O nádraží

Brno Dolní nádraží má dvě nástupiště. Obě jsou bezbariérově přístupná. Jsou na nich lavičky a odjezdové tabule.
Na druhé, ostrovní, nástupiště jedině podchodem a nahoru po schodech nebo výtahem.
Na nádraží pokladna, čekárna, záchody.
Zastávka autobusu hned před nádražím.

 

Kudy na brněnské Dolní nádraží

Náhradní autobus na Dolní nádraží

Přístup na nádraží

  • Veřejná doprava (MHD, BUS): MHD u nádraží
  • Parkování auta: Ano
  • Parkování kol: Ano
  • Přístup na nádraží

Nádraží, čekárna, pokladna

  • Pokladny: Ano
  • Čekárna: Ano
  • Občerstvení: Ne
  • Vizuální a hlasový navigační systém: Ano
  • Bezbariérovost nádraží: Ano
  • Restaurace: Ne
  • Záchody: Ano
  • Restaurace: Ne
  • Úschovna zavazadel: Ne
  • Bezbariérovost WC: Ano
  • Odkaz na informaco o nádražím u dopravce: https://www.cd.cz/stanice/brno-dolni-nadrazi/5438015
  • Orientace na nádraží: v pohodě, všude info tabule

Přístup na nástupiště

Nástupiště u 1.koleje

  • Příchod na nástupiště: kdykoliv
  • Bezbariérovost nástupiště: Ano
  • Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
  • Místa na sednutí: Ano
  • Stav nástupiště: široké, dlouhé, vysoké, rovné, přehledné,
  • Čistota: ano

Nástupiště u 2.koleje

  • Příchod na nástupiště: kdykoliv
  • Bezbariérovost nástupiště: Ano
  • Hlášení / odjezdové informační tabule: Ano
  • Místa na sednutí: Ano
  • Stav nástupiště: široké, dlouhé, rovné, přehledné,
  • Čistota: ano

Klady

Obě nástupiště jsou vysoká, široká a přehledná. Jsou na nich lavičky. Na druhém nástupišti i přístřešky.

Zápory

Přístup na obě nástupiště je jen z jedné strany. Cestující se hromadí na začátku a pak dobíhají na druhý konec vlaku. Před nádražím je málo místa na zaparkování. Čekárna je trochu schovaná. Jsou tu jen základní služby.

Tipy na výlet

Žádné tipy na výlet

Diskuzní fórum

3 Comments

  1. jura 3. 4. 2019 at 15:54- Reagovat

    Jedna velká tragedie a ostuda pro Brno. Jsem rodilý brňák a za dolní nádraží se stydím. Projíždí tudy mezinárodní vlaky a to co uvidí cestující když vystoupí je hrůza.Dav cestujících kteří na poslední chvíli prchají k vlaku chaos a zmatek. Není kde zaparkovat a po pár metrech baráky se zatlučenými okny. Kdo neuvidí neuvěří.

  2. Josef Myslivec 16. 6. 2019 at 8:34- Reagovat

    Takže nadraží je už přestěhovane a všichni jsou s tim spokojeni. Takže proč do toho dávat dalších 40 až 60 miliard?

    • Protože žádné brněnské nádraží bohužel není přestěhováno. Protože zatím nedošlo k tolik potřebné modernizaci brněnského železničního uzlu, zvýšení rychlostí vlaků a hlavně k nyvýšení tolik potřebné kapacity tratí brněnského uzlu. Aby mohli, zejména pravidelně, dojíždějící využívat více vlaků jezdící v kratších intervalech než je tomu dnes.
      To co je dnes na Dolním nádraží, je bohužel jen provizorní zastávka sloužící po dobu nutných oprav současného horního (hlavního) nádraží. To musí ještě pár roků vydržet, než budou mít i v Brně konečně pořádné nádraží. Byť i toto provizorium je z pohledu bezpečnosti a uživatelské přívětivosti (bezbariérovost, nástup s kočárkem, staří lidé) lepší, nežli stávající hlavní nádraží. Po skončení oprav se provoz, bohužel, na pár roků ještě vrátí zpět na stávající hlavní nádraží.
      Pro odborníky, postup prací z června 2019 je zde: https://www.youtube.com/watch?v=1vuA7N91RS8&feature=youtu.be

Napište komentář i Vy