O voze

  • Vůz: Kombinovaný vůz 1.třída a jídelní vůz
  • Sířka dveří do oddílu pro sezení: cm
  • Uspořádání vozu: kombinovaný
  • Šířka uličky mezi sedadly: cm
  • Počet míst k sezení: 24
  • Zástrčky na 230 V: Ano
  • Nízkopodlažní: Ne
  • USB napájecí zástrčky: Ne
  • Je vhodný pro vozičkáře: Ne
  • WiFi Internet: Ano
  • Místo pro kočárek: Ne
  • Obrazový informační systém: Ano
  • Místo pro kolo: Ne
  • Hlasový informační systém: Ano
  • Počet míst pro kola: 0
  • Klimatizace: Ano
  • Vstupní dveře: Předsuvné jednokřídlé
  • Dají se otevřít okna: Ne
  • Šířka vnějších dveří: 80cm
  • WC vhodné pro vozičkáře: Ano
  • Šířka dveří do uličky: cm
  • Přebalovák na WC: Ne

ARbmpz 892 je kombinovaný vůz s části restaurační, služební a s oddílem 1. třídy. Vůz je rovněž vhodný pro vozíčkáře.
Vůz 892 jezdí jako součást soupravy RailJet a to buď v modrém provedení vlaku (České dráhy) nebo v červeném nátěru vlaku. Ty provozují rakouské dráhy. V uspořádání mezi červeným a modrým provedením vozu není většího rozdílu. Podstatnější je, že v červených soupravách obsluhuje v restauračním vozu a na pojízdném mini-baru rakouská posádka a ceny jsou proto vyšší, než když pojedete v modré soupravě. Na pojízdném mini-baru většinou nefunguje platební terminál, použijte EURa nebo Kč.

Pokud hledáte jiný vůz jak ARbmpz 892 , pokračujte na abecední seznam hodnocených železničních vozů.

Pro znalce, na odkazu Česká nádraží.cz je filtrovací tabulka s možností vícenásobného třídění osobních vozů.

Infografika

Místa k sezení

  •  

Restaurační vůz Railjet ARbmpz 892

Jídlo a pití

Podzim 2023 a nová nabídka jídel a nápojů v červeném Railjetu. Vlak jezdí na lince z Prahy přes Brno do Břeclavi (-Vídeň a Grazu) pod hlavičkou České dráhy, ale servis v jídelním voze zajišťuje rakouská posádka, včetně menu.

Je večer, za okny podzim. Z nabídky v jídelním voze vybírám Podzimní houbový guláš s bramborovými knedlíky a na zapití nealkoholické pivo Gösser Naturgold. Menu je napsáno v několika jazycích, včetně češtiny. Pod názvem jídla je uveden jeho stručný popis, většinou je tu i fotka. Rovněž ceny jsou uvedeny jak v EUR, tak v Kč.

Pivo v láhvi a se skleničkou mi posádka přinesla ihned. Na hlavní chod čekám asi pět minut. Na vyšší kvalitu jídel jsem v rakouském provedení zvyklý. Jako příbor dostávám lžíci a vidličku vloženou do velkého potištěného ubrousku. Porce jídla je dobře ohřátá. Houbová omáčka je prostě skvělá. Je jemná, žádná pálivá chuť. Vhodné i pro děti. Knedlíky jsou dobře udělané, dobře se oddělují lžíci.
Opravdu jsem si dobře pochutnal.

V českých hospodách jsem ale zvyklý na větší porce. Servírovaná porce mi sice na večeři stačila, ale na oběd bych si k ní určitě ještě vzal polévku.
Ceny jsou vyšší: houbový guláš 10,90 EUR (311 Kč ?) a pivo 4,10 EUR (117 Kč). Kvůli přepočtu platím kartou v EURech.

Máte rádi kari nebo curry?

Pokud dáváte přednost jídlo na curry, tady je srovnávací recenze.
V jednom týdnu jsem vyzkoušel obdobná jídla, co nabízí na palubě RegioJet a České dráhy.
Kuřecí na červeném kari s rýží a Květákové curry s rýži basmati.  Různá kuchyně, rozdílná receptura, různá cena. A výsledek?

Místa pro kola a kočárky

  • Místo pro kočárek: NE (pro cestování s dětmi a s kočárkem je určen jiný vůz v soupravě)
    Místo pro kola: NE

Chodba a ulička

Dveře a nástupní prostor

Záchod

Klady

Mám rád ucelené soupravy, kdy průchody mezi vozy jsou nehlučné, žádné těžké dveře. V Railjetu jsme vyzkoušeli jak českou, tak rakouskou kuchyni. U české si jednoznačně i příště dám svíčkovou. Mají ji velmi dobrou a za přijatelnou cenu. Rakouský servis je dražší, ale dlouho nezapomenu na štrůdl s vanilkou. Sezení je u stolů velmi pohodlné.

Zápory

Pokud bych cestoval 1.třídou, radši bych šel o vůz dál. Přece jenom z restauračního vozu kolem pořád někdo chodí. Na druhou stranu, blízkost baru a obsluhy někomu může vyhovovat. Dávejte si pozor na červené rakouské soupravy. Ceny za jídlo a pití se liší. Na území České republiky platí v modrých soupravách tzv. Happy hours.