jsou starší vozy 2.třídy s deseti oddíly / kupéčky po osmi místech k sezení. Místo sedadel lavice. Nástup přes zalamovací dveře na kliku a strmé schůdky do vozu. Tady je popis a hodnocení vozu z listopadu 2018.
Ve vozidle B 249 je deset kupéček.
A v každém z nich je osm míst k sednutí.
Vozy jsou bez klimatizace. Okna se dají otevřít.
Ovládat může jen topení. Jeho páčka je mezi stolem a rámem okna. Pod stolem je kastlík na netříděný drobný odpad.
V kupéčku jsou čtyři místa vedle sebe. Uprostřed je sklopná opěrka na ruce. Jinak jsou látkou potažené lavice bez možnosti nastavení. Sezení je v menším počtu cestujících celkem v pohodě. Starší vozy jsou bývají prosezené.
Pro odložení věcí tu jsou dvě řady žebrovaných polic.
Vždy na jedné straně je na stěně nad sedadly podélné zrcadlo.
Vnější dveře vozu B 249 jsou starého provedení – zalamovací na kliku se šířkou jen 65 cm.
A nastupuje se po celkem strmých schůdcích. tak pozor. Hlavně se při nástupu nechytejte madla na dveřích – budete si je zavírat.
Pohled na vnější dveře zevnitř vozu. Vpravo je vstup na záchod.
Tento ty dveří se otevírá přehozením kliky na druhou stranu přes horní úvrať stlačením dolů za současného odtlačování dveří do boku.
Mezivozové dveře vozu B 249 se otevírají tahem do strany.
Z nástupního prostoru vedou do uličky „lítačky“ šírky 53 cm.
Šířka zasouvacích dveří do kupé je 57 cm.
Hlavně že jdou otevřít okna. To je lepší než kdejaká klimatizace, WiFi, USB, a jiné …..y.
ano přesně jsou to vozy našeho dětství
Toto jsou nejlepší vozy na české železnici ne nějaké bmz atd