Motto
„Sama jsem zvládla letadlem 14 denní dovolenou v Řecku.
Ale jet bez manžela vlakem na Šumavu, ještě teď bych stála ztracena na některém českém nádraží.“
Píšeme průvodce po českých nádražích
Vlakem jednoduše vznikl před lety, aby pomáhal maminkám s cestováním vlakem s kočárkem.
Postupně se rozšířil a dnes jsme průvodcem po českých nádražích nejen pro ženy, ale pro všechny, kteří mohou mít obavy z cestování vlakem. Bojí se nízkých nástupišť, strmých schodů do vlaků, neví, jak se vůbec vyznat na nádraží a neztratit se.
Děláme průvodce po českých nádražích a vlacích z pohledu uživatelské přívětivosti.
Píšeme pro normální cestující.
Chceme zlepšit vnímání cestování vlakem jako kvalitního a ekologického dopravního prostředku bez nástrah, a tím zvýšit i počet cestujících.
Píšeme o nádražích
Popisujeme a hodnotíme nádraží z pohledu uživatelské přívětivosti a bezpečnosti. Od příchodu na nádraží (navazující autobus, parkoviště pro kola a auta), přes služby (čekárny, prodejny jízdenek), vybavení a čistotu na nádraží, až po nástup do vlaku (kudy na nástupiště, jejich značení, bezbariérovost). Dnes máme popsaných na 400 vlakových stanic.
- Jak se dostat na nádraží, včetně navazující veřejné dopravy.
- Jaké jsou možnosti parkování pro auto i kolo.
- Jak vypadá odbavovací hala, jaké jsou na nádraží služby. Zda je tu čisto.
- Jaká jsou nástupiště, jak dobře jsou označená. Díváme se, zda tu jsou odjezdové tabule.
- Zda na nástupiště vede výtah nebo je přístup jen po schodech. Nebo musíte překračovat koleje a přístup na nástupiště je až po zastavení vlaku.
- Hodnotíme bezbariérovost nádraží a nástupišť.
Každé nádraží obdrží procento uživatelské přívětivosti. I malá stanice může mít vyšší hodnocení, než velké nádraží.
Píšeme o cestování vlakem
Na nádraží cesta začíná, ve vlaku pokračuje. Popis a fotky osobních vozů . Způsob otevírání dveří, prostupná šířka pro ty, co cestují s kočárkem nebo s kolem. Popisujeme vozy vhodné pro cestování s dětmi. Uživatelský popis, nabízené služby.
Dnes máme popsaných 150 typů vozů přes jednotlivé dopravce, včetně vozů zahraničních dopravců jezdících pod značkou ČD.
- Jak se otevírají dveře, zda tu jsou tlačítka, nebo jsou dveře ještě na kliku.
- Jaká je prostupná šířka dveří.
- Jestli jsou vozy nízkopodlažní.
- Zda jsou vozy vhodné pro cestování s dětmi. Jestli je tu místo pro kočárek, kola nebo pro vozíčkáře.
- Jak vypadá interiér vozu, jaká je kvalita sedadel.
- Zaměřujeme se i na ty, kteří využívají cestu pro práci. Jak pohodlné jsou sedačky a stoly pro práci na notebooku.
- V poslední době dominuje potřeba napájení drobné elektroniky. Zda jsou ve voze zástrčky a jakého jsou typu 230 V / USB
- Citlivou záležitostí jsou záchody ve vlaku. Jak vypadá záchod, způsob zavírání dveří.
Cestující se před cestou může podívat, jakým vozem pojede a kam si případně zakoupit místenku.
Máme tipy na výlety vlakem
- Vlakem na výlety přináší tipy na výlety. Soustředíme se na méně známé, neokoukané, cesty a oblasti, kterou jsou ale vždy v docházkové vzdálenosti od popsaných nádraží a zastávek.
Hodnotíme nádražní restaurace
V rubrice Nádražní restaurace se snažíme o popis občerstvení na nádražích, ale v širším slova smyslu. Kavárny jako místo, kde si můžete v klidu sednout s notebookem, rychlá občerstvení, pekařství, bufety, obchody s posezením až po klasické nádražní jídelny.
- Kde si můžete na nádraží nebo poblíž dobře najíst.
- Kde si v klidu vypijete při čekání na vlak kávu.
