Od 15. dubna máme nové noční spojení, tentokrát s městy Gdaňsk, Sopoty a Gdyně na pobřeží Baltského moře. Dosavadní noční vlak EC 461 Baltic express Gdyně – Praha přivezl dnes ráno poprvé lůžkový vůz z Polska a dnes večer vyráží lůžkový vůz na spoji EC 460 Baltic express zpátky do Polska v trase Praha – Gdyně.
České dráhy zahájily třetí etapu testování ekologického paliva HVO. Tato fáze zkoušek už probíhá přímo v pravidelném provozu. Čerpat naftu s příměsí 20 % hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO) budou tři motorové jednotky řady 847 RegioFox, které zajišťují provoz na trati Rakovník – Beroun a Beroun – Rudná u Prahy – Praha.
Na trati z Prahy do Budějovic chybí zmodernizovat poslední úsek. Současná trať je jednokolejná, motající se přes nádraží Hluboká nad Vltavou-Zámostí. Výsledkem je nízká rychlost a úzké hrdlo na celé trati. Koleje povedou v nové trase, na které se budou nacházet také dva několikakilometrové tunely. Traťová rychlost bude 200 km/h.
Na nádraží v Českých Budějovicích jsou nástupiště u osmi kolejí, přičemž všechna jsou přístupná dvojicí podchodů. Nástupiště jsou široká a bezbariérově přístupná pomocí výtahů. V podchodech a na schodištích jsou umístěny odjezdové tabule. Menší odjezdové tabule pro příslušnou kolej se nacházejí přímo na nástupištích.
Ve Středisku údržby ČD v Olomouci byla zahájena rekonstrukce opravárenské haly. Investice za 400 mil Kč je přitom první fází celkové modernizace olomouckého střediska. Cílem je zlepšit pracovní podmínky a nabídnout odpovídající servisní zázemí pro nové soupravy RegioPanter, které jezdí v Olomouckém kraji.
V sobotu 22. března vás parní nostalgický vlak zaveze z Valašského Meziříčí do Rožnova pod Radhoštěm, kde se koná tradiční Josefský jarmark řemesel a folklóru. Na první letošní jízdu zvláštních vlaků se mohou těšit zájemci i v Olomouci, kde je vlak v čele s motorovou lokomotivou Pilštyk zaveze výstavu For Model 2025 na olomouckém výstavišti.
Od prosince 2024 jezdí nový mezinárodní rychlík Čd Baltic express. Linka Ex32 z Prahy přes Pardubice a Lichkova do Wrocławi - Gdańsku a Gdyni má za sebou už první tři měsíce fungování. Za tu dobu vlaky, které provozují České dráhy v kooperaci s polským dopravcem PKP Intercity, ujely téměř 640 tisíc km.
Po mnoha letech příprav začíná na jaře 2025 modernizace prvního úseku trati z Brna do Přerova. Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Důležitá spojnice jižní a střední Moravy díky ní získá druhou kolej a vlaky zrychlí na 200 km/h. Dokončení se plánuje v závěru roku 2028
Správa železnic zahájila v březnu 2025 modernizaci České Třebové. Kompletní rekonstrukce se dočkají všechna nástupiště. Nově budou vysoká a přístup bude bezbariérový. Stávající podchod bude prodloužen na druhou stranu. Na jihu vznikne místo stávajícího podchodu nová lávka. Modernizace bude probíhat za provozu. Nejobtížnější bude rok 2028.
České dráhy letos vypravují 148 mezistátních dálkových spojů a další 4 sezónní vlaky do Polska. Tyto rychlíky zajíždí do 120 různých destinací v šesti evropských zemích: v Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a ve Švýcarsku. Ročně využije mezistátní ČD vlaky více než 7 mil. cestujících.
České dráhy nasadily koncem roku 2024 na posun v dílnách a depech na Moravě trojici akumulátorových vozíků, kterým železničáři přezdívají želva nebo tank. Dálkově řízené vozíky slouží pro posun vagónů v depech. Snižují náklady servisu a zvyšují efektivitu práce při manipulaci s vozidly při údržbě a opravách v dílenských halách ČD.
Invaze Lišek na tuzemské koleje bude pokračovat i v roce 2025. K loni dodaným 56 motorovým jednotkám řady 847 RegioFox, kterým se na železnici neřekne jinak než Liška, letos přibude dalších 21 jednotek, na které se mohou těšit cestující v Královéhradeckém kraji a také v Praze a středních Čechách.
4. 2. 2025 | 0 comments on Nové Lišky letos dorazí do Královéhradeckého a Středočeského kraje | 211 |V roce 2024 přibylo ve vlacích ČD cestujících s handicapem i bezbariérových vlaků. Dopravce loni zajistil asistenci při 9 348 přepravách postižených lidí. Další vozíčkáři už zvládli cestu, díky novým vlakům, sami, bez asistence. Pro porovnání, o rok dříve, 2023, pomáhali zaměstnanci ČD u více jak 8,5 tisíce přeprav.
Zastávka Dobrá Pole je na znamení. Je tu jedno nízké nástupiště a na začátku přístřešek. U něho je žlutý prodejní automat jízdenek IDS-JMK. Z jeho displeje se dozvíte čas příjezdu nejbližšího vlaku. Kousek od zastávky je dřevěný přístřešek pro cyklisty a o pár desítek metrů dál skupina vinných sklepů.