Správa železnic dokončila modernizaci a elektrizaci trati z Brna do Zastávky u Brna. Přestavba celého přibližně 20 km úseku umožňuje nasazení nových nízkopodlažních vlaků, zrychlení cestování a vyšší počet spojů. Z pohledu uživatelů jsou významné nová nástupiště a kompletní bezbariérovost všech zastávek.
V žebříčku evropských železničních dopravců se RegioJet a České dráhy umístily na předních příčkách. RegioJet obsadil spolu se švýcarskými dráhami druhé, resp. třetí místo. České dráhy se umístily na hezké šesté pozici z celkem 27 hodnocených dopravců. Průzkum sestavila Evropská federace pro dopravu a životní prostředí.
V Letohradě jsou čtyři nástupiště. Při příchodu na nádraží i na nástupištích jsou odjezdové tabule a je slyšet hlášení staničního rozhlasu. Vstup do podchodu je vpravo od staniční budovy. Podchod je průchozí. Na nádraží je čekárna, pokladny a nádražní restaurace. U nádraží jsou parkoviště pro kola i auta.
Čtyři elektrické jednotky RegioPanter doplněné o baterie začaly jezdit v Moravskoslezském kraji v polovině prosince 2024. Každý den vlaky, které kombinují elektrický a bateriový pohon, najedou v regionu téměř dva tisíce kilometrů.
17. 1. 2025 | 0 comments on Bateriové vlaky v Moravskoslezském kraji najely už deset tisíc km | 133 |Invaze Lišek na tuzemské koleje bude pokračovat i v roce 2025. K loni dodaným 56 motorovým jednotkám řady 847 RegioFox, kterým se na železnici neřekne jinak než Liška, letos přibude dalších 21 jednotek, na které se mohou těšit cestující v Královéhradeckém kraji a také v Praze a středních Čechách.
4. 2. 2025 | 0 comments on Nové Lišky letos dorazí do Královéhradeckého a Středočeského kraje | 122 |České dráhy nasadily koncem roku 2024 na posun v dílnách a depech na Moravě trojici akumulátorových vozíků, kterým železničáři přezdívají želva nebo tank. Dálkově řízené vozíky slouží pro posun vagónů v depech. Snižují náklady servisu a zvyšují efektivitu práce při manipulaci s vozidly při údržbě a opravách v dílenských halách ČD.
V roce 2024 přibylo ve vlacích ČD cestujících s handicapem i bezbariérových vlaků. Dopravce loni zajistil asistenci při 9 348 přepravách postižených lidí. Další vozíčkáři už zvládli cestu, díky novým vlakům, sami, bez asistence. Pro porovnání, o rok dříve, 2023, pomáhali zaměstnanci ČD u více jak 8,5 tisíce přeprav.
Na nádraží v Pelhřimově jsou tři nízká nástupiště. Přístup na ně je překračováním kolejí. Chybí tu odjezdová tabule a značení, které nástupiště je které. Na nádraží je čekárna, záchod a lavičky. Cestující informuje hlášení staničního rozhlasu. Vedle nádraží je parkoviště a před nádražím je zastávka autobusů.
Jízdní řád v Králohradeckém kraji pro rok 2025 znamená nasazení nových vozidel RegoPanter a RegioFox na tratě 020, 021, 027, 028, 031, 032 a 040. Dále zlepšení večerní dopravy okolo Hradce Králové, zlepšení školní dopravy z Broumova do Náchoda a posílení rychlé dopravy z Chocně do Náchoda o jeden pár spěšných vlaků.
České dráhy letos vypravují 148 mezistátních dálkových spojů a další 4 sezónní vlaky do Polska. Tyto rychlíky zajíždí do 120 různých destinací v šesti evropských zemích: v Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a ve Švýcarsku. Ročně využije mezistátní ČD vlaky více než 7 mil. cestujících.