- Chcete tradiční české nádražní restaurace jak za císaře pána nebo máte radši pizzu a asijskou kuchyni.
- Nebo dáváte přednost rychlému občerstvení, sebou do vlaku.
- Kde lze posedět v příjemném prostředí, s notebookem na stolku a třeba i s kočárkem.
- Je tu dostupné připojení k wifi.
Svět na 1435 mm jsou novinky ze světa na železnici
- Rubrika Svět na 1435 mm přináší tiskové zprávy, aktualit, pozvánky, upozornění. Ale určené pro běžné cestující (nově zrekonstruovaná nádraží, výluky).
Redakce Vlakem jednoduše
Pavel Boucník
Jsem autorem projektu Vlakem jednoduše.
Vše začalo tím, že jsme kolem roku 2016 pořádali výlety pro rodiče a jejich děti, většinou právě vlakem. Při jednom takovém výletě jsme se při vystupování zasekli s kočárkem ve dveřích vlaku. Když jsem následně pátral na internetu jak cestovat s kočárkem vlakem, nic takového nebylo. Tak vznikl první web jako poradna pro cestování s dětmi a s kočárkem vlakem.
Odezva byla větší než jsem čekal a dotazy se už netýkaly jen cestování s kočárky. Stále více bylo dotazů, jak to vypadá na tom kterém nádraží, jak jsou uspořádány nástupiště, jak jsou označeny a hlavně zda jsou vysoká.
Díky nadaci Vodafone jsme získali jako projekt se sociálním přesahem podporu programátora a mohli vytvořit pořádný web.
Celý náš příběh o tom, jak jsme začínali, najdete v příspěvku Náš příběh.
Vedle cestování, psaní a focení po náš vlakový web pracuji na Masarykově univerzitě v Brně. Můj profesní životopis najdete na LinkedIn.
Miroslav Hruška
Jsem absolvent magisterského oboru „Socioekonomický a environmentální rozvoj regionů” na Fakultě regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity.
Aktuálně pracuji pro České dráhy. Mezi mé koníčky patří veřejná doprava, cestování, geocaching, Polsko a esperanto. Kromě práce rád přiložím ruku k dílu jako dobrovolník, nejčastěji buď v Hostětíně nebo na akcích Hnutí Brontosaurus. Ve volném čase systematicky rozvíjím stránky o Lesnickém Slavíně, kraji lesů, vod a strání.
Helena Říhová
Pomáhám klukům s webem. Na projektu Vlakem jednoduše jsem začínala, když bylo potřeba migrovat data ze staré verze webu na novou. Ohromné množství příspěvků bylo třeba projít, zkontrolovat a případně opravit, Trvalo nám to několik měsíců. No a pak přišla první TV reportáž o cestování s kočárkem vlakem.
Předtím jsem vystudovala Masarykovu univerzitu v Brně, ekonomické směr.
Baví mě cestování vlakem, samozřejmě i s dětmi. Za chvíli opět odcházím na mateřskou. Tak snad budu mít více času na psaní 🙂
…a další
- o web se stará programátor Tomáš Štancl
DIRECTIVE, Marketingový konzultant a provozovatel e-shopů - logo a další grafiku nám dělá Aleš Leznar z Vyškova a
- další občasní spolupracovníci.
Mediální výstup / Napsali o nás
Pozor vlak
(96. díl) naše první TV reportáž z roku 2021.
Natáčeli jsme na nádraží v Modřicích. Reportáž v Pozor vlak je dostupná na YouTube od času 9:45
Video se Vám zobrazí v novém okně.
Plzeňská drbna
ze 13. ledna 2024. Focení a rozhovor proběhl na hlavním nádraží v Plzni při jeho slavnostním otevření po modernizaci.
Rozhovor se Vám zobrazí v novém okně.
Železniční Obzor
Rozhovor ve čtrnáctideníku Odborového sdružení železničářů ze dne 12. září 2022.
PDF časopisu 18/2022 je dostupné ke stažení v novém okně.
Reportáže z průmyslu
Dvoustránkový rozhovor, září 2024. Na vyžádání zašlu.
Česká televize
Události v regionech pro Jihomoravský kraj z pátku 3. května 2024 vysíláno v 18 hodin na ČT1.
Rozhovor o stavu nádraží v regionech jsme natáčeli v Židenicích a v Adamově.
