O voze

  • Vůz: Kombinovaný 1. a 2.třída
  • Sířka dveří do oddílu pro sezení: cm
  • Uspořádání vozu: Velkoprostorový
  • Šířka uličky mezi sedadly: 55cm
  • Počet míst k sezení:
  • Zástrčky na 230 V: Ano
  • Nízkopodlažní: Ne
  • USB napájecí zástrčky: Ne
  • Je vhodný pro vozičkáře: jen vůz č.26
  • WiFi Internet: Ano
  • Místo pro kočárek: jen vůz č. 21
  • Obrazový informační systém: Ano
  • Místo pro kolo: jen ve voze č. 21
  • Hlasový informační systém: Ano
  • Počet míst pro kola:
  • Klimatizace: Ano
  • Vstupní dveře: Předsuvné jednokřídlé
  • Dají se otevřít okna: Ne
  • Šířka vnějších dveří: 80cm
  • WC vhodné pro vozičkáře: jen ve voze č. 26
  • Šířka dveří do uličky: cm
  • Přebalovák na WC: jen ve voze 21

Infografika

Místa k sezení

  • Soupravy railjet jezdí v modrém a červeném provedení. Skládají se ze sedmi vozů 1. a 2.třídy a třídy Business. Soupravy se liší svým uspořádáním. V červené jednotce je o vůz 1. třídy navíc. Vozy jsou v rezervačním systému označeny čísly 21 až 27.

Místa pro kola a kočárky

  • Cestování s kolem ve vlaku RailJet

    Podrobně o cestování s kolem ve vlaku RailJet v příspěvku RailJet Bmpz 893

    Cestování s dětmi ve vlaku RailJet

    Pro cestování s děti, s kočárkem či s kolem je určen jen a pouze vůz č. 21 (Bmpz 893), který je řazen vždy na konci vlaku ve směru z Vídně do Prahy. Resp. jako první vůz za lokomotivou ve směru Praha – Břeclav – Graz.

    Podrobně o cestování s dětmi ve vlaku RailJet v příspěvku RailJet Bmpz 893

Chodba a ulička

railjet 893 Bmpz – pro děti + cyklisty

Vůz 2. třídy RailJet 893 Bmpz je určen pro cestování s dětmi, s kočárkem a pro malé i velké cyklisty s koly. Vůz je v rezervačním systému veden jako č. 21. Řazen je vždy na konci vlaku ve směru z Vídně do Prahy, resp. jako první vůz za lokomotivou ve směru z Prahy do Vídně.
Část vozu je určena pro děti a jejich rodiče. Doporučuji si zarezervovat místa u stolku, kde jsou fólie se stolními hrami. Je tu i mini-kino. S kočárkem nastupujte do předchozího vozu číslo 22.  Na opačném konci vozu jsou držáky na kola. Dveře jsou označeny piktogramem kočárku.
Popis a hodnocení vozu číslo 21 RailJet Bmpz 893

railjet 891 Bmpz – vůz 2. třídy

Ve voze 2. třídy 891 Bmpz je 80 sedadel 2.třídy.  Sedí se po dvou, většinou v uspořádání jako v letadle, část sedadel je kolem pevného stolku. Ten lze rozšířit a výsuvné části. Vhodné na práci na notebooku. Sedadla nejsou polohovatelná, jen opěrky lze sklopit. Vůz je klimatizován.
V rezervačním systému jej najdete pod číslem 22 a 24, popřípadě v modrých soupravách i jako 25.
Popis a hodnocení vozu číslo 22 RailJet Bmpz 891

railjet 891 Bmpz –  vůz 2. třídy, tichý

Vůz č. 23 je tichý. To znamená, že zde cestující chtějí podřimovat nebo v tichosti pravovat.Takže žádné telefonáty, žádný hovor.
Vůz 2. třídy Bmpz 891 má klimatizaci, wifi, celkem pohodlná sedadla, která však nejde polohovat. Že se jedná o „tichý“ vůz označují piktogramy na dveřích.
Popis a hodnocení vozu číslo 23 RailJet Bmpz 891

railjet 892 ARbmpz

railjet ARbmpz 892 je kombinovaný vůz sestávající se z část 1.třídy s osmi sedadly a místa pro vozíčkáře.
Druhá část vozu je, za dveřmi, je restaurace se 16 místy k sednutí u stolu.
Popis a hodnocení vozu 892 ARbmpz

railjet 629 Ampz – 1. třída

railjet Ampz 629 je vůz 1. třídy řazený v červených jednotkách RailJet. V tomto klimatizovaném voze jsou opravdu pohodlná sedadla v uspořádání po dvou nebo po jednom, kolem stolu nebo sedadla za sebou jako v letadle.  O průběhu jízdy vás informují obrazovky v oddíle pro cestujících, tak u výstupních dveří. Dozvíte se nejen příští stanic a předpokládaný čas  příjezdu, ale i nástupiště a navazující spoje. Za jízdy i aktuální rychlost vlaku.
Popis vozu railjet 629 Ampz

railjet 890 Afmpz – 1. třída + business

Řazen jako první vůz na trase Vídeň – Brno – Praha. Vůz s pohodlnými a polohovatelnými sedadly 1. třídy a třídy business.  Klimatizace, wifi, stoly na práci. Své věci můžete odložit do police nad okny nebo do regálů na větší kufry. Záchod má jen jeden, v čele vozu u kabiny strojvedoucího.
Popis vozu číslo 27 RailJet 890 Afmpz

Dveře a nástupní prostor

Záchod

Klady

Mám ráda ucelené soupravy, kdy průchody mezi vozy jsou nehlučné, žádné těžké dveře. Ještě jako dítě si pamatuji ty hrozné dveře na pružinu, a na zemi mezi vozy skřípající plechy podlahy. Pohodlné sezení. Oceňuji dětský vůz i tichý vůz.

Zápory

Škoda, že souprava není aspoň částečně nízkopodlažní. A při nástupu do dětského oddílu musíte pamatovat, že nastupujete do dveří o vůz předním. Zejména míst pro kočárky by mohlo být více a v červených soupravách OBB je i málo míst na kola.