• Kontrolní den v Zastávce u Brna

    Jednou z největších právě probíhajících modernizací na české železniční síti je úsek Střelice - Zastávka u Brna. Vše bude nové. Na začátku září 2024 zde proběhl kontrolní den. Hotovo by mělo být do nového jízdního řádu.

  • Pardubice hlavní nádraží, vizualizace Správy železnic

    V pátek 31. května 2024 byla dokončena velkolepá modernizace pardubického železničního uzlu. Cestující v Pardubicích mohou využívat moderní nástupiště, která jsou pohodlně dostupná dvěma podchody a nově i lávkou vedenou nad nádražím. Na nástupiště vedou schody, výtahy a eskalátory.

  • Nádraží Praha-Zličín, nástupiště u koleje 2

    Na nádraží Praha-Zličín jsou obě nástupiště vysoká a bezbariérově přístupná. Na obou je přístřešek. Jsou tu označovače jízdenek PID a hlášení staničního rozhlasu. Odjezdová tabule je jen u nástupiště u koleje 2, které je používáno pro oba směry jízdy vlaků.

    17. 4. 2024 | 0 comments on Praha-Zličín | 455 |
  • Nádraží Praha-Ruzyně

    Nádraží Praha-Ruzyně má nízká nástupiště. Nástupiště jsou kus od staniční budovy a bez označení. Jejich povrch tvoří panely, popřípadě jen udusaná zemina. Na nádraží je hlášení staničního rozhlasu. Ve staniční budově je čekárna. Dále je dřevěný přístřešek.

    21. 3. 2024 | 0 comments on Praha-Ruzyně | 451 |
  • Slavnost k 10. výročí provozu Railjetů v ČR

    V červnu 2014 začaly jezdit první Railjety mezi Prahou, Brnem, Vídní a Grazem. Nová linka byla zavedena s dvouhodinovým intervalem v rozsahu sedmi, později osmi, párů vlaků v přeshraniční dopravě. Od zavedení railjetů se zvýšil počet cestujících na této trase o více než 40 %.

  • Nádražní restaurace v Praze Klánovicích

    Pár kroků od prvního klánovického nástupiště je restaurant Smolík. Pod listnatými stromy, dřevěné stoly a lavice, otevřené okénko a křídou napsanou nabídkou. Vlakem do centra Prahy co půl hodinu.

  • Polívka a teplé pátky v nádražní restauraci v Letovicích

    Letovická nádražní restaurace U Marcely je v pohodě. Moc toho tu nevaří, ale jako základ to stačí. Zvlášť, když gulášovou polévku umí. Pak stačí párky a studená limonáda, a hned je veseleji. Na závěr si vybírám z nabídky zákusků.

  • Vlaková stanice Šumná

    Nádraží Šumná má dvě nástupiště, nízké a bez označení. Je tu ale hlášení staničního rozhlasu. Na nádraží nejsou žádné služby, jen čekárna a záchody. V letní sezóně je vedle nádraží bufet s dětským koutem. Parkovat můžete před nádražím, na autobus je to asi šest minut chůze.

    7. 9. 2024 | 0 comments on Šumná | 444 |
  • Nádraží Praha-Rajská zahrada

    Zastávka Praha-Rajská zahrada má všechna nástupiště vysoká a bezbariérově přístupná. Je tu značení podle čísla kolejí. Na nástupištích jsou lavičky a odjezdové tabule. Přístup na vlak je po nadchodu. U nádraží je stanice metra, kde jsou základní služby včetně WC.

  • Vlaková zastávka Praha-Komořany

    Zastávka Praha-Komořany má jediné nástupiště. To je bezbariérově přístupné. V případě nepřízně počasí tu jsou plechové přístřešky. U příchodu je žlutý označovač jízdenek PID. Na nádraží v Komořanech nejsou žádné služby, není tu odjezdová tabule či hlášení staničního rozhlasu. Zastávka je na znamení.

