O nádraží
Z Nymburku máme smíšené pocity. Vystupovali jsme na rovném a vysokém nástupišti s podchodem. Ale do vlaku směr Hradce Králové jsme už nastupovali z nízkého a úzkého nástupiště tvořeného panely.
Navíc jsou tu tři první nástupiště, bez označení.
Samotná nádražní budova, resp. ta část pro cestující, je vskutku malá. Sedí se na lavicích na chodbě. Dále pokladna, trafika, automat.
WC fungují za mírný poplatek.
Je tu i úschovna zavazadel. Jen je „schovaná“ ve vedlejší budově směrem k poště.
Před nádražím je autobusové nádraží, parkoviště pro kola a pro auta.
Vše už řadu let čeká na modernizaci.
Přístup na nádraží
- Veřejná doprava (MHD, BUS): BUS před nádražím
- Parkování auta: Ano
- Parkování kol: Ano
Přístup na nádraží
Nádraží, čekárna, pokladna
- Pokladny: Ano
- Čekárna: Ne
- Občerstvení: Ano
- Vizuální a hlasový navigační systém: Ano
- Bezbariérovost nádraží: Ne
- Restaurace: Ano
- Záchody: Ano
- Restaurace: Ano
- Úschovna zavazadel: Ano
- Bezbariérovost WC: Ne
- Odkaz na informaco o nádražím u dopravce: https://www.cd.cz/stanice/nymburk-hl-n-/5453214
- Orientace na nádraží: zmatečné první nástupiště
Přístup na nástupiště
Přístup na 1. nástupiště
-
- 1.nástupiště v Nymburku hl. nádraží je něco, jak to napsat, zvláštního. Nachází se u druhé až čtvrté koleje. Přecházíte tedy vždy první kolej u nádražní budovy.
Podchod na nástupiště 2. a 3.
1. nástupiště
- Příchod na nástupiště: až po příjezdu a zastavení vlaku
- Bezbariérovost nástupiště: Ne
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ne
- Stav nástupiště: nízké,
- Čistota: ano
-
- První kolej u staniční budovy je pokryta panely. A vlaky po ní nejezdí. Teprve pak následuje 1. nástupiště, 2. kolej.
-
- Při čekání na vlak u prvního nástupiště se můžete skrýt pod střechou nádraží a posedět na klasických starodávných lavičkách. Bezbarierovost zde ale nehledejte.
-
- 1. nástupiště 2. kolej: vystupujte z vlaku směrem k nádražní budově. Nástupiště je nízké, úzké. Přístup až po příjezdu a zastavení vlaku. Žádné označení.
-
- 1. nástupiště 3. kolej: vystupujte z vlaku směrem k nádražní budově. Nástupiště je nízké, úzké. Přístup až po příjezdu a zastavení vlaku. Žádné označení.
2. nástupiště
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ne
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, rovné, přehledné, plně zastřešeno,
- Čistota: ano
3. nástupiště
- Příchod na nástupiště: kdykoliv
- Bezbariérovost nástupiště: Ne
- Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
- Místa na sednutí: Ano
- Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, přehledné, plně zastřešeno,
- Čistota:
Autobusové nádraží Nymburk
Klady
Co je dobře? 2. a 3. nástupiště je vysoké, široké, přehledné a plně kryté. Sympatický je přímý přístup do podchodu z ulice, nemusíte chodit přes nádraží. Oceňuji parkování kol, aut a autobusového nádraží hned vedle vlakového.
Zápory
Co dodat? Sami vidíte. Tak využívané nádraží a u staniční budovy tři nízká panelová nástupiště! To snad nemyslí vážně. Doufám, že už brzy dojde k modernizaci. K čemu jsou nízkopodlažní vlaky, když máme nízká nástupiště? A 2. a 3. nástupiště? Sice vysoké a široké, ale přístup jen po schodech.
Tipy na výlet
Žádné tipy na výlet
Čekárna je opravdu mini, vzhledem k významu této stanice. A podchod na nástupiště už zoufale potřebuje rekonstrukci. Dlažba před nádražím-katastrofa. Po cestě už jsou na tom některá nádraží od pohledu lépe. Ochota obsluhy u přepážek nebyla ani po roce zrovna nej. Příště zvolit raději autobus..
Dobrý den. Jak mohu po výstupu z vlaku na 3. nástupiště (příjezd od Mladé Boleslavi) zvládnout odchod z nádraží s elektrokolem? Kolo je těžké. Děkuji. Zdeňka Drahokoupilová
Je tam výtah
Výtah jest služební, zbudován pro účely pošty. Uzavřen v době kdy skončil rozvoz novin a jiných poštovních zásilek do přilehlé pošty.
Nymburské nádraží čeká nejméně 20 let na modernizací. Je tu spousta projektů, a zatím se čeká…. Je to velká škoda
Plánovaná rekonstrukce se každý rok posouvá o dva roky. Zatím si můžeme prohlížet „vizualizace“:-(
Nádraží v žalostném stavu. Neochotný personál. Večně nefungující automaty na kávu či jiné občerstvení. Lavičky studené a špinavé. Nástupiště v dezolátu. Velká škoda.
A to jste ještě neměli tu čest vystoupit z rychlíku na „rekonstruovaná“ nástupiště 1. koleje, ta hned před budovou. Když se mašinfíra netrefí, máte tak metr a něco ke skoku na ústa…