O voze

  • Vůz: Kombinovaný 1. a 2.třída
  • Sířka dveří do oddílu pro sezení: 85cm
  • Uspořádání vozu: velkoprostorový
  • Šířka uličky mezi sedadly: cm
  • Počet míst k sezení: 59
  • Zástrčky na 230 V: Ano
  • Nízkopodlažní: Ano
  • USB napájecí zástrčky: Ne
  • Je vhodný pro vozičkáře: Ano
  • WiFi Internet: Ano
  • Místo pro kočárek: Ano
  • Obrazový informační systém: Ano
  • Místo pro kolo: Ano
  • Hlasový informační systém: Ano
  • Počet míst pro kola: 6
  • Klimatizace: Ano
  • Vstupní dveře: Předsuvné dvoukřídlé
  • Dají se otevřít okna: Ne
  • Šířka vnějších dveří: 130cm
  • WC vhodné pro vozičkáře: Ano
  • Šířka dveří do uličky: cm
  • Přebalovák na WC: Ne

Vůz 471 soupravy CityElefant je dvoupatrový, dole nízkopodlažní. Dveře jsou dvoukřídlé, které se celé otevírají stiskem jednoho tlačítka. To umožňuje rychlý a pohodlný nástup i výstup. Za dveřmi označenými symbolem kola a kočárky, je pro ně místo. Druhé dveře použijeme, když cestujeme 1. třídu. Za nimi jsou schody nahoru do patra, kde je oddíl 1. třídy. Ve voze je wifi, hlášení o příští zastávce a nad dveřmi displeje s průběhem jízdy a příští zastávkou.
Sedadla jsou celkem pohodlná. Ty v 1. třídě jsou širší a polohovatelná. Zásuvky tu jsou jen na 230 V. Záchod je velký, ale bez bez přebalováku.

Souprava CityElefant je tří-vozová.
Ze zde popsaného vozu 471, z vozu CityElefant 971, kde je místo i pro vozíčkáře, kola a kočárky, a vloženého vozu CityElefant 071.

Infografika

Místa k sezení

  • Sedadla 2. třídy

    Sedadla v mezipatře

Sedadla 1. třídy

Místa pro kola a kočárky

Chodba a ulička

Dveře a nástupní prostor

Záchod

Klady

Vůz 471 soupravy CityElefant je dvoupatrový, dole nízkopodlažní. Dveře jsou dvoukřídlé, které se celé otevírají stiskem jednoho tlačítka. To umožňuje rychlý a pohodlný nástup i výstup. Ve voze je místo pro kola a kočárky. Nahoře je oddíl 1. třídy. Sedadla, zvláště v první třídě, jsou pohodlná.

Zápory

Námi hodnocený vůz nebyl určen pro přepravu vozíčkářů, chyběl tu zvedací mechanismu, nebo složená nájezdová rampa. Záchod byl velký, ale bez přebalováku. Zásuvky na 230 V byly zřejmě dodělávány dodatečně, neboť jejich uložení nad hlavu do regálu není zrovna ideální. Moc se nám nelíbilo, že průchod do dalšího vozu soupravy vede přes lomenou úzkou chodbu.