    15. 6. 2023 | 0 comments on Praha-Komořany | 436 |
  • Nádraží Bečov nad Teplou

    Na nádraží Bečov nad Teplou jsou všechna nástupiště vysoká pro pohodlný a bezbariérový přístup na vlak. Jsou tu odjezdové tabule a přehledné značení. V případě nepřízně počasí můžete vlak vyhlížet z verandy, nebo na něj čekat uvnitř v čekárně. Autobus i parkoviště aut je hned u nádraží.

    24. 3. 2024 | 1 comment on Bečov nad Teplou | 433 |
  • RegioPanter 690 - 691 s bateriemi

    Na veletrhu Rail Business Days v Ostravě se představila první česká nízkopodlažní elektrická jednotka RegioPanter, která jezdí i na baterie. Nový vlak zvládne ujet na baterie až 80 km při rychlosti až 120 km/hod. Jako první si jej vyzkouší cestující v Moravskoslezském kraji.

  • Nový RegioPanter 640-641 na Královohradeckém nádraží

    V Královéhradeckém kraji začala největší obnova vlaků v historii. Na zdejší tratě vyjede 40 nových jednotek za 4 miliardy Kč. Jsou to dvou a troj-vozové RegioPantery na elektrifikované tratě z Hradce do Chlumce nad Cidlinou a do Týniště nad Orlicí. A dále jednotky RegioFox řady 847 pro neelektrifikované tratě.

  • Vlaková zastávka Praha-Dolní Počernice

    Zastávka v Dolních Počernicích má obě nástupiště vysoká a bezbariérově přístupná. Přechod mezi nástupišti je podchodem. Na nástupištích u přístřešku jsou odjezdové tabule. Není tu hlášení staničního rozhlasu a nejsou tu ani žádné služby.

  • Pardubice hlavní nádraží: červená lávka pro pěší

    Co je symbolem Pardubic? Možná krásný zámek, pro někoho sladký perník. Pro mne od dneška červená lávka nad hlavním nádražím. Z lávka vedou na nástupiště výtahy a eskalátory. A je tu odsud krásný výhled na projíždějící vlaky.

  • Přístup na hlavní nádraží v Kutné Hoře

    Kutná Hora hlavní nádraží má první a druhé nástupiště. První nástupiště je hned u staniční budovy a zde většinou staví vlaky ve směru Sedlec, Kutná Hora-město a Zruč nad Sázavou. Na druhé nástupiště vede podchod, ale jen se schody. Odsud obvykle jezdí rychlíky do Prahy / Brna.

  • Besední restaurace U Ritschelů

    U železniční zastávky Praha-Hlubočepy, poblíž výletní trasy do Prokopského údolí je Besední restaurace U Ritschelů. Tak blízko zastávky, že ji zařazujeme do nádražek. Z webových stránek se dozvídáme, že je to restaurace s  tradicí.

  • Vlaková zastávka Praha-Žvahov

    Zastávka Praha-Žvahov má dvě nástupiště na vnější straně dvoukolejné trati. Přístup na ně je možný pod železničním mostem u něhož jsou pěšiny vedoucí nahoru na nástupiště. Dole, pod mostem, je plechová cedule ze kterého nástupiště odjíždí vlak kterým směrem. Je tu hlášení staničního rozhlasu a na obou nástupištích je přístřešek s lavičkou.

    30. 5. 2024 | 0 comments on Praha-Žvahov | 410 |
  • Nádraží Praha-Řeporyje

    Ve stanici Praha-Řeporyje jsou obě nástupiště vysoká a bezbariérově přístupná. Jsou na nich přístřešky s lavičkami. Na nástupištích jsou odjezdové tabule a je tu také slyšet hlášení staničního rozhlasu. V hlášení je i varování před průjezdem vlaku podél nástupiště. Příchod je přes chráněný železniční přejezd.

    11. 8. 2023 | 0 comments on Praha-Řeporyje | 406 |
  • Nádraží Brno-Chrlice

    Na nádraží v Brně-Chrlicích jsou dvě nástupiště. Obě jsou nízká. Nástupiště u 1. koleje je vlevo od staniční budovy, nástupiště u 2.koleje je uprostřed a vpravo od staniční budovy. Hlášení vás upozorní, u kterého nástupiště zastaví vlak a zda máte jít vpravo nebo vlevo.

