V neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. V Olomouckém kraji bude zachován rozsah regionální dopravy na podobné úrovni jako v současném jízdním řádu. Regionální spoje na páteřních elektrizovaných tratích bude zajišťovat celkem třicítka ČD RegioPanterů, které zajistí zhruba dvě třetiny všech výkonů v regionu. Tyto moderní nízkopodlažní jednotky budou nově nasazené také na spěšných vlacích mezi Olomoucí, Přerovem, Otrokovicemi a Starým Městem u Uh. Hradiště. Nový jízdní řád bude platit do 13. prosince 2025.
Mezi Olomoucí a Prostějovem každou hodinu
- Na lince M1 jsou doplněny nové spoje mezi Olomoucí a Prostějovem tak, že bude zajištěno spojení mezi oběma městy každou hodinu jak v pracovní dny, tak i o víkendech.
- Nad rámec uvedeného je spojení těchto měst zajištěno též rychlíky linky R12 a ve špičkách ještě doplněnými spěšnými vlaky.
Na páteřních linkách už jen na elektřinu
V jízdním řádu pro rok 2025 je celkový rozsah krajské objednávky na území Olomouckého kraje ve výši 6 178 780,60 vlkm. Dopravce České dráhy vypraví v průměru 477 spojů v pracovní den a 342 spojů denně o víkendech. Dopravce Leo Expres Tenders vypraví 6 spojů denně, v letním období o víkendech pak 12 spojů denně. Provoz regionálních vlaků v elektrické trakci je kompletně zajištěn moderními nízkopodlažními vozidly na třech páteřních linkách:
- M1: Kouty nad Desnou – Zábřeh na Moravě – Olomouc – Prostějov – Nezamyslice
- M2: Šumperk – Uničov – Olomouc – Přerov – Vyškov
- M7: Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín
Mezi-krajské linky
Další spoje jsou mezi-krajské, objednané sousedními kraji. Na základě dohody mezi Olomouckým a Zlínským krajem budou nově od začátku platnosti nového jízdního řádu vedeny 3 páry spěšných vlaků v úseku Olomouc hl.n. – Otrokovice / Staré Město u Uherského Hradiště. Zavedením těchto vlaků dojde k propojení dvou regionů a zefektivnění mezikrajské přepravy cestujících moderními elektrickými jednotkami. Spojení mezi Olomouckým a Zlínským krajem má po zkušenostech z roku 2024 vysoký potenciál, je tedy optimální jednotky RegioShark, které spoje obsluhují nyní, nahradit právě rychlejšími a kapacitnějšími jednotkami RegioPanter.
Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků v Olomouckém kraji
Modernější vozba
Po dodání všech 27 elektrických jednotek RegioPanter 2. generace a se 3 stávajícími jednotkami 1. generace zajistí ČD všechny požadované spoje moderními a nízkopodlažními soupravami v provozním souboru Elektrická síť a Nová infrastruktura, který činí cca 65 % objednaných výkonů v rámci Olomouckého kraje. Díky těmto novým jednotkám nebude zapotřebí elektrických jednotek ř. 460, které zde donedávna obsluhovaly rameno Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Valašské Meziříčí – Vsetín.
Spěšné vlaky spojující Olomoucký a Zlínský kraj
Od zahájení platnosti nového jízdního řádu přejdou pod objednávku Olomouckého kraje 3 páry spěšných vlaků spojující Olomouc s Otrokovicemi (Sp 2020 a 2021) a Starým Městem u Uherského Hradiště (Sp 2024, 2025, 2026 a 2027). Tyto spoje budou doplňovat v dopravních špičkách rychlíkovou linku R13 do hodinového taktu (vyjma Sp 2020, který odjíždí ze stanice Olomouc hl.n. v 6:31). Spojení mezi Olomouckým a Zlínským krajem má po zkušenostech z roku 2024 vysoký potenciál. Na těchto spojích budou proto místo původních dieselových jednotek RegioShark nově nasazovány elektrické jednotky RegioPanter, čímž dojde ke zkrácení jízdních dob a navýšení kapacity spojů. RegioPantery tak zajistí větší cestovní komfort a zároveň ekologičtější provoz.
