Správa železnic vybrala projektanta rekonstrukce trati pod pražským Nuselským mostem. Projekt pro frekventovanou spojnici od vinohradských tunelů po most na Výtoni vypracují společnosti SUDOP Praha a METROPROJEKT Praha, které podaly nejvýhodnější nabídku ve výši 103 120 000 korun.
Tři koleje a tižší provoz
Stavba přinese díky delšímu tříkolejnému úseku kapacitnější trať, výsledkem bude i rychlejší a tišší provoz vlaků. Samotné provedení prací se předpokládá v letech 2026 až 2028. Vítěz výběrového řízení vypracuje dokumentaci pro povolení záměru a pro provádění stavby.
Vítěz výběrového řízení vypracuje dokumentaci pro povolení záměru a pro provádění stavby. Celková výše nákladů bude známa po dokončení projektové přípravy. Obnovou projde několik kilometrů kolejí procházejících nuselským údolím. Díky posunutí výhybek směrem k ulici Na Folimance se prodlouží tříkolejný úsek. Kromě vyšší kapacity bude přínosem také zvýšení traťové rychlosti na 60 až 70 km/h. V celé délce se navíc použijí antivibrační rohože a další prvky, které zajistí snížení vibrací a hlukové zátěže v tomto hustě zastavěném území. Stavbaři rozšíří také několik podchodů.
Vytížený traťový úsek mezi stanicemi Praha hl. n. a Praha-Smíchov denně využívá přes dvě stě dálkových i regionálních vlaků. V budoucnu se počítá s přidáním dalších spojů. Správa železnic počítá s tříkolejnou tratí také na navazujícím výtoňském mostě. Tři koleje pak budou využitelné ve výrazně delším úseku než dnes.
Napsat komentář