ComfortJet konstrukčně navazuje na úspěšnou řadu RailJet a InterJet, které již několik let jezdí po české železniční síti. Z pohledu cestujícího soupravy ComfortJet nabízejí vylepšení a pohodlnější cestování než je tomu s dnešními jednotkami. V soupravě je místo pro vozíčkáře, pro kočárky, pro děti i cyklisty.
Na nádraží chybí odjezdové tabule a není tu ani hlášení staničního rozhlasu. Není tedy jasné ze kterého nástupiště, co jede. Ve stanici Praze-Běchovicích nejsou žádné služby. Obě nástupiště jsou sice vysoká a přehledná, ale nádraží není bezbariérově přístupné. Na nástupištích jsou přístřešky s lavičkou.
Nádraží Jihlava město je v hrozném stavu, mimo dosah městské veřejné dopravy a daleko od autobusového nádraží. Budova půjde k zemi a během pár let tu vznikne nový moderní přestupní uzel. Vyroste nové nádraží, nové nástupiště, změní se kolejiště a vybuduje se podchod. Přivede se MHD a regionální autobusy.
Počet bezbariérově přístupných nádraží neustále roste. Cestujícím na vozíku slouží na desítkách míst nové zdvihací plošiny Správy železnic. Stále větší oblibu si získává i asistenční služba, s jejíž pomocí se lze dostat z přednádražního prostoru až do vlaku. Jen za rok 2023 ji využilo přes 19 tisíc lidí.
Zastávka Dolní Lhota leží na trati z Brna přes Blansko do Letovic. Přechod mezi nástupišti je možná jen přes chráněný železniční přechod. Obě nástupiště jsou vysoká, bezbariérově přístupná. Nově jsou už při příchodu na nástupiště cedulky s čísly koleje. Odkud Vám to opravdu jede se však dozvíte až z obrazovky pod přístřeškem.
Fotky a popis výstavby železniční trati od Negrelliho přes nové nádraží Praha-Bubny až po zastávku Výstaviště. Na nádraží Bubny se budou sjíždět vlaky od Kladna a od Kralup nad Vltavou. Budou zde čtyři koleje a tři nástupiště: jedno ostrovní a dvě vnější. Stávající dočasná zastávka Holešovice zanikne.
V neděli 9.června se změní jízdní řády vlaků. Proběhne každoroční letní aktualizace, která reaguje na nově dokončené stavby, modernizace, nasazení nových vozidel a změny v objednávce krajů. Nejvíce změn je v Pardubickém kraji a to v souvislosti s dokončenou modernizací kolejiště a novou zastávkou Pardubice centrum.
Na vlakové zastávce Praha-Kolovraty jsou obě nástupiště vysoká pro pohodlný nástup do vlaků. Nástupiště jsou široká, přehledná, je na nich plechový přístřešek a kovová sedátka. U příchodu jsou cedule ze kterého nástupiště jedou vlaky kterým směrem. Chybí odjezdové tabule a hlášení staničního rozhlasu.
Nádraží Praha-Veleslavín je kousek od stejnojmenné stanice metra a přestupního uzlu MHD. Cesta na nádraží je špatně značena. Sledujte směrovky na vlakovou linku "S" a přejděte přes železniční přejezd. Na nádraží je čekárna a pokladna. Je tu odjezdová tabule i hlášení staničního rozhlasu. Všechna nástupiště jsou nízká.