Nové označení regionálních linek
- Od začátku platnosti nového jízdního řádu zavádí Olomoucký kraj u vlaků regionální dopravy nové označení linek, a to ve tvaru „M“ a číslem příslušné linky.
- Linky s přesahem ze sousedních krajů budou označeny písmenem „S“ a číslem příslušné linky.
- Dálkové linky jsou nadále označovány písmeny „R“ nebo „Ex“ a číslem příslušné linky.
Všechny zastávkové linky obsluhující Olomouc budou mít jednociferná čísla. Dvouciferné označení (např. M10, M20, M70) budou mít linky vyššího segmentu. Např. linka M2 bude značit osobní vlak. Linka M20 budou označené spěšné vlaky na téže trase (jedná se o linku Vyškov na Moravě – Přerov – Olomouc hl.n. – Uničov – Šumperk). Výjimku budou tvořit spěšné vlaky Zábřeh na Moravě – Jeseník, kde platí stávající linka R12, a spěšné vlaky Olomouc – Otrokovice / Staré Město u Uh. Hradiště, které budou označovány jako linka R13. Na odbočných tratích budou linky očíslovány odvozeně od čísla navazující páteřní linky.
Schéma linek olomouckého kraje (PDF v novém okně)
Regionální linky olomouckého kraje
- M1 Nezamyslice – Prostějov – Olomouc – Zábřeh na Moravě – Šumperk – Kouty nad Desnou
- M2 Nezamyslice – Přerov – Olomouc – Uničov – Šumperk
- M4 Olomouc – Drahanovice (– Prostějov)
- M5 Olomouc – Moravský Beroun
- M6 Šumperk – Jeseník
- M7 Olomouc – Přerov – Hustopeče nad Bečvou (– Vsetín)
- M10 Sp Olomouc – Prostějov; Sp Olomouc – Velké Losiny
- M11 Zábřeh na Moravě – Hoštejn (– Česká Třebová)
- M14 Šumperk – Sobotín
- M20 Sp Nezamyslice – Přerov – Olomouc; Sp Olomouc – Uničov – Šumperk
- M41 Červenka – Prostějov
- M42 Červenka – Litovel – Mladeč
- M44 Prostějov – Dzbel
- M61 (Jeseník –) Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku
- M62 Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkem
- M63 Hanušovice/Moravský Karlov – Dolní Lipka (– Ústí nad Orlicí
- M65 Jeseník – Zlaté Hory
- M70 Sp Olomouc – Hranice na Moravě – Hustopeče nad Bečvou (– Vsetín)
- S3 (Bohumín –) Polom – Hranice na Moravě
- S9 Přerov – Hulín (– Otrokovice – Břeclav)
- S15 Jeseník – Krnov
Dálkové linky
- R8 (Brno –) Nezamyslice – Hranice na Moravě (– Bohumín)
- R12 Sp/R (Brno –) Nezamyslice – Prostějov – Olomouc – Šumperk; Sp Zábřeh/Šumperk – Jeseník
- R13 Olomouc – Přerov – Hulín (– Brno)
- R18 (Praha –) Zábřeh na Moravě – Přerov – Hulín (– Luhačovice)
- R27 Olomouc – Moravský Beroun (– Ostrava)
- Ex2 (Praha –) Zábřeh na Moravě – Hranice na Moravě (– Žilina)
Změny na jednotlivých linkách ČD v Olomouckém kraji
Trať 017 Dzbel – Česká Třebová
- Všechny spoje budou vedeny jako přímé v celé trase až do České Třebové. Některé spoje pojedou v mírně odlišných časových polohách. Trať není součásti IDSOK.
Trať 024 Ústí nad Orlicí – Hanušovice (IDSOK Moravský Karlov – Dolní Lipka – Hanušovice)
M63 Hanušovice / Moravský Karlov – Dolní Lipka (– Ústí nad Orlicí)
- Je zaveden každodenní provoz v rozsahu 3 párů spojů.
- O víkendech od 18. dubna do 28. září budou navíc doplněny další 3 páry spojů.
