Co nás zajímá

  • Nástupiště – je nástupiště vysoké, rovné, dlouhé a dostatečně široké? Má pevný povrch? Je nástupiště kryté, s přístřeškem? Jsou tu místa na sednutí, info tabule, popřípadě hlášení staničního rozhlasu?
  • Přístup na nástupiště – vedou na nástupiště jen schody, nebo dokonce musíte přecházet přes koleje? Nebo je tu výtah a pojízdné schody?
  • Přístup na nádraží – je u nádraží zastávka veřejné dopravy, parkoviště pro kola a auta? Je odbavovací hala přístupná bez schodů?
  • Služby na nádraží – je tu čekárna, pokladna, zákaznické centrum jednotlivých dopravců? Jsou na nádraží další služby jako je občerstvení, prodejní automaty, restaurace, záchody?
  • Celkový pocit z nádraží – čistota a přehlednost

Hodnocení každého nádraží je od nuly do 100 %.
Čím vyšší číslo, tím lepší. Uvádíme i datum, kdy jsme nádraží navštívili.
Hodnocení zohledňuje mnoho věcí, přidáváme proto i slovní hodnocení: klady a zápory.

Pokud jsme něco opomenuli, nebo se stav nádraží zlepšil / zhoršil, napište nám, pošlete fotky,