    11. 7. 2024 | 0 comments on Brno-Chrlice | 405 |
  • Stručný obsah příspěvku zde není uveden, protože je tento příspěvek chráněn heslem.

    6. 8. 2024 | Off Comments off on Chráněno: Vzor | 397 |
  • Praha-Holešovice zastávka

    Zastávka Praha-Holešovice má mizernou přístupovou cestu. Někdo by se mohl i bát, kam že to vlastně jde. Na zastávce je jen jedno nástupiště. Na něm přístřešek. Plechová čekárna je poblíž. Není tu odjezdová tabule a nejsou tu žádné služby.

  • Hostěrádky-Rešov, čekárna

    Zastávka Hostěrádky-Rešov má jediné nástupiště. Nástupiště je nízké a navíc v oblouku, což vytváří nepříjemnou mezeru mezi hranou nástupiště a podlahou vlaku. Na nádraží je jen čekárna a žlutý označovač jízdenek IDS-JMK. Chybí odjezdová tabule s aktuálním časem jízdy vlaku.

  • Nástupiště a cihlový přístřešek na zastávce Věžná

    Zastávka Věžná je na znamení. U nízkého nástupiště je cihlový přístřešek. Uvnitř je lavička, bohužel špinavá. Na nástupišti lavička chybí, stejně jak tu není odjezdová tabule. Žádné služby, ani označovač jízdenek IDS-JMK.

    27. 7. 2024 | 0 comments on Věžná | 371 |
  • Hostinec Šumná

    Asi šest minut chůze od vlakové zastávky Šumná je hostinec "Kulturní dům".  Je říjnové odpoledne, za sebou mám krásnou procházku přes zříceninu hradu Šimperk, a před sebou cestu vlakem. Tak si jdu dát něco malého. Nevaří. Mají na pizzu z mrazáku a utopence.

  • Křenovice dolní nádraží

    Křenovice dolní nádraží má obě nástupiště vysoká a bezbariérově přístupná. Jsou na nich přístřešky. Přechod mezi nástupišti je přes železniční přejezd. Přicházejte proto zavčas, ať vám cestu na nástupiště neuzavřou spuštěné závory.

  • Zastávka Běchovice střed, přístup na nástupiště 2, směr Praha

    Zastávka Praha-Běchovice střed má dvě nástupiště, na vnější straně kolejiště. Obě nástupiště jsou vysoká a bezbariérově přístupná po dlouhém nájezdovém chodníku. Na nástupištích jsou přístřešky a odjezdové tabule. Přechod mezi nástupišti je podchodem.

  • Konference k 20 letům IDS-JMK

    Integrovaná krajská doprava na Jižní Moravě vznikla jako společný projekt města Brna a Jihomoravského kraje. Takové spojení se ukázalo jako klíčové pro její úspěch, protože již od začátku byla krajská doprava řešena jako jeden celek i s městem Brnem. Ještě než vznikla první krajská zóna, brněnská MHD už měla zóny 100 a 101. Stalo se před dvacet lety...

    13. 9. 2024 | 0 comments on 20 let IDS-JMK | 354 |
  • Křenovice horní nádraží

    Křenovice horní nádraží má obě nástupiště nízká, složená z panelů. Na vlak, co stojí, na druhé koleji musíte přecházet kolej. Chybí tu odjezdové tabule a není tu ani hlášení staničního rozhlasu. Na nádraží je čekárna s lavicí, ale bez služeb. Hned u nádraží je zastávka autobusů.

  • Vlaková zastávka Praha-Hlubočepy

    Zastávka Praha-Hlubočepy je na znamení. Nástupiště je vysoké, na něm přístřešek, odjezdová tabule a žlutý označovač jízdenek PID. Přístup na nástupiště je bezbariérový. Přímo na nádraží žádné služby, ale hned u vlaku je Besední restaurace U Ritschelů.

    15. 6. 2024 | 0 comments on Praha-Hlubočepy | 351 |
  • První jízda RegioFoxu v Plzeňském kraji

    RegioFox jsou určeny pro regionální tratě. Jednotka se skládá ze dvou vozů, nabízí 115 míst k sezení, možnost připoutání 8 jízdních kol a maximální rychlost až 120 km/h. RegioFoxy jsou za dveřmi nízkopodlažní. Je tu klimatizace, Wi-Fi, zásuvky na 230 V a na USB pro dobíjení cestovní elektroniky.