Trať 270 Přerov – Olomouc – Česká Třebová (IDSOK Přerov – Hoštejn)
- Na spěšných vlacích Sp 2020 – 2027 budou nově nasazené elektrické jednotky RegioPanter, které nahradí původní jednotky RegioShark.
Nové označování krajských linek
- M1, M10 Nezamyslice – Prostějov – Olomouc – Zábřeh n.M. – Šumperk – Kouty n.D.
- M2, M20 Nezamyslice – Přerov – Olomouc – Uničov – Šumperk
- M7, M70 Olomouc – Přerov – Hustopeče nad Bečvou (– Vsetín)
- M11 Zábřeh n. M. – Hoštejn (– Rudoltice v Čechách)
- Ex2 (Praha –) Zábřeh n.M. – Hranice n.M. (– Žilina)
- R12 (Brno –) Nezamyslice – Prostějov – Olomouc – Šumperk
- R13 Olomouc – Přerov – Hulín (– Brno)
- R18 (Praha –) Olomouc – Přerov – Hulín (– Luhačovice)
- Mírné úpravy časových poloh vlaků (do 10 minut),
- na spěšných vlacích mezi Olomoucí, Otrokovicemi a Starým Městem bude řazena elektrická jednotka RegioPanter,
- změny ve víkendovém omezení jízdy ranních vlaků mezi Přerovem a Olomoucí,
- zkrácení trasy vlaků linky M11 po Rudoltice v Čechách (s přípojem směr Česká Třebová a opačně, ve špičkách přípoj také směr Lanškroun a opačně). Pouze dva vlaky denně pojedou v trase Zábřeh na Moravě – Česká Třebová a opačně,
- R 901 pojede v úseku Olomouc – Šumperk nově i v neděle (denně 6:56 Olomouc hl.n. – 7:41 Šumperk),
- R 914 pojede v úseku Šumperk – Olomouc nově i v neděle, tzn. denně v celé trase (6:08 Šumperk – 7:01-7:05 Olomouc hl.n. – 8:42 Brno hl.n.)
- Vlaky Sp 2020 a 2021 pojedou v úseku Olomouc hl.n. – Otrokovice a zpět, zbylé spěšné vlaky budou vedeny v úseku Olomouc hl.n. – Staré Město u Uherského Hradiště. Vlaky budou odjíždět z Olomouce hl.n. v 6:31 do Otrokovic, ve 12:05, 14:05 a 16:05 do Starého Města u Uh. Hradiště. Zpět do Olomouce pojedou vlaky v 7:18 z Otrokovic, v 8:40, 15:01 a 17:01 ze Starého Města u Uh. Hradiště.
- Dále dojde ke zkrácení trasy víkendových spěšných vlaků Sp 1413, 1414 a 1416. Tyto spoje nově nepojedou v úseku Olomouc hl.n. – Zábřeh na Moravě a zpět. V souvislosti s tím dojde i k úpravě časové polohy těchto vlaků (viz trať 292).
Trať 271 Přerov – Hranice na Moravě – Bohumín
Dlouhodobé výluky mezi Lipníkem nad Bečvou a Hranicemi
V souvislosti se stavbou Lipník nad Bečvou – Drahotuše dojde od února 2025 do prosince 2025 k nahrazení většiny osobních a spěšných vlaků v úseku Lipník nad Bečvou – Hranice na Moravě / Hranice na Moravě město náhradní autobusovou dopravou. Po dobu těchto dlouhodobých výluk budou v žst. Lipník nad Bečvou zastavovat vlaky linky R8 Brno – Bohumín (integrované do IDSOK). Cestující v relaci Přerov – Černotín / Špičky / Milotice nad Bečvou / Hustopeče nad Bečvou aj. využijí rychlíky linky R8 Brno – Bohumín (v IDSOK) s přestupem v žst. Hranice na Moravě na osobní vlaky směr Vsetín a opačně.
- S3 Hranice na Moravě – Polom (– Ostrava – Bohumín)
- R8 (Brno –) Kojetín – Hranice na Moravě (– Ostrava – Bohumín)
- Posuny časových poloh některých vlaků o cca 20-60 minut kvůli přípojům v žst. Studénka a Hranice na Moravě,
- Os 3223 jede v nové časové poloze 19:23 Hranice na Moravě – 19:48 Studénka,
- Os 3327 zrušen (dosud 23:00 Hranice na Moravě – 23:17 Suchdol nad Odrou) výměnou za jízdu vlaku Os 3223.
