Rožnov pod Radhoštěm má krásné nádraží
Středa 13. prosince 2023
Modernizace rožnovského nádraží začala v srpnu 2022 a to kolejištěm a nástupišti. Proto již od února využívají cestující na nádraží Rožnov pod Radhoštěm dvě bezbariérová nástupiště. Délka nových kolejí je 1200 metrů. Tuto středu se jim po rekonstrukci otevřela i nádražní budova. Byla to velká sláva, přijeli hosté z Prahy, z místní radnice, zhotovitelé a mnoho místních občanů. V blízkosti nádraží vzniklo parkoviště pro auta, K+R, pro vozíčkáře a také krytý přístřešek pro parkování kol. Nový je i přístupový chodník. Celkové investiční náklady jsou 230 mil Kč.
Rožnov novém
V Rožnově pod Radhoštěm končí jednokolejná regionální dráha z Valašského Meziříčí, odkud se také řídí provoz na ní. Přímé vlaky sem jezdí až z Kojetína přes Kroměříž a Hulín. Cílem projektu bylo především zvýšit bezpečnost cestujících a samotného provozu na dráze.
Stanice má nově jedno vnější a jedno ostrovní nástupiště s výškou 550 mm nad kolejí, což umožňuje pohodlný nástup do nových nízkopodlažních vlaků. Těch tu jezdí většina. Jen já jsem sem přijel snad poslední Regionovou. Nové jsou rovněž odjezdové tabule.
- Nádraží Rožnov pod Radhoštěm, slavnostní přestřižení pásky
- Nádraží Rožnov pod Radhoštěm, slavnostní přestřižení pásky
První fáze rozsáhlé modernizace, zahájené v srpnu loňského roku, byla zaměřena na kolejiště stanice. Změna konfigurace kolejí umožnila vybudovat dvě bezbariérová nástupiště. Přístup k vlakům je po novém přechodu vpravo od staniční budovy. Většina spojů však bude stavět hned na prvním nástupišti. Následně se práce přesunuly k nádražní budově, která prošla citlivou modernizací. V jejim sousedství vyrostl i nový technologický objekt.
- Nádraží Rožnov pod Radhoštěm, slavnostní znovuotevření, projev generálního ředitele Správy železnic, Jiřího Svobody
- Nádraží Rožnov pod Radhoštěm v novém
„Rekonstrukce nádražní budovy nám umožnila poskytnout cestujícím rozšířené a moderní zázemí včetně komerčního prostoru a bezbariérových toalet. Objekt si zachoval původní charakter, navíc je citlivě spojený s novým technologickým zázemím,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Nádražní budova v Rožnově je památkově chráněná. Zdejší součinnost s památkáři v projevu pochválil i generální ředitel Jiří Svoboda. Výsledkem je větší čekárna. Nové jsou i záchody. Ty jsou dostupné i pro vozíčkáře. Rodiče s kočárkem tu mají i přebalovák.
Celý areál nádraží je oplocen, aby se zabránilo nedovolenému stupu do kolejiště.
- Na slavnostní otevření zrenovovaného nádraží v Rožnově pod Radhoštěm přišlo spousta místních lidí.
- Rožnov pod Radhoštěm a nové odjezdové tabule. Tyhle se mi opravdu líbí.
Zpracování projektové dokumentace a stavební práce včetně výběru použitých materiálů a vzorkování jednotlivých prvků proto probíhaly v součinnosti s Národním památkovým ústavem. Zhotoviteli prací byly společnosti SWIETELSKY Rail CZ a EDIKT. Projektovou dokumentaci v režimu BIM připravoval SUDOP Brno.
Celkové investiční náklady stavby činí 230 391 537 Kč.
Realizace projektu Rekonstrukce žst. Rožnov pod Radhoštěm je spolufinancována Evropskou unií z prostředků Nástroje pro oživení a odolnost (RRF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Při odjezdu z Rožnova
- Na nástupišti při odjezdu se mne ptá jedna stařenka, cože je tu dnes za takovou slávu. „Tolik krásných chlapů a tak pěkně oblečených.“
- Odpovídám jí, že se tu dnes slavnostně otevíralo opravené nádraží.
- „To je moc dobře“ říká paní. „Tohle nádraží si tu už zasloužilo. A nevíte jestli budou opravovat i to Vsetínská. Tam je to strašné.“
- „Už se opravuje.“
- „Tak to je moc dobře. A co to nádraží ve Valašském Meziříčí? To nebylo snad opravované od války“ ptá se mne.
- „Pan ředitel ze správy železnic, to jsou ti co mají na starosti nádraží, tu říkal, že i Meziříčí se chystá.“
- „Tak to je moc dobře.“
- Nádraží Rožnov pod Radhoštěm, přístup z parkoviště
- Nádraží Rožnov pod Radhoštěm, záchody, placené
- Nádraží Rožnov pod Radhoštěm
- Nádraží Rožnov pod Radhoštěm. První nástupiště, kde bude stát většina vlaků.