Jak se vyznat na nádraží Řečany n.Labem na trati Kolín - Pardubice? Popis, fotky a hodnocení služeb pro cestující. Protože pro pohodlné a bezpečné cestování vlakem nejen s dětmi, s kočárkem a starších lidí je důležité jaké má nádraží nástupiště, podchody a jak se na ně vůbec dostanu. Jaké služby nádraží nabízí a jaké je napojení na další veřejnou dopravu.
Podivín bývá začátkem pro cyklo-výlety do Lednice a na jižní Moravu. Tomu odpovídá i množství cestujících a přepravovaných kol o prázdninách a o víkendech od jara do podzimu. Na nádraží v Podivíně staví jak regionální vlaky, tak i rychlíky od Brna do Břeclavi (-Olomouce). Bohužel nástupiště od Brna je nízké a úzké, lidé hned překračují koleje.
Nástupiště kolínského nádraží jsou vysoká, dlouhá, přehledná a zastřešená. 1.nástupiště je hned podél budovy. Nástupiště 1A je vlevo od staniční budovy. Přístup na nástupiště 2 až 5 podchodem. Nahoru vedou jen schody, vozíčkáři mohou použít mobilní plošiny. Přestože samotný vestibul nádraží v Kolíně není moc velký, nachází se zde všechny služby, které očekáváte.
Lipová-lázně je malé nádraží, kde se kříží vlaky, co jedou z Jeseníku dolů na jih, se spěšnými vlaky od Brna. Současně tu začíná trať do Javorníku ve Slezsku. Na nádraží v Lipové jsou čtyři nástupní koleje. Nástupiště jsou nízká a úzká. Navíc, nejsou označena. Takže se napřed podívejte ze které koleje vám to jede a pak venku odpočítejte kolej od staniční budovy.
Praha hlavní nádraží má devět nástupišť, přitom u většiny z nich mohou stát vlaky vlevo i vpravo. Sledujte pozorně odjezdové tabule na příslušné straně nástupiště. Nástupiště jsou dále označena jako jižní (J) a severní (S). Přístup na nástupiště je třemi podchody. Jen ten severní (S), co je vlevo z haly je bezbariérový.
Nádraží Paskov leží na jednokolejné železniční trati spojující Ostravu a Frýdek-Místek. Je tu čilý dopravní ruch, osobní vlaky ve špičce po půl hodině, nákladní vlaky. Nádraží Paskov připomíná spíše skanzen architektury 70.let 20.století. Včetně ohromné kovové lávky pro pěší nad kolejemi. Lávka ale již dosloužila. Je uzavřena a cestující využívají nový přechod přes koleje. Nástupiště vysoké, široké a přehledné.
V Bohumíně jsou všechna čtyři nástupiště vysoká, do nízkopodlažních vlaků nastupujete bezbariérově. Nástupiště jsou rovná, široká, dlouhá a kompletně zastřešená. Z podchodu buď po schodech nebo výtahem. Budova nádraží je po rekonstrukci. Odbavovací hala, tak i příchod na nástupiště je kompletně bezbariérový. Čekárna, záchody, prodejna časopisů, drobného jídla na cestu.
Nádraží Mosonmagyaróvár leží na hlavní rychlíkové trati Vídeň – Győr – Budapešť. Každou hodinu zde staví pohodlné RJ rychlíky (s dětským oddílem) od Vídně. Město Mosonmagyaróvár nabízí vedle historie i lázně, nádraží můžete použít i pro cestu do nedalekého aquaparku a kempu Lipót, nebo pro cyklovýlety do okolí.
Na nádraží Zlín střed se křižují (míjejí) nízkopodlažní vlaky na jinak jednokolejné trati. Obě nástupiště jsou nízká, složené z panelů. Příchod k vlaku přes koleje nebo přes panelový průchody mezi kolejemi. I do nízkopodlažního vlaku je nutné nastupovat do schodu. Alespoň že čekárna je v pohodě a autobusové nádraží je hned u toho vlakového.