Trať 280 Hranice na Moravě – Vsetín (IDSOK Hranice na Moravě – Hustopeče n. Bečvou)
- M7, M70 Olomouc – Přerov – Hranice na M. (– Vsetín)
- Ex2 (Praha –) Zábřeh n.M. – Hranice n.M. (– Žilina)
- Časové polohy vlaků jsou ovlivněné dlouhodobou výlukou mezi Lipníkem nad Bečvou a Hranicemi,
- linka R8 (Brno –) Kojetín – Hranice n.M. (– Bohumín) zastaví od 16. 12. do 20. 12. a od 15. 2. v žst. Lipník nad Bečvou,
- Os 3209, 3211 – variantní vedení vlaků v období bez výluky (Os 3209 do 14. 2.) a během výluky (Os 3211 od 17. 2.),
- Sp 1426, 1428 – variantní vedení vlaků v období bez výluky (Sp 1426 do 14. 2.) a během výluky (Sp 1428 od 17. 2.),
- Sp 1427, 1429 – variantní vedení vlaků v období bez výluky (Sp 1427 do 14. 2.) a během výluky (Sp 1429 od 17. 2.)
Trať 290 Olomouc hl.n. – Šumperk
Linky M2, M20 Nezamyslice – Přerov – Olomouc – Uničov – Šumperk
- úprava zastavování některých spěšných vlaků v úseku Uničov – Olomouc,
- zkrácení doby jízdy spěšných vlaků v úseku Uničov – Olomouc,
- Os 3641 jede denně (4:36 Uničov – Šumperk), v úseku Šumperk – Uničov jede namísto osobního vlaku,
- Později ze Šumperka vyjede Os 3620, odjezd ve 4:36, a do Olomouce bude přijíždět v 5:26.
- U Sp 3637 dojde ke zkrácení jízdní doby o 8 minut, nově bude projíždět zastávky Babice u Šternberka, Mladějovice a Uničov zastávka.
- Sp 3634 prodloužen ze Šumperku (15:00 Šumperk – 15:56 Olomouc hl.n.), v úseku Šumperk – Uničov jede namísto osobního vlaku,
- Trasu bude mít prodloužen i Os 3648, který nově pojede ze Šumperku (odj. 23:01) až do Olomouce (příj. 0:03), dříve končil v Uničově.
- Sp 3636 prodloužen ze Šumperku (16:00 Šumperk – 16:56 Olomouc hl.n.),
- Os 3642 nejede v úseku Šumperk – Uničov v neděle (4:06 Šumperk – 5:14 Olomouc hl.n.),
- Os 3643 jede jen v pracovní dny (4:16 Olomouc hl.n. – 5:35 Šumperk),
- Os 3649 jede v úseku Uničov – Šumperk jen v soboty (23:32 Olomouc hl.n. – 0:35 Šumperk,
Trať 291 Šumperk – Petrov nad Desnou – Sobotín
Linky
- M1, M10 Nezamyslice – Prostějov – Olomouc – Zábřeh n. M. – Šumperk – Kouty n. Desnou
- M14 Šumperk – Sobotín
- R12 (Brno –) Nezamyslice – Olomouc – Zábřeh n. M. – Šumperk
- V regionální železniční dopravě dojde ke změnám časových poloh u spojů do Sobotína.
- V pracovní dny pojede jeden pár ráno ze Šumperku do Sobotína a zpět a další vlaky jsou provozovány jen o víkendech (v současnosti je v pracovní dny provozován jeden pár odpoledne ze Šumperku do Sobotína a zpět a zbylé vlaky jezdí o víkendech).
- K časovým úpravám došlo i u ostatních vlaků do, resp. ze Sobotína. Odjezdy vlaků ze Šumperka budou nově v 5:52 (v pracovní dny) a 9:55 (o víkendech a svátcích), zpět ze Sobotína v 6:58 (v pracovní dny) a v 17:45 (o víkendech).
