celkové hodnocení
O nádraží
Na nádraží v Ústí nad Orlici jsou tři nástupiště. Všechny jsou dostupné podchodem a nádraží je plně bezbariérové.
Zvláštností je široké 2.nástupiště, kdy uprostřed něho stojí původní budova nádraží. Díky tomu je orientace na druhém nástupišti obtížná. Sledujte ukazatele a info tabule odkud vám jede vlak.
V nové hale nádraží je čisto. Jsou tu lavičky, v zimě teplo, trvale osvětleno. Klíček od WC vydává pokladní.
U nádraží v Ústí jsou zastávky autobusů.
Nádraží, čekárna, pokladna
- Pokladny: Ano
- Čekárna: Ano
- Občerstvení: Ano, káva a drobnosti
- Vizuální a hlasový navigační systém: Ano
- Bezbariérovost nádraží: Ano
- Restaurace: Ne
- Záchody: Ano
- Restaurace: Ne
- Úschovna zavazadel: Ne
- Bezbariérovost WC: Ano
- Odkaz na informaco o nádražím u dopravce: https://www.cd.cz/stanice/usti-n-orlici/5453863
- Orientace na nádraží: bezproblémová, všude info tabule. Odbavovací hala je na začátku nádraží a je zcela nová, prosklená. Nenechte se proto zmást klasickou cihlovou historickou budovou nádraží. Ta již svému účelu neslouží.
Klady
Nádraží v Ústí nad Orlicí je plně bezbariérové. Na nástupiště vede podchod a nahoru po schodech, po nájezdovém chodníku nebo výtahem. Nástupiště jsou vysoká a široká. Jsou tu odjezdové tabule a hlášení staničního rozhlasu.
Zápory
Uprostřed širokého druhého nástupiště stojí původní nádražní budova. Díky tomu je nástupišti 2 nepřehledné. Navíc u nástupiště 2 je kolej 4 rozdělena na východní a západní část. Sledujte bedlivě informační tabule. Některé jsou však "schované". Nechápu rovněž, proč u nástupiště 2 / kolej 4 východní není přístřešek. S ohledem na rychlost projíždějících vlaků kolem hrany nástupiště bych uvítal i hlášení upozorňující na průjezd vlaku.
Tipy na výlet
Žádné tipy na výlet
[put_wpgm id=2 zoom=7]
Podle vašeho hodnocení nádraží v Ústí nad Orlicí by skutečnosti neznalý člověk mohl získat dojem, že toto je vzor k následování. Zřejmě ho autor nemusel využít k přestupu. O čistotu prostoru se sice personál stará dobře, a na přepážce jsou také vstřícní. Ale investor, architekt a projektanti odvedli hodně mizernou práci. Zde je několik příkladů:
– Především je zde pro běžného cestujícího naprosto žalostné a chaotické značení pro přestupující, v podchodu schází nebo jsou nevhodně umístěné informační panely, takže pokud spěcháte, máte smůlu.
– Je tu výtah jen na jedno ze tří nástupišť
– Kapacita čekárny je zcela nedostatečná, neodpovídá významu nádraží a počtu cestujících, kteří proto musí mrznout pod přístřeším venku nebo se mačkat nastojato
– Vystát frontu před okénkem u pokladny a žádat o klíč k WC je ponižující. Chlapi radši chodí za roh
Toto nádraží není dobrým příkladem, spíš je to příklad nepochopení základních potřeb cestujících. Podle norem je prý všechno v pořádku, ale těžko to vysvětlíte člověku, kterému ujede poslední přípoj nebo v průvanu musí čekat na zpožděný vlak. Nejen já osobně mám dojem, že součástí zadání bylo co nejvíc odradit cestující od úmyslu cestovat. Nebo je to špatně mířená pomsta Oušťákům za boj o nedomyšlenou záchranu staré budovy.. Zajeďte se podívat do Letohradu, jak má vypadat rekonstruované nádraží.
Plně souhlasím s komentářem. Pomsta na cestujících pokračuje. V současné době je dennodenní cestování vlakem trest. Od nového jízdního řádu se navíc doba cestování prodlužuje, návaznost některých vlaků byla nelogicky zrušena i když dosud fungovala. Někdo by si mě uvědomit že cestujeme denně do práce a zpět i z menších měst, nejen z těch velkých.
Značení nástupišť, případné směrové tabule k příchodu k jednotlivým nástupištím je zoufalé. Co je to proboha 4Z !? A kde se nachází 4Z !? Normální cestující předpokládá, že nástupiště II. je to před staniční budovou, kde zastavil i osobní vlak. Ne, těsně před odjezdem rychlíku se zjistí, že II. nást. 4Z je to nejvzdálenější nástupiště, cca 200 m za starou staniční budovou směrem Pardubice, na které není ani vidět a po výstupu z podchodu to vlastně nemá jak zjistit. Natož aby se někdo obtěžoval např. ohlásit mimořádnost v zastavení vlaku. Takže úprk směr Pardubice k vlaku, který zastavil na jakési odkláněcí koleji, zatím co z hlavních kolejí a nástupišť vesele odjíždějí jen osobní a nákladní vlaky. Toto je popis situace 25.5.2024 u rychlíku 886 v 15,24 h. Doporučení pro představitele ČD.: běžte se tam podívat, podívejte se na situaci pohledem poměrů neznalého cestujícího a napravte tuto nedokonalost u jinak pěkně zrenovované stanice.