Wien West

Druhé největší vídeňské nádraží obsluhuje tratě na západ, rychlíkové na Salcburk a mnoha regionální spojení. Na nádraží zajíždí S-bahn a dvě linky metra U3 a U6. 
Současné nádraží bylo postaveno po válce v 52 roce a po modernizacích je stále pohodlným a krásným nádražím

Vídeň-západní nádraží

Hodnocení

Hodnocení nádraží na 90 %

Pro pohodlné a bezpečné cestování vlakem s dětmi, s kočárkem, u starších lidi či na vozíku jsou důležité jak samotné vagóny, tak i stav a vybavení nádraží. Má nádraží pohodlné a bezpečné nástupiště a jak se na nástupiště vůbec dostanu? Tady je popis a hodnocení druhého největšího nádraží ve Vídni.

Jak vypadá Wien Westbahnhof v prosinci 2018?

Nádraží je čelní, to znamená, že vlaky tu končí / začínají a přístup na nástupiště je jen z jedné strany. Nádražní budova je pojata velkoryse, dostatek světla a prostoru. Později byla odbavovací hala propojena sokolní novou zástavbou a dnes tvoří spíše obchodní galerii, odkud je možné (mimo jiné) nastoupit do vlaku.

Na nádraží je výstup z metra, dvě linky U3 a U6. Před nádražím je stanoviště regionálních autobusů a uzel městské veřejné dopravy. Část tramvají tu začíná, další projíždějí.

Hned u nádraží je hotel a spousta obchodů.

Vídeňské západní nádraží má dlouhá, široká a zastřešena nástupiště.

Podrobně
  • Nástupiště – všechny jsou rovná, vysoká, široká, bezpečná a zastřešené.
  • Přístup na nástupiště – jezdíci schody nebo výtahy.
  • Přístup na nádraží – bezbarierový
  • Orientace na nádraží – velmi přehledná
  • Pokladny – ano
  • Záchod – ano
  • Čekárna – v hale, není žádná malá uzavřená
  • Čistota – ano
  • Občerstvenní – součást obchodní galerie, přímo ve vestibulu kavárny, restuarace
  • Veřejná doprava – zastavka dvou linek metra, regionální vlaky, zastávky tramvají a autobusů.
  • Parkování kol – u nádraží
  • Parkování aut – pod nádražím

Přístup na nádraží

Vídeň západní nádraží

Vídeň západní nádraží

Vídeň západní nádraží

Hned u nádraží je uzel veřejné dopravy. Jedna linka tramvají tu začíná, další tu projíždějí. Trochu komplikované je, že zastávky tramvají nejsou u sebe, ale kolmo k sobě. Musíte zajít za roh. Část zastávek je zastřešena. A když prší, nemusí chodit na nádraží venkem, ale můžete použít podchod. 

Wien west bahnhof

Zastávka tramvaje v oblouku u vídeňského západního nádraží. Tramvaje bývají naštěstí nízkopodlažní.

Wien west bahnhof

Wien Westbahnhof – přístup z metra U3 a U6 buď jezdícími schody nebo výtahem (ty jsou na obrázku až vzadu). Výhodou výtahu je, že se dostanete přes několik pater najednou, jak na nádraží, tak do obchodní galerie.

Nádražní hala

Nádražní hala Vídeň západní nádraží

Nádražní hala vídeňského západního nádraží

Nádražní hala Vídeň západní nádraží

Přístup k nástupištím. Od tramvaje, z metra, rovnou po schodech nahoru na nástupiště. Přímý směr, žádné zdržování. 

Nádražní hala Vídeň západní nádraží

Přímo v hale vídeňského nádraží je pár krámků pouličního občerstvenní.

Nádražní hala Vídeň západní nádraží

Jízdenky buď přes internet, nebo za pomocí jízdenkových automatů. Osobní prodej se již moc nenosí.

Nádražní hala Vídeň západní nádraží

Spíše než nádraží, jsou dnes velká nádraží obchodními galeriemi.  Wien Westbahnhof 

Nádraží a obchodní galerie Wien West-bahnhof

Nádraží a obchodní galerie Wien West-bahnhof. Nástupiště jsou kolmo ke galerii.

Nástupiště

Nástupiště na nádraží Vídeň západní nádraží

Nástupiště na čelním nádraží Vídeň západní nádraží. Máte-li místenku do předního vozu, zabere Vám chůze minutku navíc.

Nástupiště na nádraží Vídeň západní nádraží

Nástupiště na nádraží Vídeň západní nádraží. Pod střechou je jen perón, takže v zimě tu může foukat vítr.

Wien west bahnhof

Wien Westbahnhof slouží i pro nakládání osobních aut do vlaků. Takže když jedete na delší cestu, můžete si vzít auto sebou. Vpravo vidíte rampu pro nájezd aut do vlaku. Pro nás cestující to znamená, pozor na popojíždějící auta!

Klady a Zápory

„Moderní prostorné nádraží. Velmi přehledné, včetně napojení na veřejnou dopravu. Nástupiště jsou vysoká, široká a bezpečná. Samozřejmě krytá.“

„Asi si budu muset zvyknout, že malým, uzavřeným čekárnám už odzvonilo. Čekání si krátím v kavárně. Nevýhodou je, že na nástupiště se chodí z čela. A to mi, při délce vlaku, může zabrat i pár minut. Zastřešeny jsou jen perony – v zimě tu tak může foukat.“

Další hodnocená nádraží

Olomouc

Šakvice

Vaše email adresa je určena jen a pouze pro případnou odpověd na Vás dotaz / komentář. Vaše email adresa nebude nikde zveřejněna ani poskytnuta třetí straně, nebude na ní zasíláno žádné obchodní sdělení a ni nebude ani jinak zpracovávána. Pokud bude Váš dotaz / komentář zajímavý, budu jej, po úpravě, publikovat, ale bez uvedení Vašeho jména a email adresy.