- Víkendové vlaky z Petrova n. D. do Sobotína budou odjíždět ve 12:10, 13:42, 15:42 a 17:22, zpět ze Sobotína do Petrova n. D. v 11:39, 12:26, 14:06 a 16:08.
Trať 310 Olomouc hl.n. – Moravský Beroun – Opava - Osobní vlaky Os 3547 a 3557 budou z Olomouce odjíždět už v 11:35 a 15:35, nicméně mají pobyt 9,5 minuty ve stanici Hlubočky.
- Os 3565 pojede taktéž dříve, z Olomouce vyjede o 5 minut dřív (odj. 20:33) a do M. Berouna přijede ve 21:26.
- Přibližně stejný posun se týká i Os 3502, který z M. Berouna odjede ve 20:05, tedy o 6 minut dříve, a v Olomouci bude ve 20:53.
- U osobních vlaků 3537 a 3538 dojde ke zkrácení trasy, nově pojedou ve všední dny pouze v úseku Olomouc hl.n. – Hlubočky a zpět, dosud tylo vlaky
jely v úseku Olomouc hl.n. – Hrubá Voda a zpět. - V novém jízdním řádu nebudou vypraveny spěšné vlaky „Bílý kámen“, které tradičně jezdily 1. května.
- Os 3757 prodloužen v pátky a soboty do Zábřehu n.M. (22:19 Kouty nad Desnou – 23:26 Zábřeh n.M.),
- Os 13025 nový vlak jedoucí v pondělí-čtvrtek a sobotu doplňující vlak R 900 jedoucí v pátek a neděli (20:14 Šumperk – 20:31 Zábřeh n.M.),
- Os 13027 jede jen v pátky (21:08 Šumperk – 21:23 Zábřeh n.M.),
- Os 13032 nový vlak jedoucí denně 23:32 Zábřeh n.M. – 23:48 Šumperk,
- Os 13060, 13061 nové vlaky v pracovní dny namísto zrušených odpoledních vlaků: 5:52 Šumperk – 6:09 Sobotín, 6:58 Sobotín – 7:15 Šumperk
Trať 292 Šumperk – Jeseník – Krnov
- M6 Šumperk – Jeseník
- R12 (Brno –) Zábřeh na Moravě – Jeseník
- Drobné minutové úpravy časových poloh vlaků (do 5 minut),
- upraveno ranní víkendové spojení do Jeseníku (vlak 3653),
- je upraveno večerní spojení z Jeseníku do Zábřehu a Šumperka, s ohledem na zajištění lepších přípojných vazeb na dálkovou dopravu.
- Na spěšných vlacích Sp 1401 – 1412 (Zábřeh na Moravě – Jeseník a zpět) budou i nadále řazeny vozy Bdt, které budou připojovány na soupravu ve stanici Zábřeh na Moravě, aby zůstala zachována zvýšená kapacita vlaků pro cestující i kola.
- Spěšné vlaky Sp 1441 a 1446 nově pojedou jen v úseku Krnov – Jeseník, dříve zajížděly až do Lipové Lázně.
- U vlaků Os 3603 a 3651 je upravena časová poloha: Os 3603 odjede ze Šumperku v 5:07 (o 4 minuty později) a do Jeseníku přijede v 7:17 (o minutu dříve),
- Os 3651 odjede ze Šumperku v 6:33 (o 5 minut dříve) a do Hanušovic přijede v 7:16 (jako doposud).
- Nově bude zaveden Os 3612, který bude odjíždět z Jeseníku v 18:43, a ve všední dny a soboty pojede do Hanušovic (příjezd v 19:41), odkud je dále možné pokračovat jízdu ve směru do Šumperku, o nedělích a svátcích pojede pouze do Lipové Lázně (příj. 18:52).
- Víkendové vlaky Sp 1414, 1415, 1416 budou vedeny pouze v úseku Zábřeh – Jeseník. Pro cesty do/z Olomouce bude v Zábřehu nutný přestup.
- Vlak Sp 1415 pojede ze Zábřehu na Moravě do Jeseníka v 8:49, tedy o 18 minut později, vlaky Sp 1414 a 1416 pojedou z Jeseníku v 15:45 a 17:45, tedy
o 19 minut dříve.
