Modernizované vozy 811 a 012 pro Moravskoslezský kraj
Moravskoslezský kraj si objednal modernizaci dvou typů vozů určených pro lokální tratě.
Výsledkem je motorák 811 a přívěsný vůz BDtax 012.
První dvojice je dokončena a nyní prochází testy ve Zkušebním centru VUZ ve Velimi.
Jaké jsou první dojmy se staro-novými vozy?
Požadavek na modernizaci starších motorových souprav vzešel v roce 2018, kdy se Moravskoslezský kraj rozhodl jít úspornější cestou do doby, než si pořídí zcela nové vlaky.
Co je nového, lepšího
Podstatné je, že po úpravách je motorový vůz 811 klimatizovaný a má nové tvarované sedačky. Přípojné vozy BDtax 012 jsou bohužel bez klimatizace. Rovněž sedačky jsou rovné. U obou vozů přibyl informační systém a hlášení stanic. Obrazovky jsou viditelné i vně vozu při nástupu. Protože tato dvou-vozová souprava bude jezdit především na vedlejších tratích, jsou tu tlačítka pro zastávky na znamení. Motorové i přívěsné vozy jsou vybaveny technologií Wi-Fi a možností dobíjet přenosnou elektroniku ze zásuvek USB. V obou vozech, ale zejména v 012, je místo pro kočárky a držáky na kola. Celkově bude modernizováno čtrnáct motorových a deset přípojných vozů.
„Než za pár let na koleje vyjedou nové supermoderní soupravy, chceme lidem zpříjemnit cestování. Proto jsme se dohodli na modernizaci stávajících vlaků. Zásadní je klimatizace. Všechny motorové osmsetjedenáctky budou klimatizované, takže nabídnou mnohem větší komfort nejen v létě, ale i v zimě, kdy zase býval problém s vytápěním. Dalším vylepšením je nový informační systém. Do vlaků budou nainstalované vnitřní a vnější panely, zastávky a další informace budou hlášené i akusticky. Lidé budou mít v těchto modernizovaných vlacích k dispozici wifi a USB zásuvky, což jsou věci, po kterých cestující nejvíce volají. Dalším vstřícným krokem jsou pak nové stojany na jízdní kola, které budou v přívěsných vozech. Bylo by fajn, kdyby modernizace vlaků nalákala k cestování po železnici více lidí,“ řekl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka.
Po zkouškách bude dvou-vozová souprava motorového vozu řady 811 a přívěsného vozu řady 012 předána do zkušebního provozu cestujícím v Moravskoslezském kraji.
Motorové soupravy budou přednostně nasazeny na tratě
- 325 Studénka – Veřovice a
- 276 Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkou, později i na trať 310 Opava – Krnov – Bruntál – Rýmařov.
V obou vozidlech jsme již měli možnost se projet.
Uživatelskou recenzi na motoráček 811 najdete zde a na přípojný vůz BDtax 012 zde.
Hlavní technické údaje
Motorový vůz řady 811
- maximální provozní rychlost: 80 km/h
- počet míst k sezení: 45
- hmotnost motorového vozu: 21.000 kg
- dosazen nový motor TD 242 RH TA 25 o výkonu 242 kW
- polospouštěcí okna s možností uzamčení na čtyřhran
- klimatizace HEAVAC
- Wi-Fi připojení
- bezpečnostní LED profil u vstupních dveří
- GPS/GSM modul pro přenos dat o poloze
- 3× držák na jízdní kola
- 12× zásuvka USB, 4× zásuvka 230 V
- 2× vnitřní LCD panely informačního systému
- 2× venkovní LED tabule informačního systému
Přívěsný vůz 012
- maximální provozní rychlost: 80 km/h
- počet míst k sezení: 52
- polospouštěcí okna
- Wi-Fi připojení
- 6×držák na jízdní kola
- 9× zásuvka USB
- 1× vnitřní LCD panel informačního systému
- 2× venkovní LED tabule informačního systému
- dosazení tlačítek na znamení
- dosazení modernizovaných sedadel
Napsat komentář