Pomoci můžete i vy

Cílem je popis všech nádraží v naši vlasti z pohledu bezpečnosti a pohodlí při cestování s kočárkem a s dětmi. A protože je v naši vlasti přes dva tisíce nádraží, uvítáme i vaši pomoc.

Pomoci nám může opravdu každý. Stačí mobil nebo foťák a krátký popis.

Cílem je pomoci maminkám při cestování vlakem s kočárkem, Zbavit je strachu z cesty vlakem. Chceme pomoci i rodičům při cestě s dětmi ať již na výlety nebo do školy.

Hlavním kritériem je proto bezpečnost a pohodlí při cestování. A protože je v naši vlasti skoro na tři tisíce nádraží, uvítáme i Vaši pomoc.

Pokud navštívíte nějaké nádraží, rozhlídněte se kolem. Udělejte pár fotek. Malé nebo velké nádraží, třeba jen zastávkana jendokolejné trati. Moderní nebo zanedbané. Můžete poílat fotky a popis i nádraží z okolních států.

  • Nástupiště – je nástupiště vysoké, rovné, dlouhé a dostatečně široké? Má pevný povrch?
  • Přístup na nástupiště – schody, přechod přes koleje, nebo výtah či pojízdné schody?
  • Přístup na nádraží – schody nebo výtah, nakloněná cesta místo schodů?
  • Služby na nádraží z ohledem na děti – čekárna, občerstvení, záchody?
  • Celkový pocit z nádraží – čistota, orientace, přehlednost?

Uvďte i datum, kdy jste nádraží navštívili.

Na co se zaměřit

a) Nástupiště

  • je nástupiště vysoké? Nastupuje se do nízkopodlažních vlaků skutečně bez schodů?
  • je nástupiště přímé nebo v (mírném) oblouku?
  • je nástupiště široké a přehledné?
  • jaký je povrch nástupiště? Je pevný, jsou tu panely, nebo je tu dokonce jen sypané nástupiště?
  • je nástupiště (částečně) kryté?
  • je na nástupišti čekárna, lavičky?
  • jsou na nástupišti info tabule?
b) Příchod na nástupiště
  • vede na nástupiště výtah? nebo šikmá rampa nebo jen schody?
  • jaká je čistota a vzhled podchodu? Osvětlení, čistota, orientace, …
  • je přístup na nástupiště až po zastavení vlaku?
  • vyžaduje příchod na nástupiště přechod přes koleje?
c) nádraží
  • je u nádraží parkování pro auta?
  • je u nádraží parkování pro kola?
  • je u nádraží zastávka veřejné dopravy, jak daleko?
  • je přístup na nádraží bezbarierový?
  • je v nádražní bodově čekárna?
  • je v nádražní budově pokladna, WC, automaty na jídlo a pití?
  • jaké jsou další služby na nádraží?
  • celková čistota nádraží?

E-mail adresa

Své fotky a popis prosím posílejte na adresu:

vlakem.jednoduse@gmail.com

Upozornění

  • Je to čistě dobrovolnický projekt. Nejsme financování ČD ani SZĎC ani žádným jiným dopravcem. Své fotky a popis poskytujete bez nároku na odměnu. Pokud chcete, můžeme u hodnocení nádraží uvést vaše jméno nebo webovou adresu jako autora.
  • Zavazuji se, že Vaši email adresu ani jiné osobní údaje nikomu dál nepředám a smažu je.

Klady a Zápory

„Na závěr je dobré vždy úvést krátké shrnutí co nás na nádraží zaujalo, co bylo dobrého.“

„Krátce co je špatně, co je na hodnoceném nádraží nepoholdné nebo dokonce nebezpečné pro cesty s dětmi a s kočárkem.“

Příklad hodnocených nádraží

Olomouc

Šakvice

Vaše email adresa je určena jen a pouze pro případnou odpověď. Vaše email adresa nebude nikde zveřejněna ani poskytnuta třetí straně, nebude na ní zasíláno žádné obchodní sdělení a ani nebude jinak zpracovávána.
Pokud bude Váš dotaz / komentář zajímavý, budu jej, publikovat, ale bez uvedení Vašeho jména a email adresy.
To slibuji