Video ČT1 se Vám zobrazí v novém okně.
Konference a výstavy / Mohli jste nás potkat
- červen 2022 Rail Business Days v Brně
- červen 2023 Rail Business Days v Ostravě
- červen 2024 Rail Business Days v Ostravě
- září 2023 Dopravní konference Pardubice
- duben 2024 odborné setkání železnice Pardubice 2024
- říjen 2022 železniční konference, Mariánské lázně
- říjen 2023 železniční konference, Litomyšl
- červen 2023 konference Budoucnost regionální železnice, Tábor
- září 2024 InnoTrans, Berlín
- září 2024, Dopravní konference, Pardubice
- říjen 2024 konference Vozidlo, infrastruktura a objednávka veřejných služeb na železnici, Kutná Hora
Podpořte nás
Fanouškovský projekt Vlakem jednoduše od roku 2018 vyrostl. Z původního malého díla pár nadšenců se stal plnohodnotným a rozsáhlým projektem, který vyžaduje rychlejší servery, velká datová úložiště, programování nových funkcionalit, jazykovou korekturu, údržbu a postupný rozvoj.
Neobdrželi jsme ani korunu z veřejného, státního či unijního rozpočtu.
Nemáme žádný finanční dar z Českých drah, Správy železnic, ani od žádného jiného dopravce či poskytovatele služeb na dráze.
V roce 2018 jsme požádali o podporu Nadaci Vodafon, která poskytuje podporu projektům se sociálním posláním. Získali jsme školení a podporu mentora. V létě 2019 nám poskytli 50 hodin práce programátora, který nám pomohl s vylepšením webu tam, kde naše síly již nestačily.
Průvodce Vlakem jednoduše provozuje Česko vlakem, z.s.
Transparentní účet FIO banka: 2002830955/2010
IČO: 213 08 870
Datum vzniku spolku: 16. března 2024
Spisová značka: L 29723 vedená u Krajského soudu v Brně
Aktuální zápisy a listiny spolku jsou dostupné ve Veřejném rejstříku
Inzerce
Reklamní plochu na webu Vlakem jednoduše objednávejte u Pavla Boucníka
pavel.boucnik@gmail.com
IČO 68 64 94 79
Měřičkova 71, Brno, 621 00
Fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona
Klasifikace: 73110 – Činnost reklamních agentur, J – Informační a komunikační činnosti
Obor činnosti:
- Poskytování software, poradenství v oblasti informačních technologií, zpracování dat, hostingové a související činnosti a webové portály
- Reklamní činnost, marketing, mediální zastoupení
V současnosti máme hlavní příjem z Google inzerce.
Google inzerce je hnusná, nelíbí se nám, otravuje jak nás, tak hlavně čtenáře.
Při zakoupení inzertní plochy vypínáme Google reklamy.
Bannery
3.000 Kč / měsíc / ks
Minimální doba nasazení je jeden měsíc.
Umístění a formát domluvíme individuálně.
PR článek
2.500 Kč / měsíc
Garantujme 2 týdny na čelní pozici na úvodní stránce.
PR článek, stejně jako ostatní příspěvky, trvale zůstává na webu.
Pozvánka
1.500 Kč / měsíc
Garantujeme 2 týdny na čelní pozici na úvodní stránce.
Pozvánka, stejně jako ostatní příspěvky, trvale zůstává na webu.
V případě, že PR článek a Pozvánka se budou časově křížit, rozhoduje o umístění na první pozici kdo dřív objedná.
Branding
individuální domluva
Máte článek / Chcete pro nás fotit a psát
- Své články, reportáže a fotografie, které chcete u nás zveřejnit, posílejte na adresu vlakem.jednoduse@gmail.com
- Pokud posíláte fotografie, přiložte je do mailu jako samostatné soubory. Nikdy je nevkládejte do Wordu.
- Fotky posílejte ideálně v původním rozlišení. Fotky menší jak 400 kB jsou obecně nepoužitelné.
- Při větším počtu fotek doporučuji jejich zaslání přes uschovnu.cz nebo uloz.to nebo přes Google disk a posílejte mailem jen odkaz nebo přes jinou službu, aby se nezahltil mail.
Pokud se chcete k nám připojit a na dlouhodobější spolupráci, tak mi napište
Pavel Boucník
pavel.boucnik@gmail.com
Napsat komentář