Trať 294 Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkem
Linka M62 Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkem
- Drobné minutové úpravy časových poloh vlaků (do 5 minut),
- úprava víkendových a prázdninových spojů v ranních hodinách s ohledem na lepší přípojné vazby v Hanušovicích.
Trať 295 Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku
Linka M61 Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkem
- Na základě požadavku kraje bude od nového jízdního řádu zaveden nový ranní vlak Os 13603 Javorník ve Slezsku (odj. 4:50) – Lipová Lázně (5:39 – 5:45) – Jeseník (příj. 5:52), který bude svážet cestující do Jeseníku, případně na přestup v Lipové Lázni směrem do Šumperku.
- Nově však nepojede večerní vlak Os 13633 (Javorník ve Slezsku 21:20 – Lipová Lázně 22:07), kterým skoro nikdo necestoval.
- Více spojů bude prodlouženo až do Jeseníku.
Trať 297 Mikulovice – Zlaté Hory
- Osobní vlaky Os 23653 a 23657 budou na odjezdu posunuty o 2 minuty (odjezdy v 9:54 a 13:54), bude tak lepší přestupní vazba od spěšných vlaků Jeseník – Krnov. Vlaky Os 23659 a 23660 pojedou v upravených časech:
- Os 23659 odjede z Mikulovic v 16:17 (dříve v 17:52) a přijede do Zlatých Hor v 16:33 (dříve 18:08),
- Os 23660 odjede ze Zlatých Hor v 17:29 (dříve v 18:10), přijede do Mikulovic v 17:46 (dříve v 18:25) a v 17:51 bude pokračovat dále na Jeseník.
- Dále byly zrušeny večerní prázdninové vlaky Os 23661 a 23663, místo toho jsou objednány taktéž v období letních prázdnin Os 23655 (Mikulovice 12:17 – Zlaté Hory 12:33) a Os 23656 (Zlaté Hory 13:29 – Mikulovice 13:45).
Trať 300 Přerov – Vyškov na Moravě – Brno (IDSOK Přerov – Nezamyslice)
- Linka M2, M20 Nezamyslice – Přerov – Olomouc – Uničov – Šumperk (v úseku Vyškov n. M. – Nezamyslice
- Linka R8 (Brno –) Kojetín – Hranice na Moravě (– Ostrava – Bohumín)
- Vzhledem k nízké obsazenosti vlaků je zaveden na lince M2 v úseku Přerov – Nezamyslice o víkendech mezi 6:00 a 18:00 dvouhodinový takt. V žst. Nezamyslice jsou zachovány směrové přestupní vazby v relaci Kojetín – Nezamyslice – Prostějov a opačně,
- Os 3821 pojede denně v celé trase (9:04 Vyškov n.M. – 10:04 Přerov – 11:35 Šumperk)
- Os 3836 (příj. 19:34 Nezamyslice) jede nadále denně s přípojem na rychlík linku R12 směr Brno. Vlak Os 3847 (odj. 20:25 Nezamyslice) jede nadále denně s přípojem od rychlíku linky R12 z Brna.
Trať 301 Olomouc – Nezamyslice
- Linka M1, M10 Nezamyslice – Prostějov – Olomouc – Zábřeh n.M. – Šumperk – Kouty n.D.
- Linka R12 (Brno –) Nezamyslice – Prostějov – Olomouc – Šumperk
- Na lince M1 byly doplněny nové spoje mezi Olomoucí a Prostějovem tak, že bude zajištěno spojení mezi Olomoucí a Prostějovem každou hodinu v pracovní dny i o víkendech. Nad rámec uvedeného je spojení těchto měst zajištěno též rychlíky linky R12 a ve špičkách ještě doplněnými spěšnými vlaky,
- v úseku Prostějov – Nezamyslice je otočený dvouhodinový takt. Vlaky se budou křižovat v žst. Prostějov hl.n. Změna je provedena kvůli přestupním vazbám v Prostějově směr Dzbel a v Nezamyslicích směr Kojetín a opačně.
