Okomentuj nádraží

O voze

  • Vůz: Kombinovaný 1. a 2.třída
  • Sířka dveří do oddílu pro sezení: 60cm
  • Uspořádání vozu: velkoprostorový
  • Šířka uličky mezi sedadly: 60cm
  • Počet míst k sezení: 231
  • Zástrčky na 230 V: Ano
  • Nízkopodlažní: Ano
  • USB napájecí zástrčky: Ne
  • Je vhodný pro vozičkáře: Ano
  • WiFi Internet: Ano
  • Místo pro kočárek: Ano
  • Obrazový informační systém: Ano
  • Místo pro kolo: Ano
  • Hlasový informační systém: Ano
  • Počet míst pro kola: 8
  • Klimatizace: Ano
  • Vstupní dveře: Předsuvné dvoukřídlé
  • Dají se otevřít okna: Ne
  • Šířka vnějších dveří: 128cm
  • WC vhodné pro vozičkáře: Ano
  • Šířka dveří do uličky: 82cm
  • Přebalovák na WC: Ano

Jednotku 655 provozuje na české železnici dopravce RegioJet v barvách Pražské integrované dopravy (PID). Nízkopodlažní jednotka 655 se skládá ze tří vozů, které jsou i takto očíslovány.

  • Tento čelní vůz s motorem (94 54 655) je určen pro cestování s kočárkem a pro vozíčkáře. Disponuje prostorným záchodem vybaveným přebalovacím pultem. Sedadla jsou druhé třídy, uspořádaná buď za sebou (jako v letadle), nebo po dvou naproti sobě (tzv. vis-à-vis).
  • Vložený vůz (94 54 055) má dvojici dvoukřídlých dveří a je určen pro cestování s kočárkem i s koly. Cyklisté zde mají k dispozici držáky na kola. Tento vůz není vybaven záchodem. Sedadla druhé třídy jsou uspořádána po dvou naproti sobě (tzv. vis-à-vis).
  • Čelní řídicí vůz (94 54 955) je vhodný pro cestování s kočárkem. Záchod v tomto voze je však menší a není zde přebalovací pult. Sedadla druhé třídy jsou uspořádána po dvou naproti sobě (tzv. vis-à-vis). V přední části vozu se nachází oddíl první třídy.

Ačkoliv všechny tři vozy jednotky jsou částečně nízkopodlažní, čela vozů i průchody mezi nimi jsou přístupné pouze po schodech. Pokud cestujete s kočárkem, kolem nebo na invalidním vozíku, sledujte symboly na dveřích. Uvnitř soupravy již průchod není možný. Zatímco do všech tří vozů lze nastoupit s kočárkem, pouze v prvním voze je dostatečně prostorný záchod a s přebalovacím pultem.

Vyplatí se 1. třída?

Od jara 2025 nabízejí linky obsluhované těmito jednotkami jako jediné v rámci PID možnost cestování první třídou. Cena činí 20 Kč bez ohledu na vzdálenost, přičemž lístek je možné zakoupit pouze u průvodčího ve vlaku (nikoliv přes mobilní aplikaci). Výhody první třídy:

  • Širší, pohodlnější a polohovatelná sedadla.

  • Rozkládací stoly u každého sedadla.

  • Zásuvky na 230 V pro každé místo.

  • Oddíl je oddělitelný zasouvacími dveřmi, což zajišťuje klid během cesty.

Pokud cestujete 1. třídou s dětmi nebo jako student, hradíte plné jízdné plus 20 Kč za použití první třídu.

Pokud hledáte jiný vůz jak jednotku 655, pokračujte na seznam vozů.
Pro znalce, filtrovací tabulka s možností třídění je na odkazu na Tabulku vozů.

Infografika

Místa k sezení

Místa pro kola a kočárky

Záchod

Dveře a nástupní prostor

2. vůz > sedadla

2. vůz > kola a kočárky

2. vůz > dveře

3. vůz > sedadla 1. třídy

3. vůz > sedadla 2. třídy

3. vůz > kočárky

3. vůz > záchod

3. vůz > dveře

Chodba a ulička

  • Ulička v prvním voze

    Ulička ve druhém voze

    Ulička ve třetím voze

Klady

Ve všech třech vozech jednotky 655 jsou sedadla umístěna jak v nízkopodlažní části, tak v části přístupné po schodech. K dispozici je prostor pro cyklisty, cestující na invalidním vozíku i pro ty, kteří cestují s kočárkem. Souprava disponuje dvojicí záchodů, z nichž jeden je vybaven výklopným přebalovacím pultem. Samozřejmostí je klimatizace a možnost stáhnout roletu na okně. Dvoukřídlé dveře se otevírají stiskem jednoho tlačítka. Ačkoliv je tato jednotka určena pro regionální linky, sedadla jsou velmi pohodlná. Pro ty, kteří chtějí pracovat nebo se učit v klidu, je k dispozici oddělená první třída.

Zápory

Ve druhé třídě není u sedadel k dispozici žádný rozkládací stůl. Část sedadel, která jsou uspořádána za sebou (jako v letadle), sice nabízí výklopný plechový stolek, ten je však vhodný spíše na odložení novin, knihy či mobilního telefonu než na práci s notebookem. Co mě zklamalo, je skutečnost, že jednotka 655 má pouze zásuvky na 230 V a žádné USB porty. Další nevýhodou je, že dveře první třídy se nezavírají automaticky. Náš tip: hnací motory a tedy zvýšený hluk jsou v čele jednotky pod prvním vozem, jak jsou sedadla 2. třídy.

Diskuzní fórum

Napište komentář i Vy