po schodech - žádný výtah.
v neděli 11. prosince 2022 začne na železnici platit nový jízdní řád. K hlavním novinkám ve Středočeském kraji a v Praze patří změny na tratích z Benešova přes Olbramovice do Tábora a do Sedlčan, která souvisí se zrychlením dálkových vlaků na hlavní trati z Prahy do Tábora. Dopravní koncept se změní také na trati mezi Kralupy nad Vltavou a Kladnem, kde nově pojede většina vlaků přímo až do Prahy.
Nádraží Havlíčkův Brod má pět nástupišť. Nástupiště 1. až 4. je po jedné straně staniční budovy, 5. nástupiště je po druhé straně budovy. 1. nástupiště je hned u budovy. Nástupiště 2. až 4. je přístupné podchodem, nahoru výtah nebo schody. První čtyři nástupiště jsou vysoká, bezpečná, po většinu délky zastřešená a bezbariérová.
Přehled souprav RegioPanter. Jak se liší. Kam nastoupit s kočárkem, s kolem a kde je místo pro vozičkáře. Popis, foto a recenze soupravy. Protože pro pohodlné a bezpečné cestování vlakem nejen s dětmi a starších lidi je důležité jak vypadají vozy. Jak pohodlně se sedí, zda vozy mají klimatizaci, jsou nízkopodlažní a jakou mají šířku vstupních dveří.
Bmz 245 jsou vozy 2.třídy pro dlouhé rychlíkové tratě. Do vozu se nastupuje přes jednokřídlé předsuvné dveře, které se otevírají na zelené tlačítko. Sedí se na pohodlných polohovatelných sedadlech v uspořádání tří a tři proti sobě. Posuvný podhlavník. WiFi připojení a zástrčky na napájení, hlášení a obrazový informační systém. Klimatizace.
Beroun má jasné a přehledné značení podle čísla koleje odkud jede vlak. Všechna nástupiště moderní, vysoká, po většinu délky zastřešená. Info panely a značení. První a druhá kolej vlevo od nádražní budovy. Nástupiště u třetí koleje podél nádražní budovy. Na nástupiště u koleje čtvrté až sedmé podchodem. Nahoru po schodech nebo bezbariérově výtahem.
Vozy 2.třídy řady Bdtee 276 mají 80 míst k sezení. Na jedné straně vozu je plocha pro kočárky a pět kola. Označena z vnější strany piktogramem kola. Zde jsou i další 4 místa k sednutí na sklopných sedačkách. Na druhé straně vozu jsou pak záchody. Vozy Bdtee 276 se nasazují zejména na regionálních rychlících.
Krásně opravené a pomalované nádraží. Vlaky obvykle staví u nástupiště u 2. koleje. Nástupiště je ale nízké a úzké, přístup přecházením kolejí. Na nádraží je jen hlášení staničního rozhlasu. Uvnitř čekárna s pokladnou a automatem na kafe. Vedle placené záchody a sprcha. Možnost krytého parkování kol a vnitřní kolárna. Placená.