  • Všechna nástupiště jsou přehledná a přístup je plně bezbariérový.
  • Nástupiště jsou vysoká, do nízkopodlažních vlaků nastupujeme bez schodů.
  • Nástupiště jsou po celé délce krytá.
  • Nástupiště není v oblouku.
  • Nádraží je plně bezbariérové.
  • Značení odkud kam co jede je jednoznačné a přehledné.
  • Odjezdové tabule jak v hale, tak v podchodu a na nástupištích.
  • Nádraží je čisté, řádně osvětlené. Je tu pocit bezpečí.
  • Na nádraží jsou jak služby spojené přímo s cestováním (čekárna, záchody), tak navazující služby a obchody.
  • Dostupnost nádraží veřejnou dopravou, parkoviště pro kola i auta.
  • Příklad nádraží Vídeň hlavní nádraží
Hodnocení nádraží 100 %
  • Všechna nástupiště jsou bezpečná, přehledná a přístup je plně bezbariérový.
  • Nástupiště jsou dostatečně vysoká, abychom do nízkopodlažních vlaků nastupovali bez schodů.
  • Nástupiště jsou po většinu délky krytá.
  • Nástupiště není v oblouku.
  • Na nádraží a na nástupištích či v podchodu jsou odjezdové tabule, kvalitní značení.
  • Nádraží je čisté.
  • Na nádraží jsou jak služby spojené přímo s cestováním + čekárna, záchody, tak navazující služby (obchody).
  • Dostupnost nádraží veřejnou dopravou, parkoviště pro kola i auta.
  • Příklad nádraží Praha hlavní nádraží nebo Plzeň hlavní nádraží.
90%
  • Všechna nástupiště jsou bezpečná, přehledná a přístup je bezbariérový.
  • Přístup podchodem nebo nadchodem.
  • Nástupiště jsou dostatečně vysoká, abychom do nízkopodlažních vlaků nastupovali bez schodů.
  • Nástupiště je kryté nebo jsou zde větší přístřešky.
  • Na nádraží jsou odjezdové tabule, je tu značení.
  • Nádraží je v rozhodující části čisté.
  • Na nádraží základní služby spojené přímo s cestou vlakem + další služby jako čekárna, záchody.
  • V docházkové vzdálenosti navazující veřejná dopravou, parkoviště pro kola i auta.
  • Příklad nádraží Beroun
80 %
  • Všechna nástupiště jsou bezpečná, přehledná a přístup je bezbariérový.
  • Přístup podchodem nebo nadchodem.
  • Nástupiště jsou dostatečně vysoká, abychom do nízkopodlažních vlaků nastupovali bez schodů.
  • Nástupiště je alespoň částečně kryté nebo jsou zde přístřešky.
  • Na nádraží jsou odjezdové tabule, je tu značení.
  • Nádraží je v rozhodující části čisté.
  • Na nádraží jsou alespoň základní služby spojené přímo s cestou vlakem. Je tu čekárna, záchod.
  • V docházkové vzdálenosti dostupnost nádraží veřejnou dopravou, možnost parkování pro kola i auta
  • Příklad nádraží Křižanov
Hodnocení nádraží 70 %
  • Nástupiště jsou vysoká. Do nízkopodlažních vlaků se nastupuje bezbariérově
  • Bezbariérový přístup je ale buď:
    • přecházením kolejí po úrovňovém přechodu nebo
    • vyžaduje větší zacházku nebo
    • vyžaduje asistenci personálu stanice.
  • Přístřešky (čekárna) na nástupišti nebo poblíž.
  • Nástupiště může být v mírném oblouku.
  • Na nádraží jsou odjezdové tabule.  Je tu jasné značení odkud kam co jede.
  • Nádraží je v rozhodující části čisté.
  • Poblíž stanice alespoň základní služby, obchody, hospoda.
  • V dosahu veřejná doprava, alespoň omezené možnosti parkování kol a aut.
  • Příklad nádraží Brno-Lesná
60%
  • Nádraží není bezbariérově dostupné.
  • Nástupiště jsou nízká.
  • Jejich povrch je pevný, rovný. Obvykle tvořen panely.
  • Přístup na nástupiště přecházením kolejí.
  • Přístřešek je obvykle poblíž.
  • Nástupiště může být v mírném oblouku.
  • Na nádraží jsou odjezdové tabule, hlášení nebo papírový jízdní řád.
  • Je tu značení odkud kam co jede, nebo je to jinak zřejmé.
  • Nádraží je v rozhodující části čisté.
  • Na nádraží nebo v docházkové vzdálenosti základní služby, prodejní automaty, v obci obchod či hospoda.
  • V dosahu autobusová zastávka, omezené nebo žádné možnosti parkoviště.
  • Příklad nádraží Branná.
50%
  • Nástupiště jsou nízká a úzká.
  • Povrch nekvalitní panely,  popřípadě nezpevněný povrch.
  • Přístup na nástupiště není bezbariérový.
  • Obvykle přecházení kolejí.
  • Přístup na nástupiště až po příjezdu a zastavení vlaku.
  • Žádné označení nástupišť či který vlak kam jede. Ale díky malému množství vlaků nebo jednokolejnému provozu přes stanici není problém.
  • Na nástupišti nemusí být žádný přístřešek.
  • Většinou jen papírový jízdní řád.
  • Na nádraží žádné služby.
  • Omezené nebo žádné možnosti parkoviště.
  • Nemusí být v dosahu veřejné dopravy.
  • Příklad nádraží Prostějov místní nádraží
Hodnocení nádraží 40 %
  • Nástupiště jsou nízká a úzká, většinou složená z panelů,  popřípadě nezpevněný povrch.
  • Přístup na žádné nástupiště není bezbariérový.
  • Ve stanici se křižují vlaky, nebo více vlaků v jeden čas a přístup na nástupiště vyžaduje přecházení těchto kolejí – bezpečnost.
  • Přístup na nástupiště až po příjezdu a zastavení vlaku.
  • Žádné označení nástupišť či který vlak kam jede.
  • Na nástupišti nemusí být žádný přístřešek.
  • Na nádraží mohou chybět odjezdové tabule, nemusí být hlášení. Většinou jen papírový jízdní řád.
  • Na nádraží mohou chybět služby.
  • Nemusí být v dosahu veřejné dopravy.
  • Příklad nádraží Vyškov na Moravě
30%
  • Nástupiště jsou nízká a úzká, většinou složená z panelů. Popřípadě nezpevněný povrch.
  • Přístup na žádné nástupiště není bezbariérový.
  • Příchod na vlak vyžaduje přechod přes (průjezdné) koleje.
  • Přístup na nástupiště až po příjezdu a zastavení vlaku.
  • Žádné označení nástupišť. Žádné označení odkud kam co jede.
  • Problémy s orientaci nebo s bezpečnosti přístupu na vlak.
  • Nástupiště jsou nízká, i do nízkopodlažních vlaků se značným převýšením.
  • Na nástupišti nemusí být žádný přístřešek.
  • Nástupiště může být i ve značném oblouku – mezera mezi hranou nástupiště a schody do vozu.
  • Na nádraží mohou chybět odjezdové tabule, nemusí být hlášení. Většinou jen papírový jízdní řád.
  • Na nádraží žádné služby.
  • Omezené nebo žádné možnosti parkoviště.
  • Nemusí být v dosahu veřejné dopravy.
  • Příklad nádraží Pohledští Dvořáci
Hodnocení nádraží 20 %
  • Přístup na nástupiště až po příjezdu a zastavení vlaku.
  • Příchod na nástupiště může vyžadovat přecházení kolejí.
  • Povrch nástupiště není zpevněn. Ze strany koleje většinou jen betonový obrubník.
  • Nástupiště úzké a nízké.
  • I do nízkopodlažních vlaků musíme nastupovat se značným převýšením.
  • Žádný přístřešek.
  • Žádné služby.
  • Žádná odjezdová tabule.
  • Nemusí být v dosahu veřejné dopravy.
  • Příklad nádraží Lednice-rybníky
Hodnocení nádraží 10 %
  • Na nádraží nejezdí podle jízdního řádku žádné vlaky. Jen občasné jízdy nadšenců nebo zvláštní jízdy.
  • Přístup na nástupiště je až po příjezdu a zastavení vlaku.
  • Příchod na nástupiště vyžaduje přecházení kolejí.
  • Nástupiště, pokud se dá o něčem takovém hovořit, je úzké a nízké.
  • I do nízkopodlažních vlaků musíme nastupovat se značným převýšením.
  • Není zde žádný přístřešek.
  • Žádné služby, většinou ani žádná budova.
  • Nádraží je špinavé, zarostlé, ztrácí se ve v přírodě
  • Příklad nádraží Hrabětice
Hodnocení nádraží 0 %