Z nádraží po červené do Šakvic
- Podchod pod nádražím v Šakvicích je průchozí na druhou stranu. Pokud jdete nebo jedete na kole, nezdržujte se objížděním nádraží.
- Přímo na nádraží totiž začíná červená turistická cesta a cyklotrasa do obce Šakvice a dál na Bulhary.
- Z podchodu a od nádraží vás bezpečně vyvede chodník, který po pár desítkách metrů odbočuje vpravo do mírného kopce do obce Šakvice.
- Podchod v Šakvicích je bezbariérově přístupný. Již při příjezdu vidíte odjezdovou tabuli kdy a odkud vám to jede.
Autobusová zastávka Šakvice nádraží
- Hned vedle výstupu z podchodu jsou zastávky autobusů. Právě odsud odjíždějí oblíbené víkendové autobusy směr Dolní Věstonice – Pálava.
- Autobusy navazují na vlaky, ale radši krytý přístřešek, lavičky
Železniční neštěstí Šakvice 1953
- Už tomu bude 70 roků od jednoho z největších železničních neštěstí v Československu, které se stalo brzo ráno na Štědrý den roku 1953.
- Původní pamětní deska byla od roku 2011 na čelní straně nádražní budovy v Šakvicích, vedle vstupu do čekárny.
- Pamětní deska na železniční neštěstí v Šakvicích je od rekonstrukce nádraží v letech 2021-22 umístěna blíže k podchodu.
- Pamětní deska na železniční neštěstí v Šakvicích
Nový vzhled nádraží mě nepotěšil.
Rád jsem čekával na nádraží v Šakvicích (když jsem jel směr Brno, sedl jsem si na vyvýšenou plošinu, která už tam není a díval se směrem k Pálavě), dnes už mě to tam, tak nebaví čekat.
Dříve to bylo takové pěkné útulné nádraží s vesnickým vhledem (nejvíce se mi tam líbil ten strom, který šel bohužel díky modernizaci k zemi)
Dnes je to až moc zmodernizované místo, odkud ani není přístup k nádražní budově (když chce člověk jít z nádražní budovy, musí to složitě obcházet).
Chápu, že to potřebovalo opravu, ale myslím že nebyla potřeba dělat až takové změny a šlo by to udělat líp.
Navíc nádražní budova zůstala zcela bez nějakého zásahu, co se týče opravy, takže to nepůsobí úplně hezky.