V Praze panuje shoda na vedení vysokorychlostní tratě z Vršovic

Úterý 4. března 2025

Centrální komise Ministerstva dopravy rozhodla o podobě vysokorychlostní tratě (VRT) v oblasti Prahy 15 a Dolních Měcholup.
Vlaky z Vršovic do Běchovic pojedou převážně pod povrchem krátkými tunely a otevřenými zářezy. Jde o kompromisní řešení, na kterém se shodly Správa železnic, pražský magistrát i dotčené městské části.

„Celý úsek je součástí širší strategie rozvoje dopravní infrastruktury, která posílí propojení Prahy s regiony a uvolní kapacitu příměstských tratí. Díky tomu se tak zlepší její pravidelnost a kapacita,“ říká ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic Jakub Bazgier.

Pro trasu mezi Rabakovskou ulicí a Malým Hájem se rozhodovalo mezi třemi variantami – tunelovou, podpovrchovou a nadzemní. Podpovrchová varianta nakonec získala podporu díky vyváženému poměru mezi technickou realizovatelností, finanční náročností a minimalizací dopadů na okolní zástavbu. Správa železnic vedla od začátku projektu dialog s veřejností, zastupiteli i odborníky. Občané se mohli zapojit prostřednictvím veřejných projednání, komentovaných procházek po území či online pocitové mapy. Byla zřízena pracovní skupina, která dohlížela na zohlednění připomínek městských částí a města do návrhu trasy.

Na současnou podobu nádraží Praha-Zahradní město se můžete podívat v našem příspěvku.

Diskuzní fórum

Napište komentář i Vy