Co nás zajímá
- Nástupiště – je nástupiště vysoké, rovné, dlouhé a dostatečně široké? Má pevný povrch? Je nástupiště kryté, s přístřeškem? Jsou tu místa na sednutí, info tabule, popřípadě hlášení staničního rozhlasu?
- Přístup na nástupiště – vedou na nástupiště jen schody, nebo dokonce musíte přecházet přes koleje? Nebo je tu výtah a pojízdné schody?
- Přístup na nádraží – je u nádraží zastávka veřejné dopravy, parkoviště pro kola a auta? Je odbavovací hala přístupná bez schodů?
- Služby na nádraží – je tu čekárna, pokladna, zákaznické centrum jednotlivých dopravců? Jsou na nádraží další služby jako je občerstvení, prodejní automaty, restaurace, záchody?
- Celkový pocit z nádraží – čistota a přehlednost
Hodnocení každého nádraží je od nuly do 100 %.
Čím vyšší číslo, tím lepší. Uvádíme i datum, kdy jsme nádraží navštívili.
Hodnocení zohledňuje mnoho věcí, přidáváme proto i slovní hodnocení: klady a zápory.
Pokud jsme něco opomenuli, nebo se stav nádraží zlepšil / zhoršil, napište nám, pošlete fotky,
- Všechna nástupiště jsou přehledná a přístup je plně bezbariérový.
- Nástupiště jsou vysoká, do nízkopodlažních vlaků nastupujeme bez schodů.
- Nástupiště jsou po celé délce krytá.
- Nástupiště není v oblouku.
- Nádraží je plně bezbariérové.
- Značení odkud kam co jede je jednoznačné a přehledné.
- Odjezdové tabule jak v hale, tak v podchodu a na nástupištích.
- Nádraží je čisté, řádně osvětlené. Je tu pocit bezpečí.
- Na nádraží jsou jak služby spojené přímo s cestováním (čekárna, záchody), tak navazující služby a obchody.
- Dostupnost nádraží veřejnou dopravou, parkoviště pro kola i auta.
- Příklad nádraží Vídeň hlavní nádraží
- Všechna nástupiště jsou bezpečná, přehledná a přístup je plně bezbariérový.
- Nástupiště jsou dostatečně vysoká, abychom do nízkopodlažních vlaků nastupovali bez schodů.
- Nástupiště jsou po většinu délky krytá.
- Nástupiště není v oblouku.
- Na nádraží a na nástupištích či v podchodu jsou odjezdové tabule, kvalitní značení.
- Nádraží je čisté.
- Na nádraží jsou jak služby spojené přímo s cestováním + čekárna, záchody, tak navazující služby (obchody).
- Dostupnost nádraží veřejnou dopravou, parkoviště pro kola i auta.
- Příklad nádraží Praha hlavní nádraží nebo Plzeň hlavní nádraží.
- Všechna nástupiště jsou bezpečná, přehledná a přístup je bezbariérový.
- Přístup podchodem nebo nadchodem.
- Nástupiště jsou dostatečně vysoká, abychom do nízkopodlažních vlaků nastupovali bez schodů.
- Nástupiště je kryté nebo jsou zde větší přístřešky.
- Na nádraží jsou odjezdové tabule, je tu značení.
- Nádraží je v rozhodující části čisté.
- Na nádraží základní služby spojené přímo s cestou vlakem + další služby jako čekárna, záchody.
- V docházkové vzdálenosti navazující veřejná dopravou, parkoviště pro kola i auta.
- Příklad nádraží Beroun
- Všechna nástupiště jsou bezpečná, přehledná a přístup je bezbariérový.
- Přístup podchodem nebo nadchodem.
- Nástupiště jsou dostatečně vysoká, abychom do nízkopodlažních vlaků nastupovali bez schodů.
- Nástupiště je alespoň částečně kryté nebo jsou zde přístřešky.
- Na nádraží jsou odjezdové tabule, je tu značení.
- Nádraží je v rozhodující části čisté.
- Na nádraží jsou alespoň základní služby spojené přímo s cestou vlakem. Je tu čekárna, záchod.
- V docházkové vzdálenosti dostupnost nádraží veřejnou dopravou, možnost parkování pro kola i auta
- Příklad nádraží Křižanov
- Nástupiště jsou vysoká. Do nízkopodlažních vlaků se nastupuje bezbariérově
- Bezbariérový přístup je ale buď:
- přecházením kolejí po úrovňovém přechodu nebo
- vyžaduje větší zacházku nebo
- vyžaduje asistenci personálu stanice.
- Přístřešky (čekárna) na nástupišti nebo poblíž.
- Nástupiště může být v mírném oblouku.
- Na nádraží jsou odjezdové tabule. Je tu jasné značení odkud kam co jede.
- Nádraží je v rozhodující části čisté.
