Ze studie proveditelnosti vybrala Centrální komise Ministerstva dopravy variantu se dvěma samostatnými trasami v tunelech a s dvoupatrovou centrální stanicí pod současným pražským hlavním nádražím. Po Praze navíc nově vzniknou čtyři podzemní železniční zastávky.
Co mám dělat, když něco zapomenu ve vlaku. Zachovejte chladnou hlavu a volejte na níže uvedená telefonní čísla.
22. 1. 2025 18 comments on Ztráty a nálezy ve vlakuV roce 2025 uvede ČD další soupravy ComfortJet, již v konečném devítivozovém uspořádání s řídicím a restauračním vozem. Na konci roku pak dorazí první lokomotivy Vectron zvládající rychlost na 230 km/h. Zlepšení se dočká i internet. V průběhu jara začnou ČD testovat i vysokorychlostní internet Starlink.
Čtyři elektrické jednotky RegioPanter doplněné o baterie začaly jezdit v Moravskoslezském kraji v polovině prosince 2024. Každý den vlaky, které kombinují elektrický a bateriový pohon, najedou v regionu téměř dva tisíce kilometrů.
Jednotky Hasičského záchranného sboru Správy železnic zaznamenaly v roce 2024 přesně 7 530 výjezdů. Denně v průměru u dvou desítek událostí. Největší počet zásahů je tradičně u těch technických. Loni jich bylo 5 500. Drážní hasiči pomáhali třeba i u nálezu letecké pumy v Litvínově.
Do vedení tuzemské pobočky firmy Stadler byl jmenován zkušený manažer Zdeněk Majer. Společnost si jeho jmenováním klade za cíl upevnit své postavení na českém a slovenském trhu a další rozvoj pražské pobočky.
Správa železnic dokončila modernizaci a elektrizaci trati z Brna do Zastávky u Brna. Přestavba celého přibližně 20 km úseku umožňuje nasazení nových nízkopodlažních vlaků, zrychlení cestování a vyšší počet spojů. Z pohledu uživatelů jsou významné nová nástupiště a kompletní bezbariérovost všech zastávek.
Hlavní novinkou v Moravskoslezském kraji jsou nové jednotek RegioPanter s bateriemi. Tato výbava umožňuje přímé spojení z Ostravy do Studénky a dále po neelektrizované trati přes Štramberk až do Veřovic. Vzniklo i nové přímé spojení z Opavy přes Ostravu do Českého Těšína.
Rubriky