  • Kudy na nádraží v Krnově

    Nádraží v Krnově má tři z pěti nástupišť vysoká pro pohodlný a bezbariérový nástup do vlaků.  Nástupiště jsou však užší a přístup je jen z jejich čela, po přechodu kolejí. Odjezdová tabule je pod verandou. Na nádraží v Krnově jsou pokladny, čekárna, občerstvení a hlášení staničního rozhlasu.

    9. 7. 2024 | 0 comments on Krnov | 350 |
  • Rakšice nádraží

    Vláda rozhodla o dostavbě JE Dukovany. Zejména v první fázi výstavby bude třeba dovést na staveniště ohromné množství stavebního materiálu. Tedy komodity u kterých je přeprava po železnici konkurenceschopná nákladní automobilové dopravě. Jak se připravuje Správa železnic na dostavbu JE Dukovany?

  • Zastávka by Pivstro v Plzni na hlavním nádraží

    Plzeňské hlavní nádraží prošlo modernizací spolu s citlivou obnovou historického dědictví. Rekonstrukce byla dokončena na jaře 2024 a jedním z nových podniků, které se tu objevily je Zastávka by Pivstro. Je to nádražní restaurace a najdete ji na nástupišti u 5. koleje, v sektoru C.

  • Přístřešek na zastávce Rovné-Divišov

    Vlaková zastávka Rovné-Divišov je na znamení. Není tu však odjezdová tabule, ani hlášení staničního rozhlasu. Dávejte si proto pozor, ať vám vlak neujede. U nástupiště je přístřešek s lavičkou. Nástupiště je nízké a přehledné. Na nádraží nejsou žádné služby.

    10. 9. 2024 | 0 comments on Rovné-Divišov | 337 |
  • Testovací jízda pod dohledem ETCS.

    ETCS je systém zabezpečení jízdy vlaku. Při komunikaci lokomotivy s prvky na trati a současně s dohledový centrem, zajistí ETCS že vlak nepřekročí povolenou rychlost a zastaví před návěstidlem Stůj. Od ledna budou pod dohledem ETCS jezdit vlaky na hlavních tratích.

  • Co mám dělat, když má vlak zpoždění? Ilustrační obrázek

    Co dělat, když zrovna váš vlak uvázl na trati kvůli mimořádné události? Někdo skočil pod vlak, auto na přejezdu, spadlý strom... a mnoho dalších událostí, které dokáží zastavit vlaky na mnoho hodin a řádně znepříjemnit živost stovkám či tisícům cestujícím. Máte právo na taxík místo vlaku.

  • Přístřešek na nádraží ve Zvýšově.

    Zastávka Zbýšov má nízké nástupiště složené z panelů. U nástupiště přístřešek. Na nádraží nejsou žádné služby, není tu odjezdová tabule ani hlášení staničního rozhlasu. Přístupová pěšina na zastávku není nijak označena.

    22. 6. 2024 | 0 comments on Zbýšov | 333 |
  • Služby a odjezdová hala na nádraží v Győr

    Nádraží Győr je ušmudlané, jako kdyby se tu zastavil čas v 80.letech minulého století. Na nástupiště vedou dva podchody. Nástupiště jsou přehledná, jsou na nich odjezdové tabule. Značení je podle čísla koleje 1 až 7. V hale nádraží jsou základní služby včetně pokladen. Není tu však vnitřní čekárna. Sedí se a čeká na chodbě.

    5. 7. 2024 | 0 comments on Győr | 333 |
  • Bohuslavice u Kyjova

    Bohuslavice u Kyjova nemají označená nástupiště, chybí tu odjezdové tabule. Je tu jen hlášení staničního rozhlasu. Nástupiště ve směru do Brna je nízké a nerovné. Přechod kolejí je chráněn semaforem pro pěší. Na nádraží nejsou žádné služby, jen žlutý označovač jízdenek IDS-JMK.