- Kvůli malému počtu cestujících na této trati dojde k omezení regionálních vlaků v úseku Prostějov hl.n. – Nezamyslice o víkendech a svátcích, průměrný takt budou 2 hodiny. Ve všední dny bude regionální doprava beze změn.
Trať 306 Prostějov – Dzbel (IDSOK)
Linka M44 Prostějov – Dzbel
- Upraveny časové polohy většiny spojů s ohledem na zajištění lepších přípojných vazeb v Prostějově, a to jak směrem na Olomouc, tak na Brno.
Tra’t 307 Senice na Hané – Červenka, Mladeč – Litovel předměstí (IDSOK)
Linka M41 Červenka – Prostějov
- Drobné minutové úpravy časových poloh vlaků (do 5 minut),
- první ranní vlak z Litovle do Červenky je zrušen a nahrazen autobusem,
- vlaky do Mladče jsou vedeny jako přímé z Červenky,
- víkendové vlaky nebudou jezdit až do Prostějova, v Senici bude nutný přestup,
- vlaky do Mladče budou mít rozšířený provoz na období od dubna do října.
Trať 309 Olomouc – Drahanovice – Prostějov
Linka M4 Olomouc – Drahanovice (– Prostějov)
- V pracovní dny je zajištěn hodinový takt v úseku Olomouc – Senice na Hané po celý den,
- o víkendech jsou téměř všechny spoje vedeny v celé trase Olomouc – Drahanovice – Prostějov, a to nízkopodlažním vozidlem.
Trať 310 Olomouc – Opava (IDSOK Olomouc – Moravský Beroun)
- Linka M5 Olomouc – Moravský Beroun
- Linka R27 Olomouc – Moravský Beroun (– Krnov – Ostrava)
- Drobné minutové úpravy časových poloh vlaků (do 5 minut),
- Os 3537 je zkrácen do Hluboček a bude nově zastavovat ve všech stanicích a zastávkách,
- Os 3538 je v pracovní dny během školního roku výchozí z Hluboček.
Trať 318 Jeseník – Krnov, Mikulovice – Zlaté Hory (IDSOK Jeseník – Zlaté Hory)
- Linka S15 Jeseník – Krnov
- Linka M65 Jeseník – Zlaté Hory
- Sp 1441 a 1446 vlaky nejedou v úseku Jeseník – Lipová Lázně (v tomto úseku pojedou v podobných časových polohách jiné vlaky),
- některé víkendové spoje do/ze Zlatých Hor pojedou v odlišných časových polohách,
- vzhledem k nesjízdnosti tratě po povodních je až do odvolání zavedena náhradní autobusová doprava dle výlukového jízdního řádu.
Trať 330 Přerov – Hulín – Břeclav (IDSOK Přerov – Hulín)
- Linka S9 (Břeclav –) Říkovice – Přerov
- Linka R13 Olomouc – Přerov – Hulín (– Brno)
- Linka R18 (Praha –) Olomouc – Přerov – Hulín (– Luhačovice)
- Drobné minutové úpravy časových poloh vlaků (do 5 minut),
- na spěšných vlacích mezi Olomoucí, Otrokovicemi a Starým Městem bude řazena elektrická jednotka RegioPanter,
- Os 4238 je opožděn o 15 minut kvůli přípoji od linky M2 ze směru Olomouc na 22:58 Přerov.
Provoz na tratích po povodních
- V novém jízdním řádu bohužel bude omezen provoz na tratích, které byly poničeny povodněmi v září 2024.
- Na trati 292 (Zábřeh na Moravě – Šumperk – Krnov) se podle aktuálních informací Správy železnic předpokládá znovuzprovoznění úseku Mikulovice – Písečná 31. května 2025. V období, kdy bude úsek mezi Mikulovicemi a Písečnou pro vlaky neprůjezdný, pravděpodobně bude zavedena náhradní autobusová doprava na trati 297 (Mikulovice – Zlaté Hory), o jejím zavedení se aktuálně jedná s Olomouckým krajem.
- Poškozený úsek Vápenná – Velká Kraš na trati 295 (Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku) by měl být podle předběžných údajů Správy železnic zprovozněn 31. října 2025.
Aktuální stav na stránkách IDSOK Olomouckého kraje
Napsat komentář