- Poblíž stanice alespoň základní služby, obchody, hospoda.
- V dosahu veřejná doprava, alespoň omezené možnosti parkování kol a aut.
- Příklad nádraží Brno-Lesná
- Nádraží není bezbariérově dostupné.
- Nástupiště jsou nízká.
- Jejich povrch je pevný, rovný. Obvykle tvořen panely.
- Přístup na nástupiště přecházením kolejí.
- Přístřešek je obvykle poblíž.
- Nástupiště může být v mírném oblouku.
- Na nádraží jsou odjezdové tabule, hlášení nebo papírový jízdní řád.
- Je tu značení odkud kam co jede, nebo je to jinak zřejmé.
- Nádraží je v rozhodující části čisté.
- Na nádraží nebo v docházkové vzdálenosti základní služby, prodejní automaty, v obci obchod či hospoda.
- V dosahu autobusová zastávka, omezené nebo žádné možnosti parkoviště.
- Příklad nádraží Branná.
- Nástupiště jsou nízká a úzká.
- Povrch nekvalitní panely, popřípadě nezpevněný povrch.
- Přístup na nástupiště není bezbariérový.
- Obvykle přecházení kolejí.
- Přístup na nástupiště až po příjezdu a zastavení vlaku.
- Žádné označení nástupišť či který vlak kam jede. Ale díky malému množství vlaků nebo jednokolejnému provozu přes stanici není problém.
- Na nástupišti nemusí být žádný přístřešek.
- Většinou jen papírový jízdní řád.
- Na nádraží žádné služby.
- Omezené nebo žádné možnosti parkoviště.
- Nemusí být v dosahu veřejné dopravy.
- Příklad nádraží Prostějov místní nádraží
- Nástupiště jsou nízká a úzká, většinou složená z panelů, popřípadě nezpevněný povrch.
- Přístup na žádné nástupiště není bezbariérový.
- Ve stanici se křižují vlaky, nebo více vlaků v jeden čas a přístup na nástupiště vyžaduje přecházení těchto kolejí – bezpečnost.
- Přístup na nástupiště až po příjezdu a zastavení vlaku.
- Žádné označení nástupišť či který vlak kam jede.
- Na nástupišti nemusí být žádný přístřešek.
- Na nádraží mohou chybět odjezdové tabule, nemusí být hlášení. Většinou jen papírový jízdní řád.
- Na nádraží mohou chybět služby.
- Nemusí být v dosahu veřejné dopravy.
- Příklad nádraží Vyškov na Moravě
- Nástupiště jsou nízká a úzká, většinou složená z panelů. Popřípadě nezpevněný povrch.
- Přístup na žádné nástupiště není bezbariérový.
- Příchod na vlak vyžaduje přechod přes (průjezdné) koleje.
- Přístup na nástupiště až po příjezdu a zastavení vlaku.
- Žádné označení nástupišť. Žádné označení odkud kam co jede.
- Problémy s orientaci nebo s bezpečnosti přístupu na vlak.
- Nástupiště jsou nízká, i do nízkopodlažních vlaků se značným převýšením.
- Na nástupišti nemusí být žádný přístřešek.
- Nástupiště může být i ve značném oblouku – mezera mezi hranou nástupiště a schody do vozu.
- Na nádraží mohou chybět odjezdové tabule, nemusí být hlášení. Většinou jen papírový jízdní řád.
- Na nádraží žádné služby.
- Omezené nebo žádné možnosti parkoviště.
- Nemusí být v dosahu veřejné dopravy.
- Příklad nádraží Pohledští Dvořáci
- Přístup na nástupiště až po příjezdu a zastavení vlaku.
- Příchod na nástupiště může vyžadovat přecházení kolejí.
- Povrch nástupiště není zpevněn. Ze strany koleje většinou jen betonový obrubník.
- Nástupiště úzké a nízké.
- I do nízkopodlažních vlaků musíme nastupovat se značným převýšením.
- Žádný přístřešek.
- Žádné služby.
- Žádná odjezdová tabule.
- Nemusí být v dosahu veřejné dopravy.
- Příklad nádraží Lednice-rybníky
- Na nádraží nejezdí podle jízdního řádku žádné vlaky. Jen občasné jízdy nadšenců nebo zvláštní jízdy.
- Přístup na nástupiště je až po příjezdu a zastavení vlaku.
- Příchod na nástupiště vyžaduje přecházení kolejí.
- Nástupiště, pokud se dá o něčem takovém hovořit, je úzké a nízké.
- I do nízkopodlažních vlaků musíme nastupovat se značným převýšením.
- Není zde žádný přístřešek.
- Žádné služby, většinou ani žádná budova.
- Nádraží je špinavé, zarostlé, ztrácí se ve v přírodě
- Příklad nádraží Hrabětice
Napsat komentář