  • Přechod kolejí na nádraží v Blažovicích

    Nádraží Blažovice má nástupiště u kolejí 3 až 5. Všechna nástupiště jsou nízká a neoznačena. Přístup je možný až po zastavení vlaku. Na nádraží není odjezdová tabule, jen hlášení staničního rozhlasu. Nejsou tu žádné služby, jen čekárna. Zastávka autobusu je daleko.

    16. 8. 2024 | 0 comments on Blažovice | 300 |
  • Dveře ve vlakové soupravě RegioFox 847

    Dvou-vozová souprava RegioFox 847 je určena na regionální tratě. Nastupuje se přes široké dvoukřídlé dveře, které se celé otevírají stiskem jediného tlačítka. Průběh jízdy můžete sledovat na obrazovkách. Před každou zastávkou je i hlášení. Uvnitř a u dveří jsou tlačítka signalizace zastavení na znamení. 

    18. 8. 2024 | 0 comments on RegioFox 847 | 295 |
  • Vlaková zastávka Kostelany nad Moravou

    Zastávka Kostelany nad Moravou má dvě nástupiště. Bohužel dole u cesty chybí označení ze kterého by šlo poznat ze kterého nástupiště jede vlak kterým směrem. Navíc tu není odjezdové tabula, ani jsme neslyšeli hlášení staničního rozhlasu. Nejsou tu žádné služby.

  • Vlaková zastávka Hradčany

    Zastávka Hradčany má nízká nástupiště. Přechod mezi nástupišti je možný jen podchodem. Není tu odjezdová tabule a není tu ani hlášení staničního rozhlasu. Na nádraží nejsou žádné služby. Jen přístřešky.

    13. 7. 2024 | 0 comments on Hradčany | 284 |
  • Nádraží v Borohrádku a nástupiště u 2. koleje

    Nádraží Borohrádek má nástupiště nízká a bez označení. V místech křížení s přechody kolejí jsou ještě snížena. Přístup na nástupiště je proto možný až po zastavení vlaku. Na nádraží není odjezdová tabule, jen živé hlášení staničního rozhlasu. Nejsou tu žádné služby, jen čekárna.

    17. 8. 2024 | 0 comments on Borohrádek | 284 |
  • Podchod pod nádražím v Kralupech nad Vltavou

    V čele nádražní haly v Kralupech nad Vltavou je odjezdová tabule. Všechna nástupiště jsou nízká, jejich povrch je opotřebovaný a místy hrbolatý. Chybí značení ze které koleje u nástupiště jede vlak. Při cestě na páté nástupiště musíte nejprve vyjít na nástupiště čtvrté.

  • Na nádraží v Bzenci

    V Bzenci na nádraží jsou všechna nástupiště nízká a bez označení. Na verandě, pod střechou, jsou lavičky, označovače jízdenek IDS-JMK a dvojice odjezdových tabulí. Ve všední dny můžete využívat čekárny. Naproti, přes silnici, je hostinec a dětské hřiště.

    3. 10. 2024 | 0 comments on Bzenec | 282 |
  • Odbavovací hala Praha hlavní nádraží

    Description, photos and review of Prague Main Railway Station in English (Prague hlavní nádraží departure). Your perfect starting point for adventures in and around Prague. How to navigate the station, services, connections to the metro and the airport. What to watch out for.

  • Nádraží v Osoblaze

    Osoblaha je konečnou stanici na 20km úzkorozchodné dráze z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy. V sezóně zde jezdí i historické vlaky. V běžné dny nejsou na nádraží žádné služby. Není tu odjezdová tabule, ani hlášení. Obě nástupiště jsou nízká a úzká.

    24. 7. 2024 | 0 comments on Osoblaha | 279 |
  • Vlaková zastávka na znamení Rozsochy

    Vlaková zastávka Rozsochy je na znamení. Na vlak můžete čekat na verandě nebo v čekárně. Není tu odjezdová tabule, ani hlášení staničního rozhlasu. Dávejte si tedy pozor, ať vám vlak neujede. Nástupiště je nízké a přehledné. Na nádraží nejsou žádné služby.

    3. 9. 2024 | 0 comments on Rozsochy | 279 |