Začaly letní prázdniny. Dopravce České dráhy na toto období připravil několik akcí. Výletníci mají k dispozici Jízdenku na léto. Ta letos platí bohužel až od pondělí 1. července a jen do soboty 31.srpna (taky to ČD mohly prodloužit na oba „skoro“ prázdninové víkendy). Připraveny jsou jízdy nostalgických vlaků s historickými vozidly, v provozu jsou sezónní a výletní cyklovlaky. Veřejnost má k dispozici také síť půjčoven jízdních kol ČD BIKE a zhruba 7 500 spojů, která přepravu jízdní kola.

Jízdenka na léto ČD

  • Jízdenku na léto lze zakoupit s platností 7 nebo 14 libovolných na sebe navazujících dní.
  • V době platnosti umožňuje jízdenka volné cestování spoji Českých drah bez omezení počtu spojů nebo ujetých kilometrů.
  • Jízdenka na léto platí ve 2. třídě, ale je možné si do 1. třídy dokoupit jednorázový doplatek.
  • Do vlaků s povinnou rezervací je třeba si zajistit místenku.
  • Jízdenky platí v období od 1. července do 31. srpna.

Cena jízdenky na léto

  • 7denní jízdenka je za 1 390 Kč a
  • 14denní za 1 990 Kč (stejně jako vloni)
  • pro držitele In Karty se zákaznickou aplikací (např. IN 25, IN 50 atp.) platí zvýhodněná cena 1 190, resp. 1 690 Kč a
  • zlevněná varianta pro děti 6 až 18 let, studenty 18 až 26 let, seniory od 65 let a invalidy III. stupně stojí u 7denní jízdenky 695 Kč a 14denní jízdenky 995 Kč.
  • Jízdenky jsou na jméno a nejsou přenosné.

Jízdenku na léto v roce 2022 využilo přibližně 10 tisíc cestujících.

Prodej Jízdenky na léto spouští České dráhy už od 15. června 2024.

Prázdninové nostalgické vlaky

O prázdninách může být příjemným cílem také cesta nostalgickým vlakem v historických vagónech s dřevěnými lavicemi. Vlaky dopravují stařičké parní, motorové nebo elektrické lokomotivy. Kompletní nabídku ČD Nostalgie si lze prohlédnout na www.cdnostalgie.cz.

Sezónní vlaky a výlety s kolem

V provozu jsou také sezónní víkendové výletní vlaky z Prahy do Brd, Českého ráje, z Brna do Podyjí nebo kolem cyklostezky Ohře mezi Chebem a Karlovými Vary. Ty přepravují jízdní kola podobně jako většina vlaků Českých drah. S kolem se lze vydat také do zahraniší, např. na Labskou nebo Dunajskou cyklostezku. Kdo nechce vozit své jízdní kolo na dovolenou, může využívat kola z půjčoven ČD BIKE.

Podrobnosti o přepravě jízdních kol a půjčovnách získáte zde: www.cd.cz/cdbike.

Polovina vozidel Českých drah je klimatizovaná

červen 2024
Aby nám při letním cestování nebylo horko, je již více než 1 600 osobních vozů nebo vozů Českých drah na začátku letošního léta s klimatizací. Klimatizované vozy a jednotky obsluhují nejfrekventovanější spoje na páteřních dálkových i regionálních linkách v celém Česku, díky tomu dnes cestuje většina zákazníků na železnici v moderních klimatizovaných vlacích.

Nastaveno na na 22 °C

Základní nastavení teploty ve vlacích je od výrobců na 22 °C. Ve velkoprostorových vozech může tuto teplotu o +/– 2 °C upravit doprovod vlaku a v oddílových vozech si ji ve stejném rozsahu může upravit přímo cestující. Při rostoucí teplotě vně vozidla pak dochází k úpravě teploty také v interiéru. Systém tak udržuje rozdíl ve vnější a vnitřní teplotě na zhruba 8 °C doporučených zdravotníky. Při vnější teplotě vzduchu 35 °C tak udržuje klimatizace uvnitř vlaku teplotu na úrovni zhruba 27 °C.

Jak poznat klimatizované vozy?

Vozidla vybavená klimatizací jsou označena u nástupních dveří nebo v interiéru symbolem lomítka, kdy v horní části je obrázek sluníčka a v dolní sněhové vločky.

Aby klimatizace chladila

„Klimatizace je dnes součástí všech moderních vlaků Českých drah. Je to už více než polovina všech vozidel, ve kterých cestují naši zákazníci. Díky tomu, že jsou klimatizované soupravy na nejfrekventovanějších linkách, například na příměstských spojích v okolí Prahy, Brna nebo Ostravy, ale také na páteřních tratích v dalších krajích, cestuje dnes drtivá většina našich zákazníků v moderních klimatizovaných vlacích. Údržbě klimatizace proto věnujeme velkou pozornost. Vedle pravidelných prohlídek procházejí před hlavní letní sezónou také mimořádnou kontrolou, která se zaměřuje na kontrolu neporušenosti chladícího okruhu, správné množství chladícího média a na ověření funkčnosti celého systému. Klimatizační jednotka je však pouze technika a ani tyto preventivní kontroly stoprocentně nevyloučí přetížení nebo nějakou poruchu v době plného provozu,“